(S) Kaninungar
För att göra en lång historia kort så fick jag tillbaka en gul/svart japantecknad dvärgvädurshona av en oseriös köpare för tre veckor sedan, idag hittade jag 6 kaninungar i hennes bur. Pappan är någon dvärgras (förmodligen dvärgvädur eller liknande) och är rysstecknad. Mamman heter All The Time In The World och är framavlad för hoppning, dock ej tävlad. En av ungarna kommer bli japantecknad och en tror jag kommer bli svart eller blå. De andra ungarna vet jag inte. Bilder kommer senare då jag för tillfället skriver från min iPhone och sitter hos veterinären med min hund. Vid intresse på ungarna kan ni kontakta mig på 0768438390 eller friggeshoppkaniner@live.se
Mer info om mamman:
Hon är en gul/svart japantecknad dvärgvädurskorsnings hona på ca 2 år som heter "All The Time In The World", kallas Gulis och är efter Sandra Eriksson's "My Antidote"-kull.
Pappa är Simoneholms Wind Of Change och mamma är Live and Let Die.
Här är en bild som Sandra tagit när Gulis hoppar :)
Glömde förresten skriva jag bor i Gävleborg, Hudiksvall ungefär, men transport brukar inte vara några problem att lösa :)
Hemsidan: Friggeshoppkaniner.weebly.com
Så synd att sånt händer.. :/
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
# 3 Ja verkligen :( Tyvärr så är det bara 2 ungar som lever för dom andra hittades döda utanför boet, antagligen frusit ihjäl :(
#4 Nej, vad tråkigt! :( Hoppas att du hittar bra hem åt dom iallafall.. Skulle gärna tagit en om det inte var så att jag hämtade en ny hona förra veckan och sen har jag inte någon burplats.. :(
# 5 Tack, förstår det :/
Putt för bebisarna :)
Lilla Gulis… Vad händer med henne nu? behåller du henne?
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
# 10 Ja vägrar lämna bort henne igen efter detta. Behåller även hennes syster To Her Then Meets The Eye.
du behöver inte ta i så mycker med spårket tjejen
unge 1 är den kvar? :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
# 12 Honan var extremt vanvårdad när jag fick hem henne och såg ut som en kaninunge, bara skinn och ben, tidigare var hon som en kopia av sin syster. Så nej jag tycker inte jag tar i med språket när jag säger att jag vägrar att lämna bort henne efter detta. #13 Ja men men kompis som hjälpte till att ge dom mjölkersättning de första dygnen (mamman var less på att ha många ungar och orkade inte ta hand om resterande två just då, men nu diar hon dom) är intresserad av den ungen om det är en hona. Men kan ju höra av mig till dig när jag vet kön och om hon fortfarande vill ha ungen eller inte. :)
okej :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
# 15 Ungarna springer nu runt i buren och öppnade ögonen för ungefär en vecka sedan :) Båda är hanar, min kompis kommer ev ta den gul/svart japantecknade mantlade/brokade kaninen, men den blå hanen är till salu :)
Båda ungarna är nu till salu, lägger upp nya bilder på dom ikväll :)
tycker den mörka ungen ser ut som brun zobel faktiskt :)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
# 27 Kanske, men tror den har blivit solblekt för den var betydligt mörkare som liten :)
Putt :)
Så söta dom små har blivit. :)
# 30 Tack! :)
Ungarna är leveransklara 10 augusti och kostar 300 kr vardera. Härstamningsbevis (endast mammans sida dock) följer med samt övergångsfoder och skötselråd och nyklippta klor. Vill även skriva köpekontrakt med den nya ägaren, finns att se på min hemsida friggeshoppkaniner.weebly.com Transport brukar gå att fixa över hela Sverige, så det är nog inga problem, hemmet är viktigast :)
Putt
Putt, kan säga att dessa kommer passa till hoppning då dom har mycket energi och blivit väldigt slanka i kroppen nu för att ha dvärgvädur i sig :)
den mörka ser lite järnsvart ut, men kan ha fel :P
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
# 39 Hm.. ska kolla igenom mammans papper när jag kommer hem och se vilka färger det möjligtvis kan vara, ska även få låna systemkamera och ta kort på dom 
hihi ja gör så! (har jag får hjärnsläpp eller finns det inte något som heter silversvart också?!) lycka till med färgen! fin var den iaf! ^^
# 41 Vet inte riktigt, vet att det är både zobel och siames på mammans sida och är väldigt dålig på att se skillnad på sådana
Tack! 
zoblar är mörkare, zobel siameser har tydligare mask och är ljusare än zobel på kroppen. www.viggebys.weebly.com, shiloh är blå zobel siames. www.proximas.se, hennes syster Suri är blå zobel :)
#43 Tack men kan säga att han nog inte är blå för han liknar ingen av kaninerna på dina bilder eller andra blå kaniner jag sett. Tycker han är lik den normalpälsade mellanmörka brun zobel kaninen på kaninfärg.se
#44 nej jag menade absolut inte att han var blå, visade bara exempel på sobel & Sibel siames eftersom att du hade svårt att se skillnaden ^^
# 45 Okej, tack! 
Ska ta nya kort på Shadow imorgon, Speedy är såld 
Söta, Om jag fick köpa skulle jag väldigt gärna viljat ha den vita med lite fläckar, (Har ingen kanin men är intresserad och vill ha, Har dock inte lärt mig färgerna en..)
# 48 Tråkigt, men han har flyttat till nytt hem
brun zobel är han/hon
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
# 54 Okej, tack! :)
Putt för Shadow! :)
Kan tillägga att Shadow är hur snäll och mysig som helst att kela, gosa och lyfta, springer och gör glädjeskutt i rasthagen och kommer fram till dörren så fort man går förbi. Verkligen en urmysig kille som jag helt klart hade sparat om jag hade haft plats. Han har väldigt slank och fin kropp så skulle passa lika bra till hoppning som till kel. 
Vart finns han?
Hälsningar Amanda och kaninerna
# 58 I Gävleborg, Hudiksvall, men transport brukar gå att lösa :)
59# Lite långt borta tyvärr. Men han är fin, så han lär nog få ett nytt hem :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
# 60 Okej, tack, men vart bor du då? :)
Putt :)
Klipper klorna på Shadow för första gången, han ligger lungt och stilla i min kompis knä :) Och nej hans öron är inte fasthållna mellan knäna, ser bara ut som det ^^

Klippte klorna på hans mamma också :)

Bild då hans moster tävlar i lätt :)

Putt