Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 287 ggr
Kiyona
1

Vände på en dag - Nu är hon rädd för mig!

Vet inte om det kan vara så att hon bara hade en dålig dag men tar upp det ändå!

Kiara är alltid den kaninen som hoppar upp i knäet och vill ha massa uppmärksamhet. Springer runt lite och sen tillbaka till osv…

Nu igår var hon jätte spänd, stampade och spände ut sina näsborrar i alla andetag så att nosen rörde sig. Hon var helt enkelt LIVRÄDD. Vad är det som har hänt?

Vad kan jag göra?

Sitter alltid med dem i hagen och har frukt eller grönt att bjuda på till dem som kommer fram och buffar efter uppmärksamhet.

Det finns en risk att besökare på gården har varit och hälsat, det händer ofta. Och då finns ju möjligheten att någon gått in i hagen och jagat dem eller nått.

Mina kaniner är ofta sociala och kommer fram och har aldrig varit några problem med att fånga in dem. Lite till och från med honorna har jag laggt märke till. Men hanarna är alltid lik stabila, orädda och kommer och buffar på en med jämna mellanrum.

Kan jag göra mer än att bara sitta med något gott tills hon kommer fram?

När jag skulle ta upp henne hade jag bråtom till bussen och fick tyvär "jaga" henne in i ett hörn och plocka upp henne.

Stackarn :(

Lite skrajsen har hon ju alltid varit men aldrig varit rädd för människor…..Jätte tråkigt!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **