Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 564 ggr
twinnie
0

Transport hjälp sökes!

Jag har kollat in en kaninhona, från en annan uppfödare, och har fått svar av uppfödaren att jag själv måste hitta transporthjälp.

Så, jag behöver hjälp med transport från Skåne (Lund) till Stockholm runt den 20 Juli! Om det finns någon som åker upp till Stockholm ofta eller just vid det datumet, skriv här!

/Matilda

Stj3rnfallet
0

Jag ska åka hem i juli och det blir kring det datumet :D Bor mellan Malmö och Lund nu =) Hade kunnat hjälpa dig, men jag har 2 hundar med mig, fast det ska inte vara några problem för mig iaf =)

Tina-A
0

*håller tummarna för din skull*… Var det förresten inte en tjej som nyss åkte till skåne? Hon kanske ska göra det igen.. Vet du vem jag pratar om? Det var hon som skrev att hon kunde skjutsa i stort sett vad som helst!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Hm.. Jag tror jag ska en bit neråt typ Falsterbo eller så i sommar, TROR det är den 22-23 Juli. OCh  jag bor ju i Stockholm, så om uppfödaren kan ta henne dit så går det att lösa med plats i bilen och så. Men det är inte säkert att jag åker ner, men troligen.

Tina-A
0

Nämen, fanns ju visst massa som kunde hjälpa dig ^^ Då behöver jag inte leta upp tråden..

twinnie
0

#1 Okej! :D Jag ska prata med uppfödaren. Hon var väldigt mån om att det skulle vara lugnt för henne. Men jag kontaktar dig när jag vet mer! :)

#3 Jag kan mejla och fråga vilka platser hon kan åka och möta upp!

Hon hade någon som kunde hjälpa till med transport. Nån firma. Men dom tar betalt (vet inte hur mycket) och jag har typ inga pengar alls just nu :/ Men jag kontaktar er när jag vet mer!

KvirrZ
0

Vadkul att du hittat någon :) Tyvärr ska jag inte ner till skåne så jag kan inte hjälpa.

- Mvh Emma

twinnie
0

För er som är intresserade:
http://www.freewebs.com/lyktans/tillsalu.htm

Scrolla ner på sidan, till Y-kullen. Det är Lyktans Yatzy som jag är intresserad utav, eventuellt Lyktans Yra, om hon bestämmer sig för att behålla Yatzy!

KvirrZ
0

#7 åh, de är jättesöta båda två :D

- Mvh Emma

Stj3rnfallet
0

#7 Jättesöta bebisar :D Haha, hittade själv en jag skulle vilja ha =) Eller eg. 2 :P Men kan ju bara ha en =/ Vill ha Lyktans Whiskey eller den i mitten på bilden från Å kullen :D

twinnie
0

#8 :D

#9 Okej :D Men jag har mejlat Amanda och frågat om det funkar att åka med två hundar. Får se vad hon svarar.

Tina-A
0

Galet söta!!!! :D

ciss
0

GAAH, dom är ju underbara! Fyfan vad fina! Håller tummarna för att det funkar denna gång, att du får transporthjälp :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

huldisen
0

Så söta dom var :)

Stj3rnfallet
0

#10 Okej =) De kommer iaf inte bry sig om den =) Båda har fått träffa både kanin och kaninungar :D Råttor också iofs :P Och de är ju ännu mindre än kaniner ;)

myriis
0

Tänkte bara gagga lite till..
Ska alltså på en hopptävling i Falsterbo, därför kommer rasthagar vara tillgängligt och så.. .P

twinnie
0

#11 Jaa, visst är de? :) Havanna måste vara världens finaste färg ;) Tycker jag iaf xD

#12 Jaa :) Jo, det hoppas jag me ;)

#13 :D

#14 Okej, men jag får se vad Amanda säger. Hon hade tydligen en annan tjej som skulle hämta två andra i den kullen från Stockholm, men jag vet inte om det finns plats för mig i bilen. Somsagt hör jag av mig när jag vet mer :D

twinnie
0

#15 Okej, jättebra! Ska iväg nu, men kan logga in ikväll då jag förhoppningsvis vet mer :)

[Niike]
0

Supersöta kaniner har hon verkligen! Önskar jag kunde ta en me.. ;)

twinnie
0

_Stj3rnfallet_: Jag har pratat med Amanda och hon tror inte att hundarna blir något stressmoment, dock tror hon att det kan bli varmt om ni inte har AC i bilen.

Myriis: Hon kan möta upp er vid Falsterbo (uppfattade jag det som), Eller eventuellt en bit bort, om ni kan mötas halvvägs.

Till er båda: Det är en till Stockholms tjej som ska ha upp två ungar från Lyktans, så Amanda tycker att det skulle vara super om alla tre ungar åkte tillsammans (de tar inte mer plats, de sitter i samma kartong). Det blir mindre stressigt för dem då!

Vem av er kan tänka er att transportera? :P Känns taskigt att bara välja någon ..

myriis
0

#19: Det kanske är lättaren för stj3rnfallet , eftersom jag inte är 100% på att jag kommer åka ner. :) Om ni vill vara helt säkra alltså

twinnie
0

#20 Okej ;) Då får det bli så då!

Stj3rnfallet
0

Hm.. Jag ska åka tåg och inte bil ;) Finns ingen som vill köra mig 200 mil :P Men jag hjälper ju gärna till ändå =)

twinnie
0

Jaha! Men jag tror inte det gör någon skillnad iallafall. Skulle du kunna ta alla tre ungar? ;) De gör inte så värst mycket väsen av sig alls.. Kommer nog sova hela resan :)

twinnie
0

Putt

Stj3rnfallet
0

Haha, det räcker nog med en :P Ja, de gör de säkert =) 4,5 timme är ju ändå inte så långt för dem att åka :D Och för mig gör det inget om de är vakna heller =)

twinnie
0

#25 Vad bra :D 2 av ungarna ska tydligen till någon annan tjej i Stockholm. Ska försöka få kontakt med henne. Men om vi alla tre möts på Stockholm Central då? Eller vart stannar ditt tåg?

Ska du ha någon unge från Lyktans Förresten?

Stj3rnfallet
0

#26 Det stannar på T-centralen =) Sen åker jag vidare till Kiruna, men har inte bokat biljett än, så jag vet inte vilken dag eller när (tid alltså) jag är där osv =) Så länge jag inte måste gå så långt själv så kanske de inte blir några problem.

Jag är mkt sugen på en, men vet inte om jag har råd med en rackare =/ Ska betala 1900 för instrktörskursen + att biljetten hem kostar nästan 900 kr (ska ju tillbaka till skåne också, vilket lär kosta nästan lika mkt) =/ + att jag har en vet. räkning på 400 =( Annars har jag ju alla grejer jag behöver för att kunna ha kanin =) Har en stor fin bur som jag fick hus, matskål och vattenflaska + en grej man kan sätta hö i :D

twinnie
0

#27 Okej, det var ju synd. Har själv inte råd, men som tur är har man en underbar mamma som hjälper till med betalning :D

Stj3rnfallet
0

#28 Vilken tur du har :D Haha, min mamma skulle aldrig hjälpa mig :P Hon tycker att jag har tillräckligt med djur (2 hundar och 4 råttor) :P

twinnie
0

#29 Haha ;)

Stj3rnfallet
0

#30 Du tror inte att jag kan låna din mamma lite?:P

twinnie
0

#31 Hahaha xD

Stj3rnfallet
0

:D