Snälla hjälp!
Jag har börjat plugga nu och kommer bo på tjugo kvm så jag vädjar och undrar om någon kan ta över mina älsklingar för alltid eller för ett tag eller om ni vet något ställe som tar imot.
Jag vill inte behöva ta bort dom men att bo på 20kvm är ännu mindre värdigt och absolut inte hållbart.
En hona och en hane, hanen är dvärgvädur och honan lejonhuvad dvärgvädur. 3 resp. 2 år gamla. Dom har en specialbyggd bur (stor och hög med tre våningar, gjord i trä och målad vit, jättefin) och en vanlig 120 bur med kompostgaller. De skulle säkert också passa ute i någon stor inhängnad för dom är ganska livliga och älskar att springa. Mitt enda krav är att dom inte blir några burkaniner för det vet dom inte var det är utan dom är vana vid att vara ute och springa varje dag. Sen naturligtvis att de har det rent och bra mat.
Förövrigt är det två underbara varelser. Honan är lite mer tillgiven, slickar och pussas så fort hon får chansen och lägger sig platt när man klappar. Hanen är mer livlig och alltid upptagen med annat:) Båda kommer när man ropar.
Detta handlar såklart inte om några pengar utan endast om ett bra hem.
20 kvm att vara frigående innekaniner på är inte så dumt?
Om det är något att tänka på. Det är inte ovärdigt. Däremot kan jag förstå ifall det kanske inte alls kommer att funka så bra för dig. Men om du skulle vilja ha dem kvar så kanske nåt att tänka på. Kaniner kan vara väldigt glada och tillfreds om de får springa fritt inne.
men annars önskar jag dig lycka till och hoppas att du hittar någon bra person..

Nej alltså det funkar inte för buren får inte plats i lägenheten och de kan inte vara ute på nätterna för då får jag inte sova en blund, har haft det så förut.
Det hoppas jag med!
#2 Hehehe.. I see, små vildar. Så mysigt. Ja, lycka till att hitta en riktigt snäll och bra djurvän, det finns ju en hel del.