Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 672 ggr
[Håstaängens]
0

Mörk zobel eller svart?

u: mörk brun zobel med zobel/svart(?) japan, blått och havanna bakåt

e: blå med svart tan, blått, havanna bakåt.

Är dom mörka ungarna genetiskt svarta eller mörka zoblar?

Agda
0

Då pappan verkar inte ha något anlag (zobel, ryss eller albino) för att kunna få zobel, så skulle jag säga att ungarna är svarta.

[Håstaängens]
0

kom på att det behövdes två anlag för det så ja, dom är svarta =)

Storkebodas
0

Fast anlag kan ju ligga dolda jättelänge, så det är mycket möjligt en zobel brun. Man brukar se att pälsen blir lite silvrig när ungarna är runt 2 veckor om de är brun zobel, de svarta är bara svarta helt enkelt. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Guldvingens]
0

Ja precis, som en renrasig belgisk harehona som visade sig bära på chinchilla ;)

Så mycket möjligt att pappan kan ha anlag för zobel.

viggebys
0

#4 inte så insatt i just belgisk hare så blev paff, visste inte att det var möjligt :o haha :D

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

[Guldvingens]
0

Haha, var lite samma när jag fick se bilderna på ungarna ;) hoppkull var det men mamman renrasig belgisk hare med stamtavla :P. Ut trillade viltgrå/viltröd, svart otter/svart tan, chinchilla OCH svart white.

För de färger som finns på belgisk hare är vad jag vet bara tan, viltröd, vit och svart. Men har ju även kommit fram järnröd/järngrå nu i renrasiga belgiska harkullar.

Zvintos
0

Det går i nuläget inte att säga med säkerhet att den är mörk zobel brun eller svart, med den stammen. Däremot kan det bringa lite klarhet när den blir äldre och ev får kull. Vad har resterande ungar i kullen för färg/färger?

[Håstaängens]
0

Jag har en blå och en gul/svart?, blå? japan.

Som det är nu ser dom svarta ut?

proxima
1

#6 Var inte belgisk hare-honan bärare av albino, a, då? Och hanen bar på achi? För albinoharar finns ju :)