Får inte ha en kanin
Hur får kag min pappa att låta mig få ha en kanin?är kaniner bara för småbarn.

NEJ! Det tycker inte jag!
Säg att du lovar att ta riktigt god hand om den! Att ingen annan ska behöva brysig om att ta hand om den.
Men kom då ihåg att en kanin kräver mycket tid, och om du tex ska åka bort måste någon kunna ta hand om kainen!
Lycka till!
Jag trodde aldrig att jag skulle få en kanin, men så fick jag det!Jag frågade bara mamma & pappa, och de sa ja!
LYCKA TILL!

Först vill jag fråga varför du inte får en kanin? Till exempel om dem tycker att du är för liten kan jag hitta på ett argument som gör att di får en kanin..
OBS! Det var ett exmpel på varför hon inte skulle få en kanin. n_n'
#3 Tror hennes pappa tycker att hon är för gammal då han säger att det bara är småbarn som har kaniner >.<'
- Mvh Emma

Jag tjatade i 3 år =)

Va?? Det var ju det värsta man hört på länge! För gammal, haha! Hur gammal är du då?
#6 om hon är född 92 borde hon nog vara typ 15?
#7 eller 14 :P ja e född 92 är 14 beror på när man fyller :P :)
Okej.. :P För gammal för kanin.. Hihi.. xD

jag är 15 med 2kaniner^^ och jag tar enbart hand om dom <3
kaniner är inte för små barn. tvärt om. kaniner kräver en hel del och om man är för ung ska man inte ha kanin tycker jag.
Så du är defentift inte för gamal för att ha kanin. vet många som skaffat kanin när dom är 40 lixom. det är ett roltigt djur.
Jag tjatade och tjatade! Tillslut fick jag. Han sa: Men då måste du lova att ta hand om den. Jaa, jag lovar sa jag. Nu så jag jag kanin :)

du är inte för gammal , dom flästa som håller på me utställning är vuxna :P
tjata tjata tjata !! :)
Kaniner är inte för småbarn. Kaniner kan man ha i alldra åldrar, förutsatt att man kan ta hand om den!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Det beror inte på hur gammal man är om man ska ha kanin, möjligen att dom som är jättesmå inte ks ha nån..
ok.Jag hade två kanier när jag var liten.men då skötte jag inte om dom så mycket.men det var för att jag var för liten.jag fyller 15 år i slutet av october.Jag ska chata mycket på pappa.Eller så kan man kanske köpa en utan att pappa vet om det?
Min kusin har en kanin som dom gjärna skänker bort till mig.Dom har tröttnat på kaniner.så jag skulle nog kunna ta bättre hand om den än var dom gör.Alla kaninförsäljare bor så långt bort.
Jag bor i skärstad som ligger i Jönköping.
Skaffa inte en utan att din pappa vet det! Så småningom får han reda på det och då kan det gå illa för kaninen om han t.ex bestämmer sig för att avliva dem.
#18: Håller med.
#17: Hoppas du får ta hand om den då!
För gammal för en kanin ? *ASG* :D Jag har två kaniner och är snart 15 år, och jag kommer även ta hand om kaniner i "vuxenlivet".
Kaninuppfödare är som regel vuxna….
jag tjatade på mina föräldrar i säkert 3/4 år, sen så gick jag in på djurmagazinet så fick jag se världens sötaste kanin enligt mig. Sen fick mamma och pappa syn på mig när jag stog och pratade med han och då tyckte de var så synd om mig för jag är uppvuxen på bondgård och alla i min släkt har haft kanin. Då fick jag han :D, sen typ efter 1 månad så fick jag en till ;D och ozzy och roffe som dom nu hette blev super bra kompisar nästan som syskon fast ozzy kunde vara lite dum mot roffe eftersom roffe var mkt yngre ön ozzy själv :P sen typ efter nåra månader dog roffe :'( för han var sjuk. Sen hade jag ozzy kvar och han såg lessen ut varje dag. Sen en dag efter skolan så var han också död :'( sen typ efter 2 år till så fick jag en till kanin. Och hon har jag ännu. Sen typ efter en vecka så fick hon kaninungar ^^, men sen fick jag veta att hennes bror var pappa:an, så då dog ungarna för dom fick nå problem. Så jag har haft. 7 st kaniner sammanlagt ;), så de är bara att tjata så får du någ kanin ska du se! nästa vecka så ska jag kanske para min kanin jag har nu (: ( de här är en bild på min kanin jag har nu :D )

Småbarn kan ju typ varnvårda kaniner .. Alltså riktigt små barn

Ja, det är det jag menade när jag sa att man inte ska ''ge'' eller låta småbarn ha kaniner..
söt kanin hejevelina.min pappa säger att det kommer att bli han som får laga buren när den gått sönder.vad ska jag säga då?
men buren behöver ju inte gå sönder, men om den går sönder så kan du ju få hjälp av en kompis ;P
tack så mkt (:
#25: Och kan han inte göra det för sin dotter då….??? faktiskt hans skyldighet att se till sina barns välbefinnande..
mm.han är lite lat.men jag ska chata på honom varenda dag
Lova honom att du tar ansvaret för kaninen, för om buren går sönder och för all ekonomi och sen ta det ansvaret. Det enda han måste stå ut med är att det finns en kanin där! Han behöver inget ansvar om han inte vill och det kostar honom inte 1kr ens.
Det ska jag göra.tack för tipset

Lycka till!
#28 jag gav bara ett tips? ;)
hur många dagar räcker en hel höbale till?

Lycka till!
#34: Det är väldigt olika. För vissa räcker en hel säck med hö en vecka, för vissa räcker den en månad och för andra två månader. Men man ska inte snåla med höet! :)
ok.tack.vi har hästar som vi ger hö till på vintern,och om det är torrt på sommaren.så jag måste nog betala mitt hö stjälv.tror du attt 20 st höbalar räcker till ett år,om en bale räcker till 10 dagar?
#37: Om en höbal räcker i 10 dagar, och du har 20 höbalar så räcker dom ju alltså i 200 dagar så NEJ, det räcker inte ett år. 1 år har 365 dagar och det betyder att du måste ha 36 höbalar för att det ska räcka i 1 år, om en räcker i 10 dagar.
Kaniner ska ju ha fri tillgång på hö, dygnet runt, året runt.

En höbal räcker mer än 10 dagar ^^
ok.vad bra
Det är olika hur länge en höbal räcker, beroende på hur stor/liten den är och hur mycket själva kaninen äter.