Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 739 ggr
Saffran.
0

3 frågor som söker svar

Jag har tre frågor att fråga som jag hoppas jag kan få svar på utav er. ^^

1. Min syster ska också skaffa kanin. Det är en okastrerad hane på två år. Pappa har nyss byggt klart hagen till Nemo, så vi tänkte dela på den. Men går det att dela hagen med de två hanarna fast man har dem i hagen vid olika tillfällen? Eller kommer dem känna varandras lukt och bli stressade? Nemo är ju inte könsmogen än, men han kommer ju att bli det såsmåning om (ska btw kastrera honom vid 6 månaders ålder, om det gör någon skillnad). :)

2. Kan kaniner äta nyklippt gräs? Har för mig att jag hört att dem inte kan det. Eller är jag helt ute och cyklar? Tungan ute

3. Vet ni någon kanintidning man kan prenumerera på? Har kollat på tidningskungen.se, men inte hittat någon. ;)

starfredberg
0

1. Det är ingen fara jag gör så med mina uteburar och mina kaniner bryr sig inte :)

2. Nej det ska dom inte

3. Det beror på vilken typ av tidning du är ute efter?

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

MH1994
0

1. Visst känner hanar av att andra hanar varit i eller inärheten men jag har inte upplevt att de blivit stressade eller så av det. jag har 5st hagar som jag låter alla mina kaniner dela på, honor och hanar.

2. Jag skulle säga nej om det är med maskingräsklippare…

3. kaninuppfödaren som Sveriges kaninavelsföreningsriksförbund delar ut GladLänk SKAF

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Saffran.
0

#1 & 2 Tack så mycket! :)

Hur länge ska man vänta tills dem kan beta av gräset igen? :3

Ska kolla in den tidningen! ;)

Katten_
0

#3, Kaninmagazinet? ;)

/Christel & kaninerna! Glad

Saffran.
0

#4 Jag läser där redan. Men det skulle vara kul med en riktig tidning att läsa ur. :)

Katten_
0

#5, jaha xD

/Christel & kaninerna! Glad

Saffran.
0

#6 cx

Zakarias
0

Kanske Pets? Men är inte så mycket om kaniner har jag för mig.

Suskiv
0

Kaninuppfödaren finns. Det är SKAF's egna tiding.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Zakarias
0

#9 Glömde helt bort den! :P (även fast jag själv får hem den varje månad)

Saffran.
0

Tack alla! :)

Men hur länge måste man vänta tills Nemo kan beta av det nyklippta gräset igen? :)

starfredberg
0

Han kan äta själva gräset på gräsmattan. Men inte det som blir över efter man klipper med gräsklipparen, eller hur man nu ska förklara :P :)

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

Saffran.
0

#12 Jaha, nej det samlas upp utav gräsklipparen. Men då kan han ju äta gräset nu! Om vädret tillåter så blir det Hage i morgon! :D

Dipsie'n'Poo
0

Det är när man har använt en gräsklippare som går på bensin som man måste låta det vara X antal dagar va? :))

(Frågar första bästa som svarar =))

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Saffran.
0

#14 Jaha… Får väl se om någon vet. :)