Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 3292 ggr
Zvintos
0

Bilder från stallet.se

Känner ni igen bilder därifrån som ni tror/vet är stulna, så lägg in dem i den här tråden.

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första bilden..
Känner igen den, men kan inte placera vems den är..

KvirrZ
0

Här är tre bilder på en kanin.

- Mvh Emma

allobosia
0

..

KvirrZ
0

hm, den kaninen va populär :/

- Mvh Emma

Zvintos
0

Esmie´s kanin Esmeralda (om jag inte misstar mig).

Zvintos
0

Denna bild är VÄLDIGT bekant!

Zvintos
0

Samma kanin igen

Zvintos
0

Den här kaninen igen.. Verkar finnas överallt på stallet.

allobosia
0

..

allobosia
0

..

Jojsan
0

den vet ja att nån här äger…

Jojsan
0

de här med…

KvirrZ
0

En kanin från Pippiadolfs!

- Mvh Emma

allobosia
0

sjuka människor, skaffa egna djur och ta kort på dom!

KvirrZ
0

känner igen.

- Mvh Emma

KvirrZ
0

samma bild.

- Mvh Emma

Tribe
0

Alla ni som letar ni är underbara! Hoppas det är ok att jag lägger in bilderna jag känner igen på ett kaninforum där bla pippiadolfs är medlemmar. Leta på. Hittar ni uppfödarbilder, skriv jag kan kontakta de flesta :)

/ Ellinor

KvirrZ
0

#17 skriv då till pippiadolf att jag såg att flower_freak på stallet använder fler av deras bilder!

- Mvh Emma

Tina-A
0

Hittat en till bild på figaro.

Hon skriver "OBS! Bilden är tagen sjäv och det är min egen kanin på bilden!! Jag har märkt den med "SILVIA" i hörnet med vitt"

Lixom hallå?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Prizma_o_Kristall
1

#19 Inte lite fräckt! Tack för att du hittade bild på honom, jag blir så irriterad på att folk håller på och snor bilder på stallet.se hela tiden.

Tina-A
0

Är inte detr här twinnies kanin?

Prizma_o_Kristall
0

Hoppas verkligen stallet.se får en massa polisanmälningar!

Tina-A
0

#22: Det tror jag dom får heeela tiden

Frida-L
0

#21 Ja, fast jag tror att det är hon eller hennes kompis som har lagt ut den på s.s

ciss
0

**ALLA BILDER PÅ MOSES SOM DET STÅR FLEDERS ELLER CONSANTINES FÖRE HAR TWINNIE LAGT IN SJÄLV!

**21# Den bilden har Twinnie lagt in själv då hennes stall var Fleder, och hon har fött upp kaninen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

#25: Vilken tur :) Har för mig att jag läste det förut. Toppen :)

twinnie
0

Joo ..

twinnie
0

Denna känner jag igen? ;P

twinnie
0

Och denna med ..

Zvintos
0

#28: Den är MIN! :O Har inget minne att jag lagt ut den någonstanns. *morr*

ciss
0

:)

www.frihetenskaniner.se

Horsepower
0

stulen!elr??

Horsepower
0

samma bild igen…

Horsepower
0

igen!!!!:O

Horsepower
0

okeej,nu vet jag inte om den är stulen men den här kaninen liknar saraB's Molly!!

Horsepower
0

glömde bilden

Horsepower
0

den är bekant

Linus_sotis
0

#29 tack för du viss för jag har skickat ett mejl och sakt att hon måste radera bilden för de e min men tack såå himla mkt för att du sa till !

senna
0

Hemskt vad många bilder blivit kopierade :/

senna
0

Hittade en bild på hanna.k's kanin, stulen?

Horsepower
0

den här bilden är mer än bekant!!

