Nu blir det svårt..
Min Siri parades den 1a, och har med 99% säkerhet gått tom. Denna kullen är eftertraktrad, så jag vill ju para om. Sen ska jag själv ha en bebis ur den också såklart. Men iaf, parar jag om nu strax så kommer ju ungarna om ett bra tag - då är det kallt och risken för att de fryser ihjäl är stor.
Jag har möjlighet att ta inne och låta henne få kullen inne, men hon trivs så fruktansvärt bra i sin bur där ute (stooor bur med två våningar och större frihet). Och när kullen är "färdig" kan jag ju knappast flytta ut henne, så då får hon stå här inne och "lida" tills våren när hon kan flytta ut igen. Vilket är taskigt mot Siri.
Jag vill helst inte vänta med kullen heller, hon blir 2 år i mars och har inte haft kull innan. Risken för komplikationer ökar ju då, och 2 år är max för mig.. Hon är hoppare så hon är ju i god kondition men ändå.. Usch vad svårt allt är
Någon som har råd om hur jag kan göra?
Tar hon hand om ungarna så fryser de inte ihjäl gumman :). Så varmt som det är i boet så är det större risk att de kryper ur boet sommartid för att det är för varmt, på vintern blir det mer lagom. Har som tidigast fått utekull i början av februari utan problem. Så länge du har gott om bo-material så hon kan boa rejält så skulle inte jag bekymra mig :)
#1 Ja men om hon inte gör det då?
Läste någonstans att om det är -22 grader ute så är det +16 i boet, men hennes uppfödare tycker inte heller jag ska ta den ute isåfall..
Kan hon inte gå fritt inne eller något då? 
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#3 Jo absolut, men hon trivs tusen gånger bättre ute 
#4 Åh, jaha :/
Men om du fixar en värmematta av något slag..? Finns det?
#5 Ingen aning.. Finns ju faktiskt till ormar vet jag, borde ju funka 
#6 Kanske det finns trådlösa och gnagtåliga? ;)
Det finns värmedyna till hund/katt/kanin :)
Den värmer man i mikron i ca 6 minuter så håller den sig varm i minst 6h
//Joanna
#8 åh tack! Då blir det nog omparning direkt 
#8 Se där, vad bra! :D
Gratis frakt inom sverige också! :3
Tänkte köpa den inför vinterresorna :D
//Joanna
Man får tänka på att det inte får bli för varmt bara, då värme isoleras bra i ett hus med halm och spån m.m. :)
#11 Toppen, tack snälla du :D
#12 Jadå såklart :)
#13 Du kan använda ifall du känner att kaninungarna är kalla och kyliga men annars behövs det nog inte och bh värmen är också väldigt bra värme ifall en ynka ramlat ut ^^
//Joanna
#14 Jadå, sånt har jag koll på ^^ Men tänkte bara så dom får lite varmare än normalt på en vinter så ihjälfrusningsrisken minskar, åh detta blir toppen! Nu gör det inget om hon går tom denna gången haha 
Jättekul att du ordnat det nu :D
#16 Ja verkligen :D