Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1422 ggr
[lucke]
0

(K) Dvv (ev rex) i Sthlm med omnejd?

Jag är en vuxen person som har starka funderingar på att bli med kanin. Jag har aldrig haft kanin,men läser mycket här och på andra sidor på nätet, i böcker plus att jag har vänner som har/haft kanin. Jag är långt ifrån fullärd, men jag har ett stort intresse, och jag är en engagerad och ansvarsfull person. Jag har djur nu, och har haft det under ca 30 års tid. För mig är det viktigaste inte att kaninen har ett perfekt utseende, utan att det är en trevlig individ som är trygg och kelig. Jag ägnar mycket tid åt mina djur, så jag vill förstås ha människoälskande djur som gillar att umgås med mig och övriga personer som träffar dem. Det finns hur mycket kaniner till salu som helst- men eftersom jag vill träffa min blivande kanin innan vi blir sambos, måste uppfödare/säljare bo i Stockholm eller dess omgivning. (Södertälje, Norrtälje osv funkar bra). Jag har nämligen varken körkort eller bil, så det bästa är om jag kan ta mig runt med SL. Hm, vad mer? Jag bor i lägenhet, så kaninen kommer att bo inomhus.

Det jag söker är isf en Dvärgvädur, Hane. Gärna rexad. Jag är svag för vita/tvåfärgade med mycket vitt och blå ögon. Men som sagt är ett trevligt temperament det viktigaste! I första hand är det en unge jag söker!

Är det nån här som kan tipsa om uppfödare/säljare av Dvärgvädur i Stockholm/dess närhet?GladTackar på förhand!

(Mer info kan tas via PM)

minaninar
0

Flåhackebackens? I tyresö. kaninhem.se

[lucke]
0

#1 Tack för tips?, ska kolla demGlad

Stjärnfallets
0

#TS Skulle det nu vara så att du inte promt vill träffa kaninen innan så har jag dels en rexpälsad Isabella wt hane klar för leverans och en rexpälsad vit blåögd hane klar för leverans om 3-4 veckor.

Jag bor i Skåne men har transport till Stockholm ca i gång i månaden.

Titta in på min hemsida www.stjarnfallets.weebly.com

Kullsyskon till Stjärnfallets Oden (vit blåögd) skall till Stockholm och de kan då samåka.

/Cindy

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

[lucke]
0

#3 Tack för ditt svar! Hm, helst vill jag ju träffa ungen för att se om vi verkar trivas ihop. Jag har visserligen "köpt grisen i säcken" förr angående råttor, och hade då tur som fick tag i mysiga individer. Men jag ska absolut kolla din hemsidaGlad

viggebys
0

Har en kull svart wienertecknade dvärgvädursungar nu, dom är födda 21 Juli så är tyvärr inte leveransklara fören September. Föräldrarna är super trevliga och mysiga och ungarna verkar ärva dessa egenskaper. Ungarna finns i Mariefred och säljes bettfelskontrollerade och med härstamningsbevis, övergångsfoder, nyklippta klor vid leverans samt livslång support från mig :)

www.viggebys.weebly.com
bilder finns under kullar -> Aktuella -> Drink-kullen :)
dock bilder från när dom var små, nu har de öppnat ögonen och springer omkring (nya bilder kommer!)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

[lucke]
0

#5 Tack för svar, ska kolla din sida medGlad Att kaninerna är lev.klara i september spelar ingen roll, jag har ingen brådska :-)

Kickan90
0

http://www.fornuddens.webb.se/ har några vuxna till salu också :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

viggebys
0

#6 Har också en kull som är leveransklara nu den 16 augusti, dock hoppkorsningar. Dom hittar du också under aktuella kullar, och så har jag ett gäng vuxna till salu/som söker fodervärd :) så det finns ju en hel del att välja på ;)

[lucke]
0

#7 Tack, ska kika därGlad

#8 Hm, tror inte hoppisar skulle passa mig tyvärrGlad

Dina svarta wiener-bebbs, hur kan de tänkas se ut som vuxna?

Kickan90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 vem menar du?
om du menar min tråd så är fornuddens inte min uppfödning utan det är http://enjoymyrabbits.se/ ;) jag har dock en svart liten kille med en vit prick på hakan. brodern skall upp mot stockholm om du hade varit intreserad.

Medarbetare på

[lucke]
0

#10 Menade Viggeby´s bebisar. Ska kolla din sida + FornuddensGlad

viggebys
0

#11 Menar du vikt eller vad menar du med hur dom kan tänkas som vuxna? :)

[lucke]
0

#12 Menar själva teckningen, om de bara kommer ha pyttelite vitt, eller om det blir som en bläs?

viggebys
0

Det kommer vara som dom har nu, vita tecken i pannan samt över hela nosen :) det vita breder inte ut sig över hela ansiktet och bildar en bläs med åldern, men det vita dom har kommer växa med dom :)

Stjärnfallets
0

#TS Gillar du mkt vitt så har jag en riktig goding Stjärnfallets Balder, bror till Oden. Han är tecknad som en ko Tungan ute

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

Kickan90
0

#13 har de en bläs så har dom det redan som en liten bebis :)
har de ingen teckning så får de ingen teckning, eventuellt så kan små teckningar försvinna men ingen garanti.

Medarbetare på

[lucke]
0

#14 Låter fint! De såg ju rätt svarta ut på bilderna, sas.

#15 Hela den kullen är så fantastiskt gulligKyss Hur är föräldrarna (samt småskruttarna) i temperament? (PM´a mig om du inte vill skriva här)

#16 Du ser, jag har ingen vidare koll på kaninteckningarSkrattande

viggebys
0

#16 de är tydligt wienertecknade :)

#17 om du smsar mig så kan jag mmsa bilder på alla tre imorgon om du fortfarande är intresserad? :)

076 650 59 64, har du comviq? :)

Kickan90
0

#17 ingen fara ;) man lär ju sig nytt varje dag.

Medarbetare på

[lucke]
0

#18 Jag PM´ar dig!

#19 Ja, i synnerhet om kaniner, vilken djungelGlad

Tack alla för era tips? här och PM!Glad(Fornuddens har tyvärr lagt ner sin uppfödning)

Fornuddens
1

Ja precis, jag har lagt uppfödningen på is. Jag antar att det var vi som pratade via mail? Jag har denna herre till salu annars.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

[lucke]
0

#22 Just det :-) Han är verkligen fin, dock är jag bebissugen…

starfredberg
0

Jag har en kull med dvärgvädurar :) åker till stockholm varje helg nästan :)

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

viggebys
0

Hemsidan uppdaterad med bilder och kön: www.viggebys.weebly.com

Även lagt in en tråd här (S) två kullar
:)

[lucke]
0

#23 Har du någon hemsida? PM´a mig gärna med mer info om dina kaninerGlad

#24 Glad

[lucke]
0

En sak till: Fäller/hårar en normalpälsad kanin mycket? Hur är det med rexade, hårar de lite/inget alls?

Tarkie
0

Dem fäller nog lika mycket när det är fällningsdags.. :) Jag märkte ingen skillnad på min rexpälsade och de normalpälsade förutom att hårstråna var kortare på rexen så det upplevs mindre, men det fastnar lika mycket på kläderna.

Jag har en kull nu som lär hamna kring 1,8-2,3kg beroende på vem de får storleken från. Dem är 2 veckor nu ganska exakt så du får gärna komma och titta på de sen när de är runt 4-5 veckor!

Mer info här: http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=42278

Finns i huddinge Skrattande

[lucke]
0

#27 Hur ofta är det fällningsdags?

Har du någon hemsida? Är det endast en hane i kullen, den vita?Glad

Tarkie
0

#27 det är verkligen helt olika för olika kaniner. Men man brukar säga, Vår-sommar-höst-vinter.

Nej det har jag inte just nu, jag är ganska lat när det kommer till sånt. Men jag håller faktiskt på med en hemsida som snart är klar :D

Ja bara en hane i kullen, den vit brunögda (vitörad+brkad).. ganska ovanlig färg :')

[lucke]
0

#29 Fäller inne-kaniner mindre?

Ok, vad kulGlad

Han såg fin ut!

[lucke]
0

*putteliputt*

Är fortfarande på jakt efter en (rexad) Dvärgvädurshane (med blå ögon) i eller i närheten av Stockholm. Kan du tänka dig att ta emot mig för ett besök innan ett ev. köp? Isf får du gärna höra av dig till mig, PM går finemang. Fördelen för dig som uppfödare/säljare är ju att du får ett hum om hur jag är, om jag verkar vara en vettig person och kaninköpare. Och jag som köpare vill förstås få samma hum om dig som uppfödare, samt träffa kanin/erna för att se om vi verkar gilla varandraGlad.

Tack ni som hört av er (även i PM), kanske finns min blivande kanin hos någon av erGlad.

[Airo]
0

Väntar en kull på dvärgvädur rex inatt eller imorgon.

Finns dock i Västra Götalands län, men transport till Sthlm brukar aldrig vara några problem direkt.. :)

Finns bilder på hemsidan, www.hedelinskaniner.weebly.com

[lucke]
0

#32 Tack för svar! Å, vilka söta kaniner! Har fått svar här och i PM om småttingar som tyvärr bor låååååångt ifrån Sthlm. Vill ju träffa ungarna innan, iom att vi ska spendera så pass många år ihop känns det väldigt viktigt för mig. Hade du bott närmare Sthlm hade jag ju kunnat komma och hälsa på rätt smidigt…

[Airo]
1

#33 Jo, jag förstår dig helt klart :)

YlvisPylvis
0

Kolla in timmerlyckans kaniner! Timmerlyckans.webs.com ligger i Saltsjö-Boo Nacka. :-)

zezagena
0

Har en hel del ungar, dock bara en endaste rexad,

vet ej kön ännu, hon/han är 2 v, brunögd. Hör av dej vid intresse, kollar kön nästa helg Flört

viggebys
0

http://www.timmerlyckan.webs.com/ är den korrekta adressen :)

[lucke]
0

#34 Vad braGladAngränsande län till Sthlm kan ju funka, med en kort tågfärd- blir ju dessutom en trevlig utflykt för mig som gillar att åka tågSkrattandeSynd att du bor så långt borta, kaninerna var så fina!

#35 Tack för tipsGlad

#36 Tack, vilken gullungeGlad

#37 TackGlad

viggebys
0

#38 ska försöka fixa bilder på Bacardi Symphony idag så du får fler bilder på honom, smsar dig om och när jag lagt in dom på datorn :)

[lucke]
0

#39 Toppen, det ser jag fram emot!Glad

[lucke]
0

Förresten: Är det vanligt att vita blåögda kaniner är döva?Obestämd