Jojsan
0

#41 det är ju Zvinto, Ninnihs kanin! den bilden som är så fin

Horsepower
0

Jag vet!!j***a tjuvar!!

skanorskaniner
0

Jag hittade bilder på mina egna kaniner på stallet.se

Horsepower
0

vah!!Jag letar efter bilder på min katt oxå men hittar inget

Zvintos
0

#41: Jodå, det är min Zvinto. Har sett den bilden flera gånger på stallet. *suckar* Den som jag är så stolt över.

[mjuue]
0

#46 Den bilden ska du vara mycket stolt över :) Den är jättefin! dåligt gjort av den som tagit den… *vet hur det känns*

Zvintos
0
SagaoAlfred
0

Jag blir så fruktansvärd arg när jag ser hur många bilder som ligger ute där under fel ägare..
är inte medlem på sidan, men kollar här för fullt om det kommer nån bild som är min!

varför lägger dom inte ner skitsidan för? Skrikandes

Horsepower
0

håller med ovanstående

KvirrZ
0

Här är denna bild igen

- Mvh Emma

ninis74
0

min Wilma och Saga  finns där med.. =(

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

ninis74
0

#12  Bilderna är inte tagna av mig, men det är mina kaniner, för dessa bilder fanns på hennes sida när vi köpte Wilma och Saga

=( TRÅKIGT

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Frida-L
0

Jag kan tyvärr inte få upp bilden, men det är en bild på Ninnis kanin Zvinto när han står på bakstassarna i snön. På s.s ägs den av Smootchy och kaninen kallas ZeriQ's Tuffs!

Zvintos
0

#54: Tack! Ska kolla upp det (och skälla en hel del!).

EDIT: Det var inte min Zvinto. =) Däremot är bilden från en uppfödare på Kanin-net.

Frida-L
0

Okej :) Det var likt honom :)

ciss
0

**NU JÄVLAR RÄCKER DET!
**Inatt avgjordes Kaninutställningen. Gissa vem som kom etta? Nero kallas kaninen och ägs av "Lokegorden". Han fick en ettarosett (mkt åtråvärt, dyrbart och värdefullt) och bilden är stulen från hanna.k (heter hon så?).

Fyfan att snodda bilder får rosett!!!!!!!!!!!!!!!11

www.frihetenskaniner.se

SaraB
0

#57, undra hur hon som "äger" kaninen känner sig när hon vinner med en snodd bild? :/ Fy fan..!!

twinnie
0

#57 Hur vet du att det inte är hanna.k själv som äger kaninen på stallet.se?

ciss
0

Därför att tjejen på s.s heter Anna (står på hennes press &  hennes mammas press & hennes pappas press) och Hanna.K heter uppenbarligen Hanna.

www.frihetenskaniner.se

Tindrah
0

#9 det är ju min lilla labello

Bobby
0

Men… Kan det inte vara så att folk på detta forum har stulit bilderna från riktiga ägaren på stallet?? Ren spekulation! Nu menar inte jag alla, men några kanske??

Bobby
0

Jag menar bara att vi känner ju inte varandra… Lika väl som att det är oseriösa på stallet, kan det finnas oseriösa här… Har själv aldrig varit inne på stallet.

Tina-A
0

#62: Ja, jag har tänkt i precis samma banor som du men jag tvivlar starkt på det. Stallet.se går ut på att man ska.. Ja, egentligen vet jag inte exakt vad det går ut på, men det verkar som att det går ut på att ha en massa djur och sen kan man sälja dom vidare till varandra på låtsas. Då får man poäng och kan.. köpa saker?

I alla fall.. Så jag gissar att folk tar en massa bilder och säger typ "det här är min kanin, köp den för så här många poäng" och så får dom poäng för det. Så ju fler djur, ju mer poäng kan dom tjäna tror jag. Vissa har ju typ 10 hästar, 10 hundar, 10 katter och 10 kaniner.. Det är nog inte så vanligt att man har det på riktigt?

Här känns det mer seriöst, tycker jag i alla fall. Detta är ju ändå mer ett informationsforum där man kan fråga saker, lägga ut kort på sina kaniner och sådär. Känns inte som att man behöver skryta med sina kaniner här och att man inte behöver ha så många som möjligt..

Så tror jag i alla fall.. Tror faktiskt inte att någon här inne stjäl bilder från stallet och lägger upp här! Har sett många bilder på samma kanin från samma person i dom flesta fallen också. :) Fast man kan ju inte veta, men jag tror mig ändå veta Flört

[MatildaW]
0

Oj vad många stulna bilder ni hittat Förvånad keep up the good work säger jag bara, vill att hela bunten ska åka fast >.< måste man gömma sina egna bilder för att inte någon ska kopiera dom?! O.o

amand
0

#64 Det är stallpengar (låtsaspengar) och inte poäng det handlar om ;P

Tina-A
0

#66: Haha, okej ^^ Pengar då..! Men sånt gör vi ju faktiskt inte här.. Vi bara pratar och frågar om saker, visar lite kort då och då! Hoppas i alla fall inte att någon här inne stjäl bilder. Men jag tror att vi ofta brukar säga här inne att man inte får göra så och att man faktiskt kan bli polisanmäld och det avskräcker nog de flesta.

[MatildaW]
0

#67. Det påminner alla varandra om på stallet.se, att det är copyright och man kan bli polisanmäld, där avskräcker det inte nån alls. Dom tror alltså inte ett dugg på att man vågar polisanmäla, och om man vågar polisanmäla så nekar dom, och sen säger dom till en att inget allvarligt händer..

Tina-A
0

#68: Jasså minsann.. Ja, jag tänkte ju polisanmäla så snart jag fått in allt bevis och sådär! Så om fler medlemmar vill skicka print screen + orginal till min mail och sen ett brev hem till mig så är det bara att tuta och köra ^^

Horsepower
0

är den här bilden stulen eller??

KvirrZ
0

Ingen på stallet fattar att man inte får ta från google. När jag skriver typ " Bilden du har på **** är snodd, ta bort den eller så anmäler jag ". Deras svar är: Men jag tog den ju bara från google. ååh, de tror att man bara inte får ta från andra på stallet Skrikandes

- Mvh Emma

Tina-A
0

#71: Kommer bilder härifrån upp på google? För det tror jag inte att de gör faktiskt, bara dom bilderna som finns i artiklar isf.

KvirrZ
0

Nej, men jag har sagt till om de har andra bilder jag känner igen.

- Mvh Emma

Pehpsii
0

1. vattenmärk era bilder

2. om det är er egen bild och någon använder den olovligt så anmäl det.  

Jag har haft massvis av mina bilder stulna och en använd i en fototävling (!). Jag anmälde och vann och fick även en ursäkt och ett pris från arrangören för fototävlingen. INte på kanin iofs men ändock. Sen är internet  som det är, lägger man ut bild eller info någonstans online så blir den tyvärr offentlig och folk kan göra (KAN inte får) vad de vill med den.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Spannarboda
0

känner igen mig,många har tagit bilder på min kanin converse och andvänt på stallet.se!

skanorskaniner
0

har hittat nästan hela retsinas förra kull på stallet.se

ciss
0

Tina A: Här är iaf din kanin va? Bosse ägs av Gdrhps. Plockar bort bilden iaf, och tar bort den ur utställningen om du vill?

www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

#77: Grrr, ja det är ju Leah! Hur kan du plocka bort den?

ciss
0

Jag är delägare i ett moderatorstall. Iofs är det hemligt men who cares? Plockar bort.

www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

#79: Ja usch. Och Bosse? Min lilla snutteplutta ser ju verkligen inte ut som en Bosse i alla fall …

Kan du inte skriva också och ge en skarp och rejäl varning? Skriva att det är olagligt!!!! Och så skriver hon på bilden att hon har copyright på den?? Hon stal ju den från första början!

twinnie
0

Vad bra att vi har en moderator bland oss :D

ciss
0

Har redan skickat iväg ett mail. Undrar om hon vågar svara? Jag brukar bli ganska .. hmm .. arg. (aa)

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Nämen Tilda du generar mig .. Nu blir jag ju röd om kinderna *asg*

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

mweha. don't be. det är ju bra ? ;D

ciss
0

Jaa :D

www.frihetenskaniner.se

mimmi.k
0

Men hur fixar ni bilderna, jag kan inte kopiera!

