AKUT! gizmo boar ute
Jag var nyss ute hos kaninerna och märkte att under dagen/morgonen så har Gizmo grävt en låååååång tunnel ute i hagen och nu springer hon med gräs och päls i munnen ner i hålet och bygger bo för fullt.
Jag vill ju inte att hon ska få ungarna ute, det är aldeles för riskabelt eftersom det springer rävar här, så hur ska jag göra?
Kan jag stänga in Gizmo i lekstugan nu och låta henne stanna där tills ungarna är födda? Kommer hon att göra ett nytt bo?
Kan det vara så att ungarna redan är födda nere i hålet?

Jag tror inte dom är födda..dom brukar bädda innan ungarna kommer
kan du inte täcka för utgången (den som sticker ut utanför boet) med en stor sten lr nåt?

Jo, men bygger hon ett nytt bo då?
Det är ju lite det jag undrar, alltså om hon bygger ett nytt bo om man hindrar henne från att boa i hålet. Isåfall får hon bo inne tills ungarna är födda, jag vill inte riskera att hon gräver ett till hål eller börjar boa nån annanstans ute.
Ta in henne, hon bygger säkert nytt :)

bra :) Tack för hjälpen :D
:D
åh..jag är avis! jag vill ochså ha kaninbebisar! men kanske när Jasmine blir äldre så kanske hon ska få ungar!
Men kan man göra en dvärgvädur dräktig med en löwen?
War, war never changes.
Lägg in massor med halm och hö till henne! Så hon verkligen bygger ett nytt bo. Annars fryser dom säkert ihjäl. Titta i hålet också om det inte ligger något där!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#7 Ja det kan man.
#0 Tycker du ska ta in Gizmo i lekstugan och låta henne vara där. Lycka till. :)

#8: Hålet är aldeles för djupt för att man ska kunna se in. Jag vet inte ens hur långt det är men när jag ligger på marken och sträcker in armen når jag inte botten.
Jag tycker att du ska stänga in henne i lekstugan tills ungarna är födda. det låter säkrast. Ställ in ett litet hus eller något och släng in massa halm så kommer hon säkert bygga ett nytt bo där.
Stäng igen hålet där ute.

Gud vad långt hon måste ha grävt!
Stäng in henne och stäng igen hålet ute. Lycka till med bebisarna!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Då får du be till gud att det inte ligger några ungar där ^^ Men det tror jag inte det gör.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Men jag tror inte hon har fött ute. Då hade det varit blod och så.
imorrgon kanse gizman har fått ungar -v-

Ja, fy vad hemskt det skulle vara!
Men hon är ju fortfarande rund som en boll.
Hihi, jag kommer inte kunna sova inatt! Ska ut och kolla till henne strax, hoppas hoppas hoppas att hon har börjat boa inne då.
Hon kanske inte ska vara ute. Låt henne vara inne i buren :)

#17: Har stängt in henne för länge sen ;)

Oj vilken buse Gizmo är, fast det är ju normalt för dom att boa ute i tunnlar så :) Lycka till!
Jaha :S

I eftermiddags var Gimzan ute och rörde på sig lite och då grävde hon igen tunneln :)
då kan man ju vara säker, för hon kan ju inte gräva ner sina ungar i marken (:
jag har också haft kaninbebisar :D