Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1354 ggr
ninis74
0

Från vilken ålder ska man börja

med olika saker…

ge grönsaker o frukt?

klippa klor?

mm.

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Noa-Nisse
0

klippa klorna kan du nog göra när du själv tycker det börjar behövas =) men att ge grönsaker kan du väl börja direkt,, FAST! ge i mycket små mängder till att börja med och öka sedan sucesivt! då går det nog bra ska du se! ! =)=)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Quellii]
0

Klippa klor kan du börja med vid 9 veckors åldern, kanske inte klippa mycket, men börja vänj kaninungen vid att klippa klorna då :)

Matilda_91
0

Man kan ju börja att lägga kaninen på rygg, pilla på klor och tassar och så när den är liten så den förstår att det inte är något farligt :)

[Quellii]
0

#3 - Det var det jag menade, tack för att du förklarade lite bättre, Matilda_91 ;D

Aourora
0

JAg har vant mina ungar med kloklippning redan från 4eckan, att ligga på rygg och att man får ta i tassar mm. Sen började jag inte klippa dem fören dem var 5-6veckor när det fanns en liten bit att klippa av..(det finns ju inte de i början, så mkt)

Och dem alla är mkt trevliga vid all hantering, så som kloklippning-inget sprattel

Tina-A
0

Grönsaker och frukt kan man göra när de är 2,3 veckor, men då väldigt lite åt gången! De har känsliga magar :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Uppfödaren brukar ha gett dom grönsaker/Frukt och även dom som klipper klorn osv. :)

Stravaganza
0

Min kanin vill inte ligga på rygg. T_T

Max-Lisa-Kim
0

Frukt kan du ge i försiktiga mängder redan vid ca 10 veckors ålder. Klippa klor har egentligen ingen sådan åldersgräns. Men det kan ta ett tag för kaninen att vänja sig vid kloklippningen.

Stravaganza
0

Hur ska jag ens kunna vänja min kanin vid det? Stackar mig(?)

Tina-A
0

Dom behöver inte ligga på rygg. Du kan hålla kaninen i knät medan någon annan klipper klorna.

Stravaganza
0

Men om jag eller någon annan ska klippa bakbenens klor är det ju svårt och göra det om den sitter i mitt knä?

Tina-A
0

Du kan ju låta den typ "stå" och så lyfta den lite grann, tillsammans med någon annan. Då ligger kaninen inte på rygg men ni kan ändå klippa klorna :) Ni kan ju linda in kaninen i en handduk också och ha kaninen "stående" om den inte vill ligga på rygg.

twinnie
0

Jag har inte min kanin på rygg när jag klipper. Han tycker det är obehagligt att ligga på rygg.