Candy <3 Peppe| Bestämt datum!
I sommar kommer äntligen min första kull! Det kommer troligen bli en toppenkull och jag kommer iaf behålla en kanin själv. Parningen kommer ske i Juni, mellan 27-31 Juni
**Mor: Grönängens Theobroma "Candy"
**U - Skärbos Sera
E - Phinkelton
Candy är en underbar kanin! Hon har fart på marken och springer fort, men i famnen kan hon vara jättelugn! Det är många som blir helt förälskade i henne, och det är knappast konstigt :). Hon har en fin kropp och är liten, men för det behöver man ju inte vara feg! Hon är nyfiken av sig och väldigt snäll, dock kan hon bli ganska sur om hon är stressad, men kan man hantera henne går det hur bra som helst.
Candy är 50% dvärghare och 50% hermelin och hon är en mörk brun zobel.
Som hoppare då? Candy är helt fantastisk att hoppa med! I lätten krok sökte hon verkligen hinder själv så man behöver nästan inte styra alls, bara gå med! Nu har hon kommit till msv och lite läskigt är det med nya höjder, men hon har redan börjat bli van och fått sin första pinne i krok msv. JAg tror hon kan vara svårklassad när hon får sin kull, för allt hon behöver är rutin så går det jättebra!
Jag tycker hon klassar sig lagom fort. Det är inte pinne på varje tävling, men goda resultat. Endast en gång har hon blivit opl, och det var för att det var första gången hon hoppade inomhus och första gången krok.
Klassning:
Rak: Msv
Krok: Msv, 1 pinne
Höjd: Ej startat (65 cm på tränign)
Längd: Ej startat
Far: Elenaran "Peppe" [Ägare: Lisa Olsson]
U - Arwen
E - Yrans Dino
Peppe är världens finaste viltblå vädurskorsning! Jag upplever honom som lugn och social, en perfekt kanin enligt mig! Jättefin & Jättesöt ;D
Som hoppare hade Peppe ett tag problem med att han kom för nära hindret, men det verkar nästan gått över nu! Dem senaste tävlingarna har han hoppat jättefint och jag tycker han verkar som en perfekt hane till Candy.
Klassning:
Rak: Msv, 2 pinnar
Krok: Msv, 2 pinnar
Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Elit
Jag tror denna kombination passar perfekt. Candy springer ibland lite för fort på banan och Peppes lugna hoppstil passar den perfekt. Tempramentet är ocskå bra, då Candy kan vara lite sur av sig ibland.
Syftet med kullen är att få fram bra hoppkaniner som ändå är ganska små och lättlärda. Även ganska lugna, men ändå med fart och energi. Gissar på att vikten när dem är vuxna kommer ligga runt 1,5 kg.
Pris: 200-300 kr
Intresserade: 4-5 st
Ungarna levereras tidigast vid 9 veckors ålder. Då med köpeavtal, härstammningsbevis och bilder från uppväxten.
Tema är inte helt bestämt men jag är inne på "bär". T.ex:
Pralinens Wonderful Strawberry
Pralinens Cute Blueberry
Pralinens Beautiful Gooseberry
Pralinens Cool RaspBerry
Pralinens Nice CloudBerry
Pralinens Funny LingonBerry
Pralinens Happy CranBerry
Om någon är intresserad denna gången ber jag er höra av er till myran_emmy@hotmail.com eller mejla mig här på iFokus. Annars tappar jag så lätt kontakten med er som är intresserade..
Ska ta en hoppfilm på Candy idag, lägger upp de senare..
har du en bild på peppe? :)

Vad fina dom är=)
Vad roligt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ingen intresserad? Tänk på att bara för att du är sist i kön betyder det inte att du har svårare att få en kanin än någon annan, jag bedömmer utifrån vart jag tror kaninen passar.
Obs: Peppe har tagit en pinne i rak, så nu är han svår där.
söt peppe :)
putteliputt
Hihi vad söt. ;)
Putt
#11 haha rolig bild :P
Putt
Uppdaterat:
Peppes klassning:
Rak - Svår, 1 pinne
Krok - Svår, 1 pinne
(Kommer säkerligen bli Elit!)
Candys klassning:
Rak - Msv, 1 pinne
Krok - Msv, 2 pinnar
(Kan ev. bli svår innan parningen)
Kaninerna har klassat sig otroligt bra (tycker jag) och somsagt tror jag att detta blir en perfekt kanin för någon som vill börja hoppa! Lagomstor, lättlärd, säker och nyfiken :) Såklart kan jag även hjälpa er att träna och så.. ;)
Intresserade: 1-2 st
Tingade: 1 st (troligvis)
Behålles: 1
Putt.
hjälper till att putta tråden!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]