Bur till balkongkanin!
Hej, vi blev med en übersöt kanintjej förra veckan och nu planerar jag inköp av bur. Hon ska få två tredjedelar av vår stora balkong (inglasad). Ingen av de burar i trä jag hittar på zooplus verkar ha lagliga höjdmått. Nu kommer hon att använda buren för att käka och vila, och kan som sagt skutta runt på balkongen. Är det okej med länkade bur då eller kommer hon att påverkas negativt av att den kanske inte är 50 i höjden? (Size L: 118 x 61 x 87 cm (LxWxH))
http://www.zooplus.com/shop/rodents/cages/rabbit_hutches/outback_hutches/146625
Den är nog okej sålänge som att det inte direkt snöar in på balkongen tror jag :)
Bodde högst upp förut och fick då in 25cm snö förra vintern eller förr förra.
//Joanna
Och den är nog högre än 50 cm eftersom det stog att den var 87 cm hög och sen minus ca 20 cm
87-20 = 67
//Joanna
Hmm den ser bra ut, hur stor var den?
/Christel & kaninerna! 

Någon snö på balkongen blir det inte eftersom den är inglasad! Var ser du att benen är cirka 20 cm? Försökt hitta mått på ben men inte hittat.

#3: 118 x 61 x 87 cm
Egentligen ville jag ha en annan bur först, den var finare och i två våningar men med det sluttande taket så var den nog inte mer än knappt 40 cm hög inuti.
#5 Jag gissar bara på höjden, de bena ser inte ut att vara högre än 20-25 cm i mina ögon
//Joanna