Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tävlingar-och-lekar
Läst 1488 ggr
Josefinaaa
0

LEK- gissa ras och färg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär går leken till för er som inte varit med innan.

Jag börjar att lägga ut en bild så gissar ni ras och färg. Den som gissar rätt lägger ut nästa osv…

Den som lägger ut bilden skriver i chatten om personen har rätt eller inte, hoppas ni förstår annars bara att fråga:)

Börjar med denna:)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Alvirpo
0

suger på färger o raser men typ..

dvv o viltbrun brokad? somsagt är jag hellt kass på färger o reser, men värt ett försök…

Zakarias
0

Dvärgvädur viltgrå brokad? :)

Josefinaaa
0

ras rätt men färg, båda fel:)

juliafrojd
0

varför inte fortsätta på den som redan finns?

Josefinaaa
0

för den är ganska seg nu:)

[Bolten]
0

dvärg vädur viltgrå rödförstärkt

Zakarias
0

Viltgrå manteltecknad? :)

juliafrojd
1

#5 och?

[Bolten]
0

menade självkalrt dvärg vädur vilgrå rödförstärkt brokad i #6

Zakarias
2

#8 Man vill inte ha trådar som måste ladda i typ en timme innan man kan kommentera. Särskilt om man anväder iFokus mobilt!

Zakarias
0

Dubbelpost….

Josefinaaa
0

#7 Rätt! Nu din tur att lägga upp en bild:)

Josefinaaa
0

Nej vänta lite färgen var lite fel sog inte de:)

Zakarias
0

#13 rödförstärkt? :)

[Bolten]
0

#13 fast kaninen är ju inte mantlad :P

Zakarias
0

#15 Precis vad jag tyckte… :P

Josefinaaa
0

jo de är den:)

[Bolten]
1

#17 nej det är den inte, den är brokad.

Josefinaaa
1

#18 nej den är mantlad för vi gick in och gjorde en "undersökning" på kaninerna och ett av de första orden dom sa var nånting och mantlade kaninisar så jag vet nog lite mer om MINA kaniner än du då tror jag:)

Josefinaaa
0

Men snälla ge dig! Kaniner kan se olika ut och alla ser inte likadana ut, samma som människor det finns en massa olika förger påå huden som tillexempel som som är lite gulacktiga i skinnet är gula då eller? Räknas inte dom som bruna människor?

Och vissa har väldigt mkt födelsemäsrken och vissa nästan inga alls. Snäll sluta jag vet ju vad för "grupp" min kanin tillhör så sluta och fortsätt gissa ist:)

[Bolten]
0

#21 men herregud haha! Tydligen så vet du inte de? En kanin som ser olika ut tillhör inte samma teckning. Förstår inte vad det inte är du fattar, tycker igentligen denna tråden bör låsas och förra tråden ska skrivas i eller att sista personen som la upp bild där startar ny tråd.

Zakarias
0

Haha håller med #22 #21 Människor och kaniner är helt olika… Såklart att alla kaniner inte ser likadana ut. Men standerden ger som en "mall" på hur en speciell ras/färg eller pälstyp ska se ut. Och kaninen på bilden lever inte upp till mallen på hur en mantelteckning ska se ut. Sådärför är den antingen överbrokad eller dåligt mantlad.

Josefinaaa
0

men snälla! Jag får väl vilken tråd jag vill eller?! Har jag sagt att bara ni ska gissa?!?!?!?! De är en vitbrun mantelteckad dvärvädur och den andra tråden segar och då är de inte kul för de tar ju 88 timmar för den att ladda upp! Tar en ny bild då!!!

dermot
0

#24 En viltbrun har ljusa toppar, en viltgrå har svarta, så på den första bilden är den viltgrå mantel (brokad) och inte viltbrun. :)

Viltgrå dvärgvädur?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Josefinaaa
0

#25 haha mena dexD

Och rasen rätt och färgen fel:)

Josefinaaa
0

ganska svårt när man inte ser ryggen men de är en av dom bästa jag har:)

Zakarias
0

Dvärgvädur viltgrå brokad? Eller viltgrå wienertecknad? :)

Josefinaaa
0

vitgrå rätt men inte de andra:)

Zakarias
0

okej men vill gärna ha en bild på ryggen, annars går det ju inte….

Josefinaaa
1

ska fixas!:)

här kommer en! (inte världens bästa men den får duga!:))

dermot
2

#13 Den är ju viltgrå?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[luckymoa]
0

Rödförstärkt?

Josefinaaa
0

#32 inte denna  nej mmen den tidigare skrev bara fel.

[luckymoa]
2

34 de e nog bättre att du talar om vad du tycker att den e för färg i så fall… Eftersom den e viltgrå :)

dermot
2

Viltröd? Tycker i alla fall den ser viltgrå ut :P

// Anka

Josefinaaa
0

på vilken bild menar nu? Denna "bruna" eller den "vitgråa" (den första.)

Den första gäller inte längre för ni tyckte att de var en brokad när det är en mantlad så ville bara inte att de skulle bli en diskution bara så att ni förstår varför:)

[Bolten]
0

tycker vi går tillbaka till den förra tråden, denna verkar inte riktigt funka..

Josefinaaa
0

men som jag sakt 3 gånger innnan så segar den tråden väldigt mycket och ni kan väl bara gissa ist för att tjabbla om den förra bilden? det var denna bruna kaninen som var nu, vilket jag sa som inte alla verade fatta.

Det en madagaskarfärgad dvärgvädur så kan du #38 kanske lägga upp en ny bild eftersom att du skrev sist?:)

[Bolten]
0

Jag har skapat en ny tråd, känner inte för att lägga upp i denna alls, tycker inte riktigt den funkar som en gissa färg & ras tråd.

[luckymoa]
0

39, den sista kaninen är INTE Madagaskar! Den e viltgrå :)

Josefinaaa
0

Jo det är den:)

dermot
0

Nej.. det här är en madagaskarfärgad kanin.

Din har ingen slöja, din har viltzoner (vilket en madagaskar inte ska ha).

// Anka

Josefinaaa
0

#43 Men jag sa också att det inte var en bra bild:) Men du kan väl lägga upp en ny då??:)

dermot
1

#44 Men jag ser ju på din bild att den inte har någon slöja och har viltzoner? Den är viltgrå :)

// Anka

[luckymoa]
0

42 läs på om färger på kaninfärg.se så ser du att den e viltgrå!

Josefinaaa
0

men snälla ge er! Kan inte nån annan lägga upp en bild då da?! Jag har sagt att bilden är dålig och ljuset var också jätte dåligt och jag vet ju att den madagaskarfärgad. Han ser nästan ut som #43 kanin fast lite mera ljusbrun än måörkbrun.

Och jag har försökt säga många gånger att ni kan lägga upp en ny bild för att jag inte orkar tjabbla om nått som ni säger imot fast jag vet är sant.

Tack!

dermot
0

#47 Men kan du inte ta en bild på honom så att man ser att han verkligen är madagaskar då? :)

Kan lägga upp en bild sen, men då vill jag verkligen se att din kanin är madagaskar.

// Anka

Josefinaaa
0

Kan ej ta bild nu men har därimot en bild på han när han var liten.

Hoppas ni är bra på att se sånt men här kommer den:

Zvintos
3

#49: Kaninen på denna bild samt bild #31 och #24 är solklara viltgrå. Glad Varför det syns så tydligt att den är viltgrå beror på följande:
* viltzoner (dvs vitt) under hakan, på magen, i öronens kanter, vid nosen, runt ögonen, under svansen. Du ser även att pälsen är "spräcklig" och om du blåser i pälsen ser du att hårstråna har olika "lager". En madagaskar har inte detta vita (dvs viltzonerna) och hårstråna är inte heller i olika "lager".

Här har du bilder på viltgråa, från kaninfarg.se:
http://kaninfarg.se/farg.viltgra.htm

Sen madagaskar:
http://kaninfarg.se/farg.madagaskar.htm

Josefinaaa
0

Men kag har sagt att nån annan kan lägga upp en bild??