Tina-A
0

#86: Med print screen. Till höger, vid delete-knappen typ, finns en knapp som heter print screen. På min knapp står det "Prt Scrn". Trycker du på den kopieras allt du har på din datorskärm.

Sen går du in i Paint och klistrar in, sen är det bara att spara bilden.

ciss
0

Eller så öppnar man deras bild genom att klicka på den, och sätter musen över bilden och låter musen vila på bilden. I vänstra hörnet kommer det upp små bilder, tryck på Spara.

www.frihetenskaniner.se

mimmi.k
0

OKej, tack!!

ciss
0

Funkade dt? :-)

www.frihetenskaniner.se

mimmi.k
0

Ja, men om man trycker på spara kommer ju inte bakgrunden med. Och det Tina sa funka inte alls!

Tina-A
0

#91: Haha, joo ^^ Det gör det visste. Bara att klicka på print screen och sen klistra in bilden i paint. Man kan antingen trycka på "klistra in" i menyn, eller bara på Ctrl + V. Såhär ser det ut!

mimmi.k
0

ahaa… jag trodde typ att det var bara att klicka på knappen sen såg man att allt var markerat! hehe…..

mimmi.k
0

Jag känner igen denna kaninungen. Det är flera inne på stallet.se som har den. Dom kallar den Bella.

mimmi.k
0

Putt*

Denna kommentar har tagits bort.
Spannarboda
0

Ciss,jag måste fråga,kan ni påverka resultaten i utställningen,stalltoppen mm? eller typ fuska till er sp till er själva?skulle va kul att veta ;)

ciss
0

Hurså? Jag berättar inte.

www.frihetenskaniner.se

Ync
0

Fan vad jag hatar sånna som tar andras bilder, det borde serriöst få betale 3000kr st bild. :S Hatar de,
må de rutna i helvetet.

Spannarboda
0

#98 jo för att för en tid sedan,kommer inte ihåg men då va de nån som sa att den var moderator och kunde fixa sånt åt sig själv! förrästen,jag skickade in 2 gm idag å har inte fått något ännu? vad kan det bero på?

ciss
0

Jag är (var) inte support, bara en enkel, vanlig moderator. Den personen ljög förmodligen, man kan inte fixa sådant åt sig själv. man kan bara godkänna bilder, ta bort bilder, ta bort djur ur utställningen, ta bort djur/hästar, skriva i ett speciellt forum för moderatorer och radera stalltoppsvinnare.

Ingen aning om vad det beror på, du får ringa och fråga support eller maila dit.

Förresten, så är jag inte längre moderator och kan inte radera era stulna bilder längre, tyvärr. :/

www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#94 det är en google bild xD

ikea
0

Jag försökte nyss bli medlem på stallet.se för att kolla om mina bilder fanns där någonstans men det går inte. Har provat säkert 30 konstiga lösenord men får bara ett medelande om att lösenordet är upptaget. Har tex skrivigt flnbv och såna bokstavskombinationer. Jag skrev även in Hannesemma (mina barns namn) och det är ju ett ganska ovanligt ord men det går i alla fall inte. Någon som vet vad det beror på?

Matilda_91
0

#103: Kan det inte vara smeknamnet som är upptaget då?

Stravaganza
0

Vet inte..

myriis
0

Hittade denna bild på Candy.. Så irriterande när dem märkt den oxå! >.<

Lollo86
0

vadå är det folk som lägger in bilder på andras djur? vad får dom för nytta av det?

Zvintos
0

#107: Stallet.se är en sida där man bla kan föda upp kaniner, ställa ut dem och sälja dem. Har dem bild på sina "kaniner" kan de sälja dem dyrare, plus ställa upp i utställningar och ev vinna.
Tror den som vinner får x antal stallpengar ("valuta" som de använder sig utav på sidan).
Sedan finns det vissa som påstår att kaninen på den stulna bilden är dens egen också. Fundersam

Lollo86
0

men vadå dom kan väl inte sälja kaninen om dom bara har en bild på den? dom måste väl ha hela kaninen för att det ska gå? hehe

kyrkeliden
0

Den sidan e så….Var medlem där innan å då handlade det om hästar, djur osv. Men nu? Börjar mer likna en ungdomssajt där frågor om sex och liknande är vanligt.

Å detta med bilderna. Tycker inte man ska kunna ladda upp egna bilder. Förstår folk att de blir sura, och så även jag. Nej iaf borde man inte kunna ladda upp egna bilder, det hade löst det problemet. Men hur ska man få stopp på sidan? Vet folk som försökt hur länge som helst utan resultat. Suck!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Lollo86
0

oj fan jävla skit då!! hoppas nånting händer så sidan läggs ner eller det blir ordning på den.

ikea
0

#104,nix, jag har provat flera olika smeknamn också, det går i alla fall inte. Jag provade idag igen men samma sak hände då.

Mysofi
0

Nej, vad arg jag blir att de kopierar bilder!!!´Nu vill jag inte ha några bilder här längre, tror jag ska ta bort alla…

twinnie
0

Skulle någon kunna hålla koll på mina bilder? Kommer nämligen inte in på sidan..

Mysterious
0

Har inte så mkt emot sidan förutom att nästan alla medlemar baxar bilder från andra!Tycker inte man ska ha bilder alls,och om man ska ha det så måste man bevisa på nått sett att man har frågat om tillåtelse från ägaren,tycker det var bra som det var förut att den som äger bilden godkänt att en medlem får använda t.ex min bild då måste jag skriva till crew elr brunte…det tog dom bort vilket är dåligt!!

Åh va jag babblar,förstår inte själv vad jag skriver X)

myriis
0

här kommer några bilder, ett kollage.. Har skrivit vadkaninerna (dem jag kommer ihåg) heter på stallet och vilka som äger dem på stallet. Vissa har fler ägare, men har bara  skrivit en dock.. Alla kaniner hittades under kategorin "kanin" "hermelin"

Har även startat ett nytt stall på ss, MotBildStold :P Läs på pressen för mer info! Det är meningen att det ska vara en förening mot bildstölder.

myriis
0

Texten syns inte så bra.. Mejla om ni vill veta vad det står

KvirrZ
0

#116 var inne där, bra! Bor du på ekerö?

- Mvh Emma

myriis
0

#118 - Nä, egentligen Stockholm :P Tog bara något (A)

myriis
0

Alltså nära stan, typ nära t-centralen/plattan.

KvirrZ
0

Haha, okej, för jag bor där :D

- Mvh Emma

Mysofi
0

Nu är det sista chansen att titta i mitt fotoalbum, för ikväll tar jag bort alltihopa!! :)

Mysofi
0

hehe :P

PuzzelsMatte
0

Jag är själv medlem på Stallet.se sedan nåt år tillbaka, och jag har faktiskt inte så mkt emot den.Förutom då att ALLA håller på att tjafsa med varandra, stjäl andras stall osv, och alla bildstölder!Blir j**ligt förbannad på alla som stjäl bilder från andra! =@

myriis
0

Putt, ingen som känner igen bilderna jag la upp? Tropr iaf en är Sennas, elr?

senna
0

#125 - nej. tack gud. det är inte min. :)
men tack för att du håller "koll" ^^

KvirrZ
0

#125 Den där "stampe" tror jag är en gratisbild från bildbanken eller vad det heter :/ Den där vita i högra hörnet finns typ överallt, tror det är en google bild eller något.

- Mvh Emma

Stravaganza
0

Det är därför jag inte sätter ut bilder.

Fj-a-deer
0

är domhära bilderna stulna som jag lägger ut nu?

War, war never changes.

huldisen
0

# 129 är inte det där frida_Ls  Kaninunge.

myriis
0

#130: Tror också det.. Ska fråga henne.

Calico
0

Måste faktiskt säga att själv tycker jag att stallet.se är en bra sida. De som har hand om den jobbar verkligen jätte hårt för att få bort alla stulna bilder! Det är inte deras fel, inte heller sidans. Felet ligger hos dem som stjäl bilder, dem som inte har någon respekt för andras ägodelar. Så jag tycker inte att man ska kasta skit på dem som driver stallet.se. Om det är någon man ska gnälla på och önska polisanmäld så är det dem som stjäl bilderna. Något att tänka på.

Vet själv hur det är när någon stjäl ens bilder. Det är inte roligt och det är värre när de ljuger och säger att de själva har tagit bilden och liknande. Hade ett par bilder på mina hästar som blev stulna förut, som tur var så ordnade allt upp sig och hädanefter så märker jag alltid mina bilder med mitt namn. :) Är svårare för folk att stjäla bilderna då.

/Matilda

Tina-A
0

#132: De på stallet.se har ett avtal med sina medlemmar där de avskriver sig ansvaret för stulna bilder över på den som registrerar sig, och också att de som registrerar sig inte får stjäla bilder.

DOCK så gäller avtalet inte i 99% av fallen då man INTE får skriva kontrakt eller skriva på avtal om man är under 18. Stallet.se sitter därför fortfarande med ansvaret eftersom de inte kan skriva över ansvaret på medlemmar under 18.

Qnas
0

Tack alla, som tur är ser jag ingen utav mina bilder som ni hittat :) Lycklig ^^

Niklas
0

Vad är straffet om man blir påkommen med att använda stulna bilder på Stallet?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tina-A
0

#135: Det är det som är så dåligt. Det finns inget straff! Straffet är att bilden blir bortplockad. Personligen tycker jag att kontot borde bli avstängt, men det tycker tydligen inte dom. Detta har jag alltså personligen pratat med dom bakom stallet om.

Förmodligen plockar dom inte bort medlemmar eftersom det säkert är mer än hälften av alla medlemmar som stjäl bilder, och att stänga av hälften av medlemmarna skulle ju verkligen inte gynna sajten. Men jag kan ju bara gissa den anledningen! Fast den verkar ju ganska logisk.

Stravaganza
0

#136 Håller med. :)

Nathalieee
0

#129   en av små bilderna där som  inte är inringad , känner nog  igen den.de finns en tjej här på kaninifokus som heter kyrkeliden , är inte de hennes bild?  såg den bilden i en tråd här tror jag :P

hejevelina
0

#40 den där kaninen har varit till salu på blocket. Jag skulle ha köpt den fast de blev inte så.

skanorskaniner
0

#129: Jag tror att jag känner hon som har fött upp den kaninen för hon har den som första bild på sin hemsida! www.sassaskaniner.se

Qnas
0

#135, de som ser sina bilder på ditt stall kan anmäla dig till polisen ^^

Tina-A
0

#141: Du SKA också kunna kräva betalt för det. Dock ger inte stallet ut uppgifter om personerna eftersom de uppenbarligen inte tagit några. Du kan inte polisanmäla ett användarnamn på ett forum, du måste ha ett riktigt namn. Stallet.se har allas ipadresser och kan därför spåra både namn och adress, men de vill inte ge ut detta.

Dock ska du kunna kräva att få både namn och adress utav dom, eftersom du ska skicka en fraktura där de får betala för de stulna bilderna. Bildombudmannen har talat om detta för mig när jag har pratat med honom. Men stallet gör inte detta.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.