Först ut ^^
(Till förra planket) Grattis Ninni! :)
(Trea :P)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Vad är maxlängd på gotlandsruss har letat överallt hittat några svar men kanske någon av er vet bättre :).
Rider ni förresten?
Haha, sitter och skrattar ihjäl mig medans jag är arg xD
Ska jobba, orkar igentligen inte idag men jaja :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är äckligt trött.. men det blir att gå upp, och träna caspian.
Idag blir det förhoppningsvis bad och sol som gäller. :)
Ska kanske också ut och plocka blåbärsris, maskrosblad, grodblad och brännässlor för att torka. Eller så gör jag det i morgon, beroende på vädret. ;)
#3: Tack tack. ^^
Sista lediga dagen idag, sen jobb i princip hela nästa vecka.
Börjar med en delad tur imorgon…
Bara 12 dagar kvar tills jag gör sista dagen på schemat, sen bär det av hemåt!!
Gud vad skönt det ska bli!
Äntligen har Trulls lagt sina öron, så fin hon är :3
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Updrag storstäda kaninboden är i full gång!
~ Kram Nadja ♥
Ogillar det här med köer starkt. Kaffesugen, kissnödig, hungrig och trafiken står helt still. Uppiggande!
Hejhej! :D
Jag söker mejl eller PM vänner här på ifokus:) Jag är snart 13 år och söker helst mejl eller PM vänner i åldrarna 11 - 15 men det spelar inte så stor roll. Min mejladress om ni vill mejla mig är: okayciwi@live.se

Börjar alltid skratta när jag ger mat åt mina små monster… På liv och död gäller det att vara framme vid matskålen först.. Dessa dvärgvädurar! xD
#10 Vet hur det är, jobbar massor denna veckan som kommer och nästa vecka. Puh men bra med pengar ;) hih
Hittade en sjukt söt bild på lilla Pixel, tagen i höstas någon dag efter att jag fick hem henne 
-' Malin Hultman
Hööö <3 Mitt kära hö!
när ett prochekt är klart börjar nästa:
först ett helt tus sedan föddes jag och det blev för litet
så då flyttade vi och då byggde vi till ett annat och dom lyfte block over huset, och så ändrade vi massa saker. gjorde om en del golv och så.
sedan trädgården: det var hård lera i HELA trädgården sedan fick vi ogräs med enorma rötter över halva trädgården. så man fick vända med grep fyra gånger.
och när jag var liten gjorde vi en lekstuga som fick bli en kanin bur sedan.
och en bastu
och nu borrar vi efter vatten. man kan bli ganska trött på maskiner och så.
men ialla fall en bild på milla
Väntar på att kompisen ska komma :) Idag ska vi könsbestämma och namnge ungarna.. (iaf försöka) och passar brorsan några timmar..
// MT ♥
Ungefär hur gammal tycker ni kaninen ska va när man börjar hoppträna den på lägre höjder?
//Ida
#22 Man får ju börja tävla med dem vid 4 månaders ålder men jag tycker inte man ska börja hoppträna före 4 månaders ålder:)
#23 Okej:)
Har förstått att det är rätt så många som tycker så men jag undrar lite varför man inte bör träna före den åldern? Kanske är rätt så uppenbart för en del men jag har ingen aning.. xD
//Ida
#24 Det har väl med skelettet, att kaninen växer osv :)
#25 Jaha då förstår jag, tack! :D
//Ida
Åh! Nu är jag äntligen hemma och tillbaka, kaninen blev överlycklig. Så många glädjeskutt har jag inte sett på länge xD
#18 Oj oj vart har du plats med det? XD
//Joanna
Riktigt sur nu! Råkade byta till Timeline (Tidslinjen) på Facebook alldeless nyss… 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#22 De flesta som tävlar aktivt inom hoppning börjar träna vid ca 3 månaders ålder :)
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
#30 Haha, de har fortfarande inte lyckats få mig att byta xD Hoppas de känner sig riktigt misslyckade!
haha snart syns inte min baksidas sida xD fullt med blåbärs ris och hallonris xD och maskrosblad på ett galler från en bur =) snyggt värre
#31 Jo, Ciara är 3 månader nu och jag har en sån himla lust att testa på hoppning lite. :) För så farligt kan det väll inte va om man tränar en gång i veckan på ungefär 5 cm hinder. :)
//Ida
#32 Ja :( Hade inte heller någon idé på att byta. Men sedan, helt plötsligt stod det typ ''du har nu bytit till tidslinjen'' ellr något. Fy satan vad jag svor. Pissed off. :< hoppas det kommer någon ny design snart!
--
Nyss tagit in alla kaniner. Och så fick de varsin äppelkvist som alla diggar! ^^
Oh ja tycker den nya tidslinjen är mkt snyggare å bättre!
Förstår inte vad alla har emot den?! 
Endast 2 hanar i denna kull oxå OwO
Förra kullen va de 2 hanar, och 4 honor.. Och nu: 2 hanar och 5 honor..
// MT ♥
hej hörni behöver råd nu ska vi flytta till en mindre lägenhet (då kan vi inte ha mimmi inne förutom på vintern såklart) och just nu så bor hon inne.
har 2 frågor.
1. Kan man ha innebur ute.
2. Tror ni att hon kommer få chock ute pågrund av vädret typ? hon har ju vant sig bo inne vore det fel att ställa henne ute :/
Tacksam för svar! ps. Vi flyttar imorrn så det vore bra om nån kunde svara idag eller imorrn.. 
Det är ju typ lika varmt ute som inne nu på sommaren så tror inte det ska vara några problem. En innebur tror inte jag håller och skyddar lika bra som en utebur. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Precis varit och plockat lite blåbär och blåbärsris :) Glada kaniner när jag kommer hem? :D
// MT ♥
..:: vart 2 inlägg ::..
// MT ♥
Håller på och bygger en Hage. 2x2,5m blir den! :) Men så skulle ju skruvdragarens batteri dö mitt i allt..
American Pizza med världens absolut finaste vän. Känns bra idag.
Full fart i hagen 
-' Malin Hultman
Hemma från jobbet plus gått liten stund på marknad. Megatrött nu-
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://www.youtube.com/watch?v=mk7YHzGyy1g&feature=plcp
Stolt över Loka-Toka ;3
Vill beställa från gnagarboden! Tror att födelsedagspengarna freån pappa får gå dit.. ;)
Försöker även få min god damn kamera att filma in en längre video (hur mina kaniner bor och förådet och sånt). Den slutar efter 30 sekunder även om den är fulladdad med mycket minne kvar… -.-
~ Kram Nadja ♥
Blev riktigt nöjd med denna bilden på Holly 
Mesta dels av att hon stod stilla för nga sekunder så hon kunde hamna på bild x'D
-' Malin Hultman
Har tråkigt, vad hitta på?
Godagens :3 Köpt massor inför gymnasiet idag xD
//Joanna
Gick ut för att bygga, i stugan då! Såååklart börjar det åska och blixtra och jag vågar inte gå ut.. -.-
#51 Jag ska med köpa sen i augusti inför högskolestarten :)
#53 Det är augusti imorgon x) Men jag börjar redan 15onde så bättre att köpa lite tidigare så man inser vad jag har glömt att köpa xD
//Joanna
#54 Ja men augusti är lång ;)
Börjar inte förrän 3e september ;)
Hände världens pinsamaste sak på Max. Tack och lov så bjöd de oss på maten. :')
--
Hittat massa fina kläder på Ellos, vill ha. :3
-
#36 Haha ja, smaken är som baken. ;) Nej men jag gillar bara den inte. Typ att hela bilden blir skum (den stora alltså) och så måste man ha två bilder som representrerar sig själv. ;S
#56 Jag säger samma sak om H&M och Ginatricot xD
Woooohooo!
Är så glad! Jag ska få köpa en rex av Annika om jag förbättrar lite saker :D
Byggt en ny Hage hela dagen 2,5x2m. Ungarna älskade den!
Han klippa gräset också medans skruvdragarbatteriet laddade.
Gick ut när jag kom hem vid 11, gick in vid 13 åt lunch och satt vid datorn till 15 och sen har jag varit ute tills kl 21. ^^
#59 den du filmade in på fb? ;)
Super fin! :)
#60 Ja ^^
#61 Så fruktansvärt söt! :D
#62 Tack! :D
Ser lite ovårdad ut på bilden ser jag nu haha men blir väl så när man racar runt på kuddarna? haha
ursch. äntligen klar , möblerat om storarummet och sovrummet.
gjort klar höhållaren till kaninen =) stooor en. och foodergaderoben e på börjad,
#63 Haha säkert ^^
Åh vill ha en systemkamera!
Har legat ute i solen och läst Revolt (sista boken i hungerspelstrioligin) och tittat på när kaninerna busar i hagarna och lösa.
Nu ska jag få nått gjort och torka lite mera saker.. :)
~ Kram Nadja ♥
Har hittat en som vill ha en av mina bäbishar! :3
Ska ta ut C-kullen i nya hagen idag. Kameran följer självklart med ^^
Sitter på en uteservering/bar i siófok, ungern just nu. Är uppemot 40 grader just nu och lite för varmt ;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Ser Sverige - Frankrike handboll. Heja Sverige -.-
#70 Herregud vad skönt! Vill också!! Själv jobbar man här i regniga sverige -.-
--
Nu har jag kommit igång rejält med jobbet! Upp 5, åker 6, slutar 13. Ganska chill ändå!
Idag träffade vi samma alkis/knarkare som satt i busken och var jätte glad igår. Han kom där på sin cykel och var på värsta bra humör xD Jag tror han blir glad av att folk faktiskt snackar med honom och inte ignorerar för att han är en "läskig" knarkare.. Han är i alla fall as gullig! Haha han är ju vår "kompis" xD
Oho det är såå svårt att hålla rent ett litet rum! Man kan ju inte lägga två saker och det blir jobbigt att gå runt i rummet eller om man ens kan gå runt.
Har kollat hos närmsta djurbutik och de tar 30kr/dygn där, priset gillas och min syster och mamma kan komma och kolla in han varje dag + gratis kloklippning och borstning om det skulle behövas o sånt. Detta gillas :3
Men gymnasiet börjar snart då huhu x)
//Joanna
Åskat och regnat hela dagen.. Har världens huvudvärk och feber på de >.< Hata!
// MT ♥
hopptränat idag, imorgon blir det burstädning, fredag åker man på pojkvännen, lördag ska vi på dop för hans yngsta systerson, söndag blir det en tur och retur resa med caben på typ 110 mil…. juste, dvd kullen har börjat öppna ögonen (iaf min favorit!), börjar bli dags att bestämma kulltema ^^
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
dvv kullen*
Ska kanske köpa systemkamera längre fram ;)
Gav just kissen sin medicin.. Nu kom han upp i famnen och spann, förmodligen vet han att han mår bättre av den.
~ Kram Nadja ♥
åker jag till*
åh vill ha en liten blå/gul hollis som heter luigi då jag <3 super mario ;P galaxi vill jag oxå att en heter då jag tänker på spelet super mario galaxy
Nu var Pixel vaccinerad :D
-' Malin Hultman
Halloncheesecake med 3 lager i ugnen just nu :) Om nom nom :3
~ Kram Nadja ♥
Då blir det att baka kladdkaka <3
Nu har solen gått ner lite så ska ta ut kaninerna. ^^
Imorgon ska jag köpa hö och bogselar. 
Lånade grannens hundgård , som inte används.
Kaninerna fick såklart springa fritt lite , medans jag tog bilder. ;)
#85 Så söt! JAG DÖR ! 
#86 Du är inte ensam! ^^
När jag skulle välja hos uppfödaern , så var jag så sugen på en hermelin , men när jag såg han så klickade det på direkten! ;3
#87 Ja herregud, förstår det. :)
Har gjort två hagar nu till kaninerna, i regnet.. xP
Rengnet öser ner och jag sitter här och kollar efter en stor inomhus bur… Någon som har tillsalu kanske?
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
Pixel hade en massa spring i benen efter att suttit otåligt både hos veterinären och bilresan dit och hem. Satt tom och grävde i transportburen som en galning o.o
-' Malin Hultman
Hoppas det går bra för gruff<3
Älskade vännen, du måste klara dig<3
#92 Håller tummar och tassar här hemma! Du får uppdatera oss!!
#93 Ja det lovar jag att göra!
Fått i han vatten och ananansjuice nu, se om det hjälper. Men han är inte pigg :(
bara 1 år gammal med :(
ÄNTLIGEN är burstädningen klar! nu pustar jag ut…
#94 Det är ju i alla fall någonting! Hoppas att det hjälper och att han kryar på sig! Usch, sånt här är aldrig roligt, man blir ju så fruktansvärt orolig när det gäller ens små älsklingar. :-(
#92 Här håller vi också tummar och tassar! Gruffen se till att krya på dig nu ♥
~ Kram Nadja ♥
#94 får man fråga vad som hänt ? :/
#96 Ja man blir ju det:( Verkar dock inte hoppfullt nu :(
#98 Se tråden "slö kanin :(".
#92 håller tassar & tummar och hoppas att han kryar snabbt. <3
#99 lilla ninen då :(
Hmm bytte nyss ut min mörkblåa med silvergaller mot den ljusblåa med färglatt galler buren eftersom den mörkblåa ska göras rent och ska has på internatet :)
Känns som rummet på något vänster blivit lugnare om man säger så eftersom att gallret är riktigt mörkblått här ifrån :) Känns bra tycker jag
Men har tänkt på en sak länge nu… eftersom Akkio väger under 3 kg och har alltid gjort, betyder det att det att lagen tillåter han att bo i en bur som är 0,5kvm?? :((
Jag skulle aldrig sätta han i så liten bur och skulle älska att ha mycket större bur än vad jag har nu men har ingen plats eftersom jag alltid får minsta rummet.. eftersom jag är yngst >:(
//Joanna
----------------(\_/)
-(\(\----------(≧◡≦)
( =':')---<[:]|||||||[:]>
(..(")(")✿❀❁(")(")
╔♫╗────────╔═╦╗─♫╗╔╗─╔╗─♥──
║╩╠═╦═╦═╦╦╗║╚╠╬╦╣╚╣╚╦╝╠═╦╦╗
║╦║╬║╬║╬║║║║╔║║╔╣╔╣║║╬║╬║║║
╚╩╩╩╣╔╣╔╬╗║♫═╩╩╝╚═╩╩╩═╩╩╬╗║
────♫╝╚╝╚═╝─────────────╚═♥
ஜ۩۞۩ஜ På Dig Om du Fyller År ஜ۩۞۩ஜ
(っ◕‿◕)っ ♥
HAHAHAHAHAHA…..
Jaha, då fyller man år igen…
Lite gulligt när mamma kommer in i rummet med en 'frukost på sängen smoothie' och sjunger 'ja må hon leva' och min katt, som låg brevid mig, ställer sig upp när han ser mamma x)
Det visade sig att han trodde att det var hans morgonräka (som han får sin medicin i) men gulligt i alla fall. :)
~ Kram Nadja ♥
#104 Grattis!
#104 Grattis :D
Alltså gud vad jag är arg! Dumma skit väder, det ska börja regna när det står att det ska va sol och moln. Jag vill ju att kaninerna ska få spriga i sinna nya hagar. :(
Men iallafall, hoppas det inte åskar för idag ska jag och kusin tälta! :)
Tack Frida och Aynaz! :)
~ Kram Nadja ♥
#104 Grattis! :3
#104; Grattis :)
Sitter och kollar på när damerna kvalar in till 100m. Lite coolt är det att mitt personbästa i 100m är snabbare än några av de som springer :o
-' Malin Hultman
Jag blir så trött på kaninernas vattenflaskor som bara läcker och läcker så idag gick jag förbi arken zoo och köpte två. Får hoppas på att de här fungerar!
#108 o #109 Tack :)
Har sammanlagt fått 2300 kr (fast i € då.. :P) i födelsedagspresent, wiihoo mycket kul från gnagarboden blir det :D
~ Kram Nadja ♥
Grattis Nadja! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Zingo och Zäta <3 när de var små förra sommarn
Selträning på G :D
-' Malin Hultman
#112 Tack Lisen! :)
~ Kram Nadja ♥
#115 Grattis! :)
--
Köpt hö. Senare ska man fråga mamma om vi kan beställa selar till kaninerna. :3
#116 Tack :)
#117 Fortsätter att sicka massa kramar ♥
~ Kram Nadja ♥
Somnade kl 3 i tältet, och vaknade nu.. Bara 3 timmars sömn, och nu kan jag inte somna om. Frös hela natten, ovanligt kallt i tältet som det aldrig brukar vara. Har nyst några flertal gånger, hoppas inte att jag har fått någon förskyldning såhär nästsista veckan på sommarlovet!
Usch!! :(
Usch, hatar att vara förkyld. Plus ont i magen.. Men det är bara att pallra sig till jobbet och se ifall jag orkar med..
Ska jobba idag, hela dagen plus kvällen suck. Dock bra med pengar ;) Men orkar igentligen inte…
kan kaniner bada?
#122 Kan,kan dem väl, men inget man gör :)
Varje dag, lunchtid. Så är det någon granne som lagar oxpytt med sån sås i från findus eller vad den är ifrån xD
Känner lukten varje dag, började typ 2 veckor sen xD
Undrar om de fick storleverans eller någonting. Men det blir faktiskt lite tröttsamt att känna den lukten varje dag. Det går genom ventilerna och eftersom det är ganska gammal byggnad på 7 våningar så har de nog inte pengar att fixa eller så är de lata xD Här kan man höra senaste skvallret! Helt gratis och känna lukten av väldigt många maträtter höhö
Kollar på anime nu ouo
//Joanna