Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 258 ggr
Tina-A
0

Leah vill inte ha sovmorgon

Jag ligger och sover och vid 10 ungefär hör jag ett konstigt ljud. *Stamp, buff, stamp*. Vad är det som låter? Gissade på att det var Leah som stampade för att det gick en katt förbi, det brukar hon göra. Tittar ut genom fönstret men är varken en katt eller nånting annat i närheten. *Stamp, buff, stamp*.. Vad i? Och så ser jag att burdörren är stängd… Pappa har inte varit och öppnat den ännu.

Går ner och går ut. "Leeah, vad är det?" *stamp* Hmm.. :/ Öppnar burdörren och glatt skuttar hon ut. Tittar på mig som om jag var en idiot som inte släppt ut henne än! Hon är så söt!!

Tycker det var hemskt konstigt att hon stampade. Verkade ju verkligen som om hon gjorde det för att få kontakt med oss och hon slutade ju direkt då hon fick komma ut. Förmänskligar jag henne nu när jag tror att hon försökte prata med mig? :P Eller varnade hon för något? För jag såg verkligen ingening.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

twinnie
0

Haha, gud vad sött :D

Moses brukar springa runt runt i buren när han vill att vi ska öppna ;P

KajsaM
0

Gud så gulligt! Fy Tina att inte skäppa ut leah ;) Jaadu hon kanske pratade med dig :)

Tina-A
0

Ja, jag undrar det.. :/ Liksom "Stampar jag tillräckligt högt hör dom nog mig och kommer och släpper ut mig" .. Men jag kanske bara är dum som tänker så ^^ Hon är i alla fall jättesöt! Och Molle gör inget väsen av sig alls, som vanligt :P

myriis
0

Haha :P Det är tur att jag har mina kaniner "utom hörhåll" :P Men dem brukar sitta helt still i buren, det märker jag när jag smyger på dem. Sen när man säger typ "Hej sötisar!" Så flyger alla upp i luften och springer runt runt runt !  ;P

Stravaganza
0

Men när dom stampar brukar det väl tyda på att en fara hotar?

KvirrZ
0

Pepsi stampar också för att få kontakt när hon vill ut :P Sen blir hon nöjd och skuttar omkring :)

- Mvh Emma

Stravaganza
0

Det är ju olika ^^

Tina-A
0

#5: Ja, dom brukar varna genom att stampa.

myriis
0

#8: Hon kanske var tvungen att varna för att Tina inte var där.. Räcka ut tungan

__iE
0

Blixten rev/"grävde" o bet alltid på gallret, han ville få uppmärksamhet ;) ^^

[Quellii]
0

Naaw :D Det var ju lite gulligt av Leah ;) Djur har ju så lätt att fastna för rutiner så det är klart att hon ville ut som vanligt ^^

Proanders
0

Hon varnade nog, att "snart blir jag förbannad om ingen släpper ut mig", hehe

Har sett andra kaniner göra så…

Därför ÄR Stampe så cool, bara sitter och väntar på att jag ska gnida näsan mot hans panna…love him…hehe

ikea
0

Gulligt, det är nog en ovanligt otålig och smart kanin du har.

Tina-A
0

#13: Om hon verkligen försökte komunicera med mig skulle jag också kalla henne väldigt smart. Men jag skulle faktiskt vilja påstå att hon är ganska smart, lite speciell. Inte alls som Molle som bara är.. en söt kanin ^^

ikea
0

#14,ha,ha säg inte det till Molle bara.

Flippa
0

Hon tycke väll att du skulle vakna ;)

Tina-A
0

#15: Hehe ;)

Stravaganza
0

Hihi. (:

Martina-b
0

Det klart hon pratade med dig:D

[Niike]
0

Haha söta Leah. ;D Nu vet du vad du måste göra klockan 10 varje morgon Tina, ingen sovmorgon mer, om du inte använder öronproppar förstås!! ;)

Tina-A
0

#20: Min pappa brukar vanligtvis släppa ut henne (och Molle) vid 8 på morgonen, så jag brukar få sova! Han är morgonpigg ^^ Men den morgonen glömde han visst, eller hade inte gjort det än, och uppenbarligen uppskattades det INTE alls :D

[Eichan]
0

Gulligt :)

Qnas
0

Min förra kanin gjorde PRECIS lika! Han stampade & bet i burgallret, buffade lite bara för att få komma ut & skutta lite, sedan tittade han anklagande på mig efter jag släppt ut honom XD