Vad ska jag göra nu?..
Hej, ja jag vet att klockan är typ halv ett.. Men jag har en tvåvåningsbur, och den går att dela i 2, alltså man fäller ner en lucka. Men den luckan lyckades cornflakes få upp i morse, så jag hörde kaninerna springa runt i cirklar, cornflakes försöker para sig med Kiara, så jag antar att hon är brunstig. De bodde ihop innan och de gick Jättebra. Men kiara har gjort ett stort Jack i cornflakes öra. Så, mina typ 3-4 frågor: Har nu lagt en sten så cornflakes inte kan putta upp luckan. Men ska hg köpa en till utebur att ha kiara i isåfall? Är orolig att de kommer in till varandra igen. Kan Kiara vara brunstig och i tonåren? Hon är 4-5 månader Hur länge varar det? Kan jag försöka sätta ihop de igen sen när hon lugnat ner sig?
/Christel & kaninerna! 
Ja, det är inte omöjligt att Kiara är brunstig. Hade själv en hona som var super-brunstig vid 5 månaders ålder. När det kan tänkas gå över vågar jag inte svara på…
Om du är orolig så tycker jag att du köper en egen bur till henne så att de har egna, ifall att de skulle komma in till varandra igen. Om man sedan ska introducera dem för varandra igen vet inte jag, det kan nog du själv avgöra bäst eftersom det är du som känner dem och vet hur de fungerar 
// Rebecka 
Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat
Hmm, ja. Men hon har bitit cornflakes. Kan brunstiga kaniner göra det?
/Christel & kaninerna! 
Är de två honor? Hur stor bur har dem? Jag rekomenderar dig att ha en STOR bur till dem, det är inte alltid två honor samsas på liten yta. Annars så får du väl köpa en till bur till den andra kaninen men de kan ändå stå brevid varann och se varann? =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Om Cornflakes försöker para sig med Kiara och Kiara av någon anledning inte gillar det så kan det ju vara förklaringen till att han fått ett stort jack i örat?
Har fått för mig att inte alla honor accepterar alla hanar osv. Honorna kan väl bli irriterade också om hanen håller på hela tiden? I synnerhet som de kan försöka para sig med huvudet. X)
Eller kan det vara så att Kiara är könsmogen och hävdar sin rang? Om Cornflakes är lite äldre så kan han ju ha varit kapten på skeppet, men nu kanske det blir andra bullar?
Om du kastrerade Kiara så skulle det troligtvis gå bättre att föra ihop dem igen.
Jag skulle nog sätta dem i olika burar och börja ha dem i en Hage som är avdelad så de kan pussas genom gallret och se om de blir bättre vänner då?
Cornflakes har ju ett stort jack i örat, det behöver ju läkas och det tar ett par veckor.
De allra flesta honor är nog könsmogna vid 5 månader… Går det inte att spika/skruva igen luckan?
Jag kan svara på att det är en hona och en kastrerad hane, för er som undrar. :)
Jo den är antagligen brunstig och försök få igen luckan på något bättre sätt. Typ skruv. Jag vet inte alls hur länge de varar… Men jag hade testat sätta ihop dem när de lungat ner sig. Men vänta ett bra tag innan. Hur länge som är bäst får nån annan svara på… Men ta de lungt och knö inte in båda i en liten bur där de måste vara hela tiden. Börja med att ha de tillsammans när du är i närheten. Så du kan ingripa om nåt händer.
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
#6 Det var nog inte många som misstänkte att hanen var kastrerad när han försökte para sig med henne ;)
Hmm, jo borra igen kan ju vara smart! Ska svara bättre snart! När jag har tillräckligt med procent! :)
/Christel & kaninerna!