Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 293 ggr
[Jhillhzan]
0

Vad kan jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå i stugan :)

Jag har två systrar sen en tid tillbaka, födda dec 2011. Dem gick bra att hantera i början, men efter ett tag började dem slåss med varandra och jag fick sära på dem. Enda sedan dess känns det som att jag göra något fel.

Tutti är hur trevlig som helst, hon kommer fram (ibland) när jag öppnar buren, hon står högst upp på Fruttis bur. Hon äter pellets ur handen och går att lyfta upp. När hon är i famnen kan hon ligga på bröstkorgen och bara vara, hon följer med på allt och är inte rädd för nya miljöer utan är mer nyfiken och behåller lugnet.

Frutti däremot, när dem stod ute på balkongen (dem har varit inne i ca en vecka nu) kunde hon äta pellets ur handen men det har aldrig gått smärtfritt att lyfta ut henne ur buren. Hon kuttrar och gör nästan som anfall när jag tar in handen. Hon bits inte, men har bitit mig en gång tidigare.

Jag känner att jag gör allt, jag har tålamod med henne och det känns som att jag har provat allt. Jag har suttit vid buren, med luckan öppen för att hon ska få känna av mig, jag har haft handen i buren så hon känner av mig. Jag har gett tusan i att klappa henne pga att det blir en jakt varenda gång jag ska ta ut henne och klippa klor, ändå försöker jag självklart ta ut henne när hon är lugn och då går det bra. Inga problem att klippa klor, sen får hon sitta med mig en stund och sen in i buren igen.

Vissa dagar känns det som att det kanske vore bäst om hon kom till någon som kan hjälpa henne, någon som har tålamodet och kunskapen att ta hand om henne. Medans en annan dag känner jag "nee, det här ska jag bannemig klara". 
Tutti har jag inga problem med längre, hon och jag fungerar bra ihop nu. Det är bara Frutti som inte gillar mig ;P

Jag känner även att ju mer tiden går desto jobbigare blir det ju att hantera, men samtidigt vill jag inte ge upp för att det är ändå Frutti som jag hade bestämt mig för att skaffa från första början. Tutti hängde bara med hem, för att hon var så söt ^^

Har ni några förslag eller råd att ge mig?
Jag börjar bli desperat.. :P
(bilden visar hur dem bor nu)