Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 663 ggr
IdaKw
3

Måste skriva av mig.

Nu är det såhär att igår kväll så sprang jag och 2-3 till runt i området för att fånga en kanin, tog säkert en timma eller nåt. Den var jättestressad och helt uppjagad, var så synd om den.

Och när vi väl fick tag i den så gick vi till ägarna och såklart var dom inte hemma, så vi lämnade en lapp på dörren med telefon nummer till mig eftersom vi inte kunde släppa in den igen för att buren var helt trasig på hela långsidan (den bodde i en hönsgård med höns mitt i stan - Hönsnät=sönderbitet). Så jag tog hem den och fixade en bur till den (har tre kaniner på "sommarbete" så hade tomma på ben). Och efter en stund hör ägarna av sig och säger att dom inte kan hämta den pga att barnen sover, visst om man är en förälder. Men EN av dom kan väl komma och hämta den, dessutom försöker dom tvinga på mig den (dom vill inte ha kvar den för den rymmer hela tiden - men konstigt att den rymmer med en sån dålig bur?). Men jag har inga problem att ha den här sålänge mina är ute. Men dom skulle hämta den idag, men det har dom fortfarande inte gjort! Jag tycker det är dålig stil att bara lämna en kanin hos någon annan. Så jag ska gå dit imorgon och lämna henne, men jag vill inte att hon rymmer igen och jag vill inte att dom "planterar" henne i skogen. Det är synd att jag inte har någon plats till henne för hon är huuur snäll och gullig som helst. Kan inte vara äldre än runt året. Stackarn. Blir lite irriterad.

Suskiv
1

Jag blir också arg på idioter. Jag skulle kunna ge henne ett tillfälligt hem, har en utebur som står tom och kommer göra det i två månader till. Då slipper ägarna kanien.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

IdaKw
0

Jag bor i Eskilstuna. Ska dessutom kolla om jag hittar någon när jag jobbar på Måndag som vill ha henne :)

thildatessie
0

Stackars kanin.. hoppas någon kan ta den :(

Suskiv
0

Ja bor också i Eskilstuna

viggebys
0

Bor i Mariefred och har burar om någon behöver låna till henne, så less på idioter, vissa ska inte ha djur alltså…..

Hur stor är hon? alltså som en dvärgvädur eller?

Har annars en lösdrift med en honflock om hon absolut inte kan vara hos er..

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

minaninar
0

Clariiz här på kif driver ett omplaceringshem också i Eskilstuna. Men om ni redan är på väg att komma överens så är ju allt topp. Men annars googla skorpans omplacering.Skrattande

IdaKw
0

#4 Jaha. Vart? :)

#5 Jag har ju just nu 3 tomma burar på ben, så det är ju inga problem just nu under sommaren men det är sen när dom ska in! + att jag är en/två burar för lite ändå.

Njaeh, hon är mindre än en dvärgvädur, hon kan ha min hermelin fuchs sele, och det är small. Men hon ser inte ut som en hermelin, hon har längre öron och längre nos. Antagligen en korsning! Lite man och mantel (tror det heter så?). Genomsnäll! Lite nervös, men det kanske går över.. Men som sagt - ska kolla på jobbet också! Finns några kaninmänniskor där också :)

#6 Låter intressant! Inte hört talas om. Ska kollas upp!

Suskiv
0

#7 Torshälla. :-)

Michaelanadja
0

stackars kanin hur kan man?

viggebys
0

Okej :) hoppas allt går bra!
Fick själv hem en kanin i år som hittades urmagrad och full av fästingar dumpad i skogen, super go' tjej ! :)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

minaninar
1

# 7 HOn är en av medarbetarna här.

Men suskiv är excellent och ger kaninen bra foder och har bra koll på kaninhälsa.Skrattande Klok person som man kan lita på.