Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1135 ggr
Agnes_99
0

Bajsar överalltBajsar överallt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej min kanin lowe bajsar överallt i buren men när har hoppar runt hemma eller utomhus varken bajsar han eller kissar ingenting!
Han fyller 3 månader imorgon och jag har försökt med toa fast han verkar inte förstå att det är en toa. Jag är jättetacksam för svar eftersom han är min första kanin och jag vill ta hand om honom på bästa möjliga sätt Glad

Agnes_99
0

Vad ska jag göra för att han inte ska bajsa ner hela buren? :)

Frosstis
0

Plocka upp alla pluttar du hittar och lägg de i toaletten. Gör så så ofta du är hos honom så kommer han nog att fatta vinkeln tillslut :)

minaninar
0

Och framförallt.. spara några få smulor kissigt strö från när du rengör och lägg i lådan? Men kolla också, om han inte vill kissa i lådan, var i buren har han valt att kissa? Någonstans speciellt där det alltid är blött.. Dessutom, han är ung, det tar ett tag för dem att komma på sånt. När han valt plats ställer du lådan där? Sedan kan du ju sätta höet så att man kan nå det från toan, det brukar också uppmuntra.

Agnes_99
0

Stort tack för svaren hoppas att det hjälper :D

Saffran.
0

Min Nemo kissar bara i toan, men pluttar kan han lägga överallt i buren. Men jag får väl hoppas på att han fattar att bajset också ska ligga i lådan tillslut. ;)

Gör som de andra här redan har tipsat om så löser det sig nog. :)