Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 491 ggr
RosarysKaniner
0

Para första gången

Hej, tänkte ställa en kort fråga. Vad tycker ni om att para sin hona för första gången, när den är över 11 månader?

Har hört väldigt mycket på sistonde, ungar såsom vuxna, som velat para sina honor för första gången vid en ålder över 1 år. I dessa fallen har honorna varit, 2, 2½ samt 3 år. Har även fått förfrågan från familjer i byn som velat para sina honor med min hane, men jag har rå nekat dem vid över 11 månader. Nå, vad tycker ni?

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

Beatrice_Love_Kaniner
0

min hane som är tre parar fortfarande hanar! Inga problem med hanar, men honor ska ju helst vara några månader, men det finns många som tar kull på honore som är 1,2,3. :)

Tänk bara på att om du får en kull när skolan är igång så har du ju inte tid med ev. bortstötta ungar (av modern)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

RosarysKaniner
0

#1, nu var det ju inte hanar jag pratar om, utan honor. Och jag själv ska inte ha ungar. Utan det är folk som velat ta en kull med sin hona & min hane. Men, jag har nekat dem då jag anser att man inte ska ta en första kull på sin hona om den är över 1 år. Tycker att det finns allt för många risker samt inte schysst mot sin kanin, då det kan uppstå många problem under både dräktigheten samt födseln utav ungarna. Visst har man hört många "skrockor" men bäst att vara på den säkra sidan, anser jag. :)

/Elin Josefine Olsson ღ

Beatrice_Love_Kaniner
0

#2 det har du i och försig rätt i, men det finns några som para när de är över ett, men över 3 skulle jag inte göra!

Det finns redan supermånga kaniner tillsalu och det är många kaniner som far illa så man behöver ju inte ta kull för att känna "brist på kaniner" Ägarna måste veta vad de gör för att veta att kaninerna värkligen blir sålda

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

RosarysKaniner
0

#3. Ack jo, många finns det. Dock tycker jag inte alls att det är rätt. Ville se om det finns andra som tycker som jag.

Jo, absolut. Sorgligt hur många kaniner det finns som far illa åt, eller djur öht. Speciellt med de här barnen som tycks vilja ha en kanin över allt annat, övertalar sina föräldrar, sedan efter en vecka är inte kaninen "rolig" längre. Och leder till att den säljs rundor eller misskötsel, sorgligt..

/Elin Josefine Olsson ღ