S: dvv rex blå hona + andra djur
Hejsan! Det gör ont att skriva detta, men jag måste. Jag söker nya hem åt alla mina djur. Pga flytt mm. Och jag känner att de alla skulle kunna få det bättre i ett annat hem.
* 1 Kanin (blå DVV rex hona f:
8/6 2011). Stamtavla & ringmärkt. Utställd en gång. Har inte haft en kull (och är redan över året). Fin hona, men bortskämd och syns på hullen (behöver bantas - väldigt matglad). Hon kan nog kanske ställas ut flera gånger om hon bantas, men hon är en lite större tjej överhuvudtaget. Behöver ett något aktivt hem, både med hjärngympa och kroppsligt (hon kan bli grinig om hon inte aktiveras, och väldigt lätt uttråkad), känner att hon har inte blivit aktiverad här så mycket som hon skulle behöva. Dock tränats lite med klicker mellan varven, hon är en smart och påhittig kanin - så får gärna fortsätta med klicker träning och lite lydnad. Har inte testat med henne i hoppning, men hon kanske skulle tycka om det med, men hon är inte van vid koppel. Hon har fått springa fritt i min lägenhet - men med sin bur öppen ändå så hon har fått sitt eget rum, hon är inte en kanin som bör sitta i en bur. Hon är även en inne kanin. Hon har varit rumsren, men hon har dock börjat slarvat med det en del(förstår inte varför). Men det går nog att fixa och "träna om". Vore glad om hon fick fortsätta vara frigående inne kanin. Hon är lite speciell, hon kan vara jätte go i famnen och älskar att gosa och bli klappad (speciellt på vissa ställen). Hon kan vara lite väl vaktig men hon har aldrig bitits även om jag är osäker om hon har verkligen försökt med det eller ej, och hon är lite väl speciell över mat (hon är som ett hungrig lejon ibland när hon ska ha mat). Hon är den som gärna förföljer en med fötterna och ska vara med. Extremt sällskaplig är hon, så hon krävs en del. Väldigt nyfiken är hon med. Hon behöver någon som redan är van vid kaniner. Ej till barn eller till ett hundhem. Hon har gått ihop med mina katter här hemma, dock vet mina katter att hon är ajja bajja och inte en leksak, fast det är katterna som har fått säga ifrån ibland på kaninen som för följer dom och är på dom). Det finns mycket att berätta om henne. Söker ett livslångt fodervärdshem åt henne. Är väldigt noga vart hon hamnar!! (ev säljes)
Mera:
http://aichan.weebly.com/mitsu.html* 3 vuxna/äldre katter, 2 huskatt pojkar (den röda f: 2007-06-20, den svarta med lite vitt: 2005-09-25) och 1 skogis hona (bruntigré-vit f: 2005-0109 - hon har stamtavla), alla är kastrerade. Alla 3 flyttas tillsammans. Pojkarna säras absolut inte på, om gruppen skulle säras så får pojkarna flytta tyvärr först tillsammans innan tjejen (hon är speciell och extremt mammig, vet inte hur hon änns kommer må om hon flytta ifrån mig). Dom alla är väldigt speciella, och jag är extremt noga vart de hamnar. De är alla 3 inne katter och har alltid varit det och ska fortsätta med det. Men de är van att ha en innätad balkong att gå ut på och lufta sig på. Honan är något van vid att gå i koppel, men pojkarna vill inte gå i koppel. Ej till hem med barn eller hundar. Andra katter vet jag inte hur de skulle reagera på - det är så olika med de andra katter som jag har haft hem, men pojkarna har gått något bra ihop med andra katter ändå när man har haft hem andra katter (men ibland sämre), men honan är lite svårare att få henne gå ihop med andra katter, men hon vill nog inte bli helt ensam heller då hon tycker om att leka me de andra. En mycket yngre katt/kattunge kanske skulle kunna gå ihop med honan. Honan är även utsälld en gång för en massa år sen. Dom alla tre är hur goa och underbara som helst. Är upp i en en massa och ska gosa och ha uppmärksamhet. Man får även sällskap i sängen när man ska sova. De är rätt så lugna, men även de kan komma igång ordentligt och leka. De är rätt så bortskämda och har inte hört många nej och fy här hemma, så de är lite överallt. :) Det finns mycket att berätta om dessa goa katter. Söker ett livslångt fodervärdshem. Är väldigt noga vart de hamnar!!
Mera: http://aichan.weebly.com/katt.html
* Har även en liten dvärghamster familj som jag har tagit hem då dom hade fått ungar hos en som inte vela ta hand om dom (pga sett fel kön på en annan så blev det ungar). Det är antagligen hybrider då de är ifrån början djuraffärs dvärghamstrar (bör därför inte heller avlas på). Det är 2 vuxna och 5 ungar. Ungarna är om några få veckor leverans klara och kan säras ifrån mamman och alla kan då flytta. Har ännu inte kollat på könen, men är nog både honor och hanar. Alla är jätte fina. Trotts min astma så försöker jag hålla på med de så gott det går så de blir van vid händer, även om det inte blir allt för ofta. De säljes. Är väldigt noga vart de hamnar. Endast till kunniga djurvänliga livslånga hem!
Bilder finns det på alla djuren, besök går även att ordnas, några besök ska även ändå ske innan djuren flyttas. Vi finns i Bollnäs som ligger i Gävleborgslän. Vill helst inte att djuren hamnar allt för långt bort, speciellt fodervärdsdjuren. Men är ändå noga vart alla hamnar. Ett gott hem går dock först.
De nya hem som djuren flyttar till vill jag ha livslångt kontakt med under hela tiden djuren lever. Vill även veta allt som sker med djuren om de skulle bli sjuka eller något sånt. Vill även ändå att ni hör av er mellan varven och berättar hur det går. Är väldigt noga vart de hamnar och att de hamnar i kunniga, djurvänliga och livslånga hem. Ett hem som lägger en del tid på djuren varje dag nästan med bra och rätt skötsel, gos och lekstunder. Självklart säljs inte djuren som nå leksaker eller som något tillfällig grej. De djur som söker fodervärdshem kommer jag att skriva kontrakt med det nya hemmet, även att vi kommer överens tillsammans på vissa punkter. De är min familj och mina vänner som jag har gått igenom tillsammans med vått och torrt. Så de betyder nå extremt för mig. Men tyvärr med livsändringar så funkar det inte längre.
Min E-mail: Anniiie86a@hotmail.com
puttar lite
jag har nu lagt upp lite bilder i denna tråd: http://djurannonser.ifokus.se/discussions/500c0d3f88f47228450019c1-227-s-katter-kanin-och-hamstrar?discussions-1
Alla finns kvar.
Vissa tillbehör kan följa/sälja med, bur osv. Det mesta går att diskutera.
Kaninen kan kanske bo ute med, dock som sagt inte i en bur. Men en hästbox, stor Hage eller något kanske skulle funka. Men hon behöver sällskap ändå. Vet inte hur hon är med andra kaniner. Men hon trivs bäst att vara inne och vara med.
Kaninen Mitsu söker fortfarande ett nytt hem.Det mesta går att diskutera.