Köpte hö, kom hem med kanin!
Var igår och skulle köpa hö av en bonde/jordbrukare. Sagt och gjort, köpte 4 balar med underbart doftande hö av årets skörd.
Så frågar bonden mig vad jag ska med så nåra balar till. Berättade då att jag har kaniner hemma som ska ha hö:t.
Då frågar bonden om jag är intresserad av en till kanin, deras systerdotter hade lämnat en kanin hos dem som de skulle passa i 3 veckor men som fortfarande var kvar.
Systerdottern ville inte ha kaninen tillbaka då hon skulle börja gymnasiet och ville hänga med kompisar på fritiden.
Men tackade igår nej, trots att hon var jättesöt. Men på kvällen blev jag lite sugen på henne iaf, Eller mer känslorna att "rädda" henne. Så skickade några sms och idag hämtade jag henne!
Är inte helt säker på att jag ska behålla henne ännu men eftersom jag fick med tillbehören så kunde jag inte låta bli att ta henne iaf.
Hon är extremt tjock
så hon måste bantas ganska så rejält. Sedan så är buren för liten.
Den är bara 80*50*43 i yttermått. Så måste fixa en större bur till henne.
Hon sades vara en hermelin, men det ser ni nog på bilden att hon inte är…
Jag tror att det kan vara fransk vädur i henne då hon är ganska så stor.
Sades vara väldigt sällskaplig och kelsjuk, får hoppas på att det stämmer! Hon kanske rentav fungerar ihop med Telpa, vem vet?
Såhär ser hennes bur ut just nu iaf.
MVH Erika :)

Nämen, så det kan gå! ;)
Så söt! Tror dock att hon är tjockare än min Alice, helt otroligt. 

Gud så söt! Men stackars henne att sitta i denna lilla buren, inte konstigt att hon lagt på sig..Bra att hon får vara hos dig ett tag:)

#2 Ja, kunde ju inte lämna henne där :/
#3 Ja, tror inte jag sett en så tjock kanin någon gång. Kommer ta evigheter att få henne normalviktig igen. Ingen pellets alls från och med nu. Bara hö och grönsaker. Fick med en sopsäck hö, 10 kg stampe pellets och en halv spånbal också.
Och ni ser på första bilden hur trångt hon har det! Inte undra på att hon blivit så tjock, bara suttit inne på flickans rum och fått mat ingen Motion alls vad jag vet. Och ändå har hon gått ner i vikt enligt bonden.

Vägde henne precis, 3,4 kg väger hon 

#6 oj det var inte lite det. Men hon kommer undan lite med att hon är söt (a)
oj, tur för kaninen att du finns! annars skulle den nog dött av övervikt eller tristess.
lycka till med henne!

#8 ja det blir hon nog :) Tur att hon fick komma till dig ist för att sitta kvar där och kanske bli ännu tjockare :)
tassavtyck! #1 skönt att det finns människor som du!
stackars kanin! Tack o lov att det finns så fina människor som du som hjälper dessa djur (:
Hoppas allt går bra med henne (:
Kramar Emma! :)
Bloggar även om mina kaniner på: http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

Tack allihopa!
Hon är en väldigt gosig klump ^^
Det bästa hon vet är när hon får komma ut och springa på kvällen, när det är dags att gå in så är det knappt man kan få tag i henne för att hon tycker det är mycket roligare att vara ute och skutta 
Har inte vägt henne ännu, men hon får bara ½ matsked pellets. Försökte vara helt utan men då blev hon galen och röck i gallret och var allmänt nedstämd. Men bara hon får några korn så fungerar det.
Broccoli och gul paprika är hennes favoritgrönsaker, morötter gillar hon inte så mycket vilket är bra då dem innehåller mer socker :)
Har även fått hem en kopia på hennes stamtavla, vilket är jättekul!
vad roligt att det går bra med kaninen! skicka gärna en bild på henne

#15 Vilken liten knubbis! Men så söt (A)
Duktig du är med vikten! Snart blir hon slimmad :D
Emma

#16 Det är nog mest Bella som sköter jobbet själv. Släpps hon ner på golvet/i en beteshage så springer hon gärnet ^^ Har även gjort sina första glädjeskutt idag :D
Tänker fortsätta väga henne var 14:e dag för att hålla koll.
#17 Haha, kanske lät lite fel ;) Duktig du är med att få ner henne i vikt menar jag :P
Men bra att hon springer :O Min Dexter sitter mest och äter xD Och gör glädjeskutt ^^ Men man kan ju tänka sig att det är jobbigt för dom om dom är tjocka och inte har fått vara ute att helt plötsligt få komma ut :P Typ träningsvärk ^^
Emma

#18 Träningsvärk hade hon i 2 hela dagar, då flyttade hon sig bara mellan maten och höet. Men efter det kom hon igång ordentligt :)
Gud vad söt hon är!:) Liten tjockis:P Du kommer säkert få henne smal fort! Lycka till med henne:D

#15 Bella var ju jätte söt! Tycker du förkänar en medalj eftersom du räddade henne! Hon var riktigt tjock på de första bilderna och det är helt otroligt att du fick ner henne 4 hekto på bara 14 dagar! :D
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
*putt*
hur har det gått med henne? (vet att det är en gammal tråd)

Hon levde lycklig med sin kompis i cirka ett år innan hon plötsligt sjuk en kväll och dog under natten. Troligen en infektion :( Kort därefter dog även hennes kompis plötsligt så jag tror mer på någon smitta.
HAHAHA DE VA DE TJOCKASTE JAG NÅGONSIN SETT!! vad söt hon är!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur