Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 837 ggr
[Tess86]
0

(S) Utebur i Södertälje

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En begagnad kaninutebur säljes i Södertälje.

Buren är använd av två kaniner och är i bra skick. Den har alltid stått skyddad under tak. Storleken är ca b123*h72*d83 cm.

Invändigt är buren målad på botten och en bit upp på väggarna med kallasfalt så att ingen fukt har kommit igenom till träet. Buren går därför också bra att skrubba ren vid städning. Väggarna och taket inuti är målade med gul färg och på väggen sitter en blåmålad hylla i samma färg som burens utsida.

Utsidan är som sagt blåmålad. Färgen på utsidan (men ej på insidan) flagar och det är gnagmärken på dörrarna så buren behöver kanske så småningom målas om, beroende på om den ska stå ute eller under tak. Om den ska stå ute måste det också på ett yttertak, kanske med takpapp.

Dörrarna på buren har kraftigt fyrkantnät och stadiga gångjärn och hasp som står emot rovdjur. Det följer också med ett hänglås så att man kan låsa buren om den står ute.

Huset börjar bli lite rangligt men följer med buren. En höhäck sitter fastskruvad med vingmuttrar på väggen inne i buren och går att ta bort. Om man vill kan man också få med en resebur och ett par kaninselar.

[Tess86]
0

Som ni ser är det fläckar på golvet som inte gick att skrubba bort med såpa, men det är bara ytliga fläckar. Jag har målat om golvet med kallasfalt ett par gånger under åren. Det finns att köpa i små burkar på byggmarknader och är relativt billigt. Men det ser inte ut som att det behöver målas om nu.

Pris: 500 kr

[Tess86]
0

Här är prylarna som följer med om man vill.

viggebys
0

kostar? :)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

[Tess86]
0

Missade detta totalt, tack för att du tipsade mig! Jag hade tänkt 500 för den.

viggebys
0

500 är lite mycket tycker jag..

[Tess86]
0

Tänkte börja med det, den ligger ute på fler ställen också. Om ingen nappar kanske jag sänker priset, eller om någon känner för att pruta.

viggebys
0

jag är ev. intresserad, om priset sänks :)

[Tess86]
0

Vad skulle du tycka var ett lagom pris?

bambiiii
0

Kan den transporteras till karlskrona?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Tess86]
0

#9 Det kan den nog tyvärr inte. Den är byggd av rejält trä, inte sådär ranglig som vissa köpta burar, så den väger rätt mycket. Man kan bära den på två personer men det är tungt då.

Suskiv
0

Om jag kan fixa transport så är jag intresserad. Återkommer imorgon.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Tess86]
0

#11 Absolut, gör det :)

viggebys
0

2-300 kanske :)

bambiiii
0

10# Vad synd, passar perfekt till ninisen här

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3