Hjälp av föräldrar?
Får du hjälp av dina föräldrar/släkt med kaninerna? Hur många hjälp får du och med vad? :)
Får hjälp av mina föräldrar.
Kan få en säck pellets ibland, plus att de matar kaninerna när jag är borta.

Jag får också hjälp.
Dom köper grönsaker/frukt, betalar Hampus saker ibland, hjälper mig t.ex klo klippnig, tar hand om Hampus när jag är borta, gossar med han osv.
Min släkt, brukar ta hand om Hampus när hela familjen är borta. Morfar gosar alltid med Hampus :)
Nepp ^^ Mamma gillar inte "gnagare" xD Det enda är att hon skulle väl mata dom om vi inte är hemma ;)
Sålänge jag är hemma hjälper dem inte till. Ev. kan mamma ibland klippa klor. Pappa gör inget.

Japp. Mina föräldrar hjälper mig så mycket de kan. Mamma fixar allt när inte jag är hemma (åker i väg på ridläger betyder att mamma får ninerna alldeles för sig själv xD). Pappa hjälper mig att bygga burar och hinder när han har tid. Sen är de dom som köper spån & frukt&grönt. Allt annat köper jag.
Jag har ärvt mitt djurintresse från mina föräldrar. Både mamma & jag rider (pappa vill också börja rida *dö* xD). Plus att det var pappa som övertalade mamma att jag skulle få en till kanin :D
Tillochmed min 16 åriga brorsa gillar kaniner xD Eller, han gillar Moses ;) Och mina systrar älskar också djur av alla slag och brukar gosa sönder Moses xD Min ena syrra ska behålla en av kaninungarna :)

Mina föräldrar köper all pellets, hö, frukt, spån, burar och allt sånt. Min mamma matar dom när jag inte är hemma eller så, och hon gillar att kela och prata med dom.
Pappa bukar mata dom ibland, och hjälper mig bygga saker och så.. Han köpte kaninerna. :)
När jag tänker på det, så har jag faktiskt snälla föräldrar. xD

Min pappa varimot att jag skaffade kanin, men då tog farmor och köpte en xD Sen dess har inte då inte sakt nått, har hört hur han pratar med Hampus när dom är på kontoret :D
Har fått mitt djurintresse från mamma, men 10 gånger så mktxD Mamma älskar kaninerna. Hon hjälper till att ge dem mat när inte jag eller syrran hinner. Pappa bryr sig inte så mycket , men han tycker om att gosa med kaninerna ibland. ;) Han hjälper till med burbygge. Mamma & pappa köper allt (mat, skålar, saltsten, hö, halm, spån osv..) förutom selar, koppel, godis och sånt. :)
När jag är bortrest turas mamma och syrran om med att ge djuren. När hela familjen är bortrest är det oftast mormor som ser till dem, men någon gång har det varit grannen som fick göra det. ;)
#3: ööö, kaniner är INTE gnagare!!!
#7: hehe…
#9: Var nog därför hon skrev "gnagare". 
Hur många ointresserade föräldrar vet att kaniner inte är gnagare? Inte särskilt många alls, skulle jag vilja påstå. 

#10 Asså jag trodde att kaniner var gnagare ?!?!

Jag har ju min Buffis som alla i familjen gillar! Det var faktiskt pappa som till slut sa att jag nog kunde få en kanin och visst går han nu för jämnan och ger honom ett persiljekvist…. = )
Mamma och Lillebror tar alltid hand om alla djur o mjag är borta en kväll!
Mamma köper ju hem grönsaker. Sen har ju jag mitt lilla kuvert där jag lägger i alla pengar jag får in när hamsterungarna säljs och för det köper jag allt som behövs till både hamstrar och kanin. Ibland betalar jag, ibland mamma och iband delar vi på kostnaden. Så visst får jag hjälp här hemma!

#12 Det gör inget, bara bra med sån info 
Jag får ganska mycket hjälp. Det är till exemeplt pappa som stiger upp varje morgon och släpper ut dom då jag kanske har lång sovmorgon eller springer iväg till skolan. Han brukar också ge dom nytt mat och vatten då, vilket betyder att om jag vill kan jag sova länge ^^ Jätteskönt att dom hjälper till. Men han är också pensionär så han är hemma hela dagarna, och så tycker han det är roligt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag får ganska mycket hjälp, mest av min mamma, men också av min storebror på 17 år. Mamma var inte så förtjust i Tussan (min förra kanin) men nu med Mimmi o Molly älskar hon dem. Min bror med. Pappa är väl lite tveksam, men jag vet att han gillar dem i smyg ;P
De hjälper mig att hålla en av dem, gosa med dem, ge mat, vattten, hö m.m, ja, lite allt möjligt. Det är kul när de också är engagerade! :)
Jag får hjälp av mina föräldrar. De betalar spån+ hö mm. Jag står för flaskor, skålar och sådant. Mamma hjälper även till om jag skulle vara borta :)
- Mvh Emma
Jag bor inte hemma och mina föräldrar är helt emot mitt kaninköp så jag betalar såklart allt själv. Men nu när jag ska bo hemma i sommar vet jag att dom ställer upp med eventuellt burbygge och sånt :)

