Hjälp ang avel.
Insåg nu att det är nu eller aldrig för att betäcka en av mina honor. Hon är snart över 1år, och jag vill gärna kunna ta en kull på henne till sommaren nästa år. Så nu undrar jag, är det okej att para henne idag, & sedan ha kaninungarna över hösten/vintern?
Någon som haft ungar på vintern?
TACKSAM FÖR SVAR!
Min Flizan är född i februari månad och det har fungerat bra. Hon bor ute nu (är 2½ år gammal).
Men skulle inte ta kull om dem bor ute nu och det blir väldigt kallt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har kull nu och väntar en till om ca tre veckor. Mina bor inne i en sadelkammare så de har det varmt och skönt. Många som tar på vintern oxå men har hört att det är svårare att sälja ungar nu, vet inte om det stämmer.
#1 & #2 - Jag var nyss ute och parade henne. Hanen lyckades tre gånger, så väntar ungar om en månad. Flyttade Charlie som hon heter, till våran mest isolerade bur, så jag hoppas att hon lägger ungarna i skyddet eller så, kommer även ge henne extra mycket halm/hö så att ungarna inte fryser.
Men kände verkligen att det är nu eller aldrig. Och Charlie var lugn under hela parningen och låg bara stilla, dock är hon brunstig nu, vilket säkert underlättade en del.
Min ena (Bentley) är född den 19 November och det gick hur bra som helst. Och ska själv para om Dell och Karat nu om några dagar. :)
Dock har jag ju alltid dräktiga honor inne. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#4 - Åh så skönt :)
Jo, det är ju säkrare att ha dom inne, men ja, detta går nog bra :)