Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 569 ggr
Nyman
0

Hur är belgiska jättar?

Jag ska skaffa en ny kanin. Men jag vet inte om jag ska ha en liten eller en stor. Men helst en stor, en belgisk jätte :D Nu undrar jag hur dom är i tempramentet. Jag vet inte hur det stavas. :P Om det är någon som ska sälja en belgisk jätte så kan ni ju skriva till mej.

huldisen
0

Jag har ingen eller haft. men jag har hört att dom är lika snälla som dom är stora :)

Tina-A
0

Jag har fått för mig att dom är helt underbara i temperamentet :) Kan ju vara väldigt jobbgt att klippa klor eller bära om den börjar sprattla!!!! Och så behöver dom maaaassor med utrymme :) Men mysiga lär dom vara :) Skulle själv vilja ha en.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Elina.
0

Det finns både trevliga, och mindre trevliga jättar. Av den erfarenhet jag har så är de inte sprattliga, men vet flera som haft belgiska jättar med humör! Den jätte jag har är nog rätt lugn, men visst kan hon vara lite irriterad på mig någon gång med.

[Quellii]
0

Jaa, det är ju olika ^^ Min Mozart är helt underbar, jätte gosig och hur snäll som helst, dock var han ganska sprattlig när jag skulle klippa klorna, men jag antar att det försvinner med tiden :) Nått man bör tänka på i det fallet är att "våga ta i" kaninen, man bör vara stadig på hand och vara säker på sin sak. ^^
Men jag är säker på att känner sig kaninen trygg så blir kaninen helt underbar bara av det :)
Jättar har ju lite mer kattliknande beteende, kan vara egensinniga osv ;) Men Frassar (Fransk Vädur) ska visst vara lugna och snälla dom också, så det är en ras jag också kan rekomendera ;D

Myrra
0

Jag har en Belgisk Jätte och han är supergo och snäll, dock var han rättså sur i sin tonårsperiod,men det är väl dom flesta kaniner,tänk bara på att en sur Belgisk Jätte gör mycket mer skada på dig än vad en liten kanin gör.

Min Herman bet t ex bort mitt skinn på tummen,trots att jag hade handskar på mig och det var en skinnbit stor som en 50-öring som åkte bort! AJ!

Fick lov att ha en kompress på för att det skulle sluta blöda.

Nu när han är vuxen är han hur snäll och rar som helst och skulle aldrig komma på tanken att bitas!

[Niike]
0

Jag har en Fransk Vädur som endast är 8-9 v. Hon är redan nu superlugn, jättenyfiken och inte alls rädd. När jag sätter mig vid buren skuttar hon fram och buffar ibland på min hand för jag brukar ge henne maskrosblad när jag kommer. :) Där jag köpte henne hade uppfödaren en fransk vädur hane, 2-3 honor och massa ungar i olika åldrar + andra raser. De franska vädurarna var helgoa och superlugna. Hon hade två som sprang löst på gården. Har både läst och hört att franska vädurar ska vara väldigt lugna och snälla av sig. Så jag håller med Photoniq och rekomenderar den rasen. :) BJ vet jag tyvärr inte så mycket om. Hoppas det inte gör något att jag skrev lite om FV istället..
Mvh Maja

annaforsgren
0

en zoo-affär jättenära mej säljer både franska vädurar och belgiska jättar:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Nyman
0

Okej, tack för alla svar.