Mina föräldrar betalar allting, d.v.s en liten påse pellets ungefär en gång i månaden + en enorm säck spån som räcker i nästan ett år.
Hö och halm hämtar jag gratis från ett stall, och vi har alltid grönsaker hemma.
Jag tar hela ansvaret för mina kaniner när jag är hemma. Det har hänt att pappa får släppa ut och ge dem mat på morgnarna när jag måste rusa till bussen, men på helgerna är det mina föräldrar som står och gormar klockan tio på morgonen och tycker jag att jag är en djurplågare som inte matar mina kaniner.
Min teori: Har kaninerna hö och vatten klarar dom sig utmärkt tills jag har vaknat ordentligt.
Mina föräldrars teori: Om jag inte masar mig ur sängen bums och ger mina kaniner pellets kommer de att svälta ihjäl.

får liite hjälp av mamma, med bajslådan. och ifall jag är borta, annars är det jag som får göra allt.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Ja det gör dom. dom bygger burar,hagar. och så matar dom om det behövs. Mamma betalar med vetrinär kostnader.
#19 Haha xD Dina föräldrars teori är ju bäst^^ ;P Hahaa..
Jag ochRobert(min bror) har varanan vecka och när jag har min vecka och jag är borta matar mamma dom.
War, war never changes.
Om jag reser bort så hämtar morfar mina kaniner hem till sig och tar hand om dom. :)

Jag och mamma delar kanin .. Så båda sköter ju om henne. Vi hjälps åt med rengörningen med buren och byter vatten och sätter ny mat ..

Nej jag tar hand om kanien helt själv :D
Pappa hjälper och köper saker, foder,burar,hagar, m.m. Men hennes leksaker brukar jag köpa själv. Min syrra brukar hjälpa till. Fast hon är lite rädd för Filippa, för att hon bet alla förut. När vi är borta tar mamma hand om kaninen. Mijn kompis Carro ska få ta hand om henne nästa gång.
Trodde också att kaniner var gnagare. Vad är dom då?
Jag tar hand om mina kaniner helt å hållet själv.
Mina föräldrar har aldrig bytt i burarna eller nånting alls sedan jag köpte Alfred.
Pappa var emot det först, men ja.. på nått vis lyckades jag övertala honom och trots att han alltid skämtar om att han inte tycker om kaninerna, att det borde bli mat istället osv. så älskar han när kaninerna är nere på nedervåningen med dom. Kan höra hur pappa sitter å pratar med dom, speciellt Alfred. Och han sitter å klappar å pussar på dom å sådär.. Så han tycker egentligen om dom, även om han inte vill erkänna det ;)
Dock så hjälper mina föräldrar mig att åka och köpa mat, hö och spån, trots att jag i princip alltid betalar själv eftersom jag jobbar å sådär. Har hänt nån enstaka gång att dom betalat.
Pappa hjälper mig att klippa klorna på kaninerna, och att bygga hus å sånt till dom.
Mamma tar ut dom ibland om jag åker på jobbet 6 på morgonen och inte hinner då.
Men allt praktiskt å sånt gör jag helt själv som sagt var (:
Å om jag inte är hemma så ger mamma dom mat!
mina släktingar gör nästan precis samma som kajsa förklarade:) tycker det är jättebra när släkten vill hjälpa till, min mormor älskar min kanin hon är helt såld på henne;D
Min mamma hjälper otroligt mycket till med mina kaniner. hon gör följande saker: myser, ut/in ur rasthagen, matar, bidrar med pengar till saker de behöver och liknande hon brukar även rensa bajs/kisshörnorna.
Hon gör ju int alltid detta för då hade ju ja aldrig fått pyssla me mina ninisar men hon tycker om dem så mycket så hon vill pyssla me dem otroligt mycket. Dock tycker hon mindre om Yankie :P
På vardagarna när det är skola sköter hon alla djuren till mig eftersom jag går på internat 3 h från dem. Hade Yankie på internatet halva denna terminen och vet inte om man kommer åka upp dit nästa.
Det är underbart att dela intresse med någon i familjen spec förälder.
#30 Gud vilken sööt kanin <33
Mina föräldrar bukar mata Puzzel när jag är borta.De hjälper också till att klippa klorna på honom, och betalar maten :)
Ja just det, pappa bygde buren :)

Nej, jag får ingen hjälp. Men om jag är borta så brukar min mamma eller syskon mata min kanin.
Pappa å jag byggde kaninburen, sen om jag är borta tar de hand om kaninerna.. Jag måste betala alla saker själv förutom grönsaker och frukt som vi alltid har hemma. Men de gosar aldrig med de eller liknande.. fast pappa är ju allergisk så :P
men de tycker oxå jag är en djurplågare om jag ligger i sängen på en helg å så har de hö å vatten xD :P :)
#35?=P tycker dom att du är en djurplågare för att dom har hö å vatten bara eller? :P
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#36 de har ju redan hö å vatten så då ids ja inte gå upp på morron tidigt ^^ så de klagar på att de inte får mat å så :P
när inte jag är hemma kan pappa hjälpa att byta vatten varje dag och ge pellets ifall de e slut .. :) annars får jag sköta allt sj :) de va villkoren för att jag skulle få skaffa alla djur jag har :D
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
oj va mkt din papa hjälpte till hehe . jag köper allt själv skaffar allt och sånt ..
Okej…så va det för mig oxå i början. men sen fastnade pappa för Ludde å började hjälpa till mer å mer ^^

Syrran. Hon är förste kaninvakt
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
aha…
Sköter allt själv eftersom jag bor ensam. Men eftersom Anki inofficiellt är pojkvännens kanin hjälper han till med det lilla som behövs när han är här om jag inte redan hunnit ordna det.
Lillasyster min är kaninvakt när jag reser bort , vilket hon inte har det minsta emot - hon får ju en hel lägenhet för sig själv =P
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft