Från vilken ålder ska man börja
med olika saker…
ge grönsaker o frukt?
klippa klor?
mm.
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg
klippa klorna kan du nog göra när du själv tycker det börjar behövas =) men att ge grönsaker kan du väl börja direkt,, FAST! ge i mycket små mängder till att börja med och öka sedan sucesivt! då går det nog bra ska du se! ! =)=)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Klippa klor kan du börja med vid 9 veckors åldern, kanske inte klippa mycket, men börja vänj kaninungen vid att klippa klorna då :)

Man kan ju börja att lägga kaninen på rygg, pilla på klor och tassar och så när den är liten så den förstår att det inte är något farligt :)
#3 - Det var det jag menade, tack för att du förklarade lite bättre, Matilda_91 ;D

JAg har vant mina ungar med kloklippning redan från 4eckan, att ligga på rygg och att man får ta i tassar mm. Sen började jag inte klippa dem fören dem var 5-6veckor när det fanns en liten bit att klippa av..(det finns ju inte de i början, så mkt)
Och dem alla är mkt trevliga vid all hantering, så som kloklippning-inget sprattel
Grönsaker och frukt kan man göra när de är 2,3 veckor, men då väldigt lite åt gången! De har känsliga magar :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Uppfödaren brukar ha gett dom grönsaker/Frukt och även dom som klipper klorn osv. :)

Min kanin vill inte ligga på rygg. T_T
Frukt kan du ge i försiktiga mängder redan vid ca 10 veckors ålder. Klippa klor har egentligen ingen sådan åldersgräns. Men det kan ta ett tag för kaninen att vänja sig vid kloklippningen.

Hur ska jag ens kunna vänja min kanin vid det? Stackar mig(?)
Dom behöver inte ligga på rygg. Du kan hålla kaninen i knät medan någon annan klipper klorna.

Men om jag eller någon annan ska klippa bakbenens klor är det ju svårt och göra det om den sitter i mitt knä?
Du kan ju låta den typ "stå" och så lyfta den lite grann, tillsammans med någon annan. Då ligger kaninen inte på rygg men ni kan ändå klippa klorna :) Ni kan ju linda in kaninen i en handduk också och ha kaninen "stående" om den inte vill ligga på rygg.

Jag har inte min kanin på rygg när jag klipper. Han tycker det är obehagligt att ligga på rygg.