Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 365 ggr
Kiyona
0

Lejonhuvad dvv hane sökes för avel

Hejsan!

Nu 2012 skall mina honor upp till nyköping för att paras med Koppartorps fina viltgula grabbar. Detta är min start på avelsarbetet och här kickar jag in med några av de bästa viltgula dvv i svergie.

Men! de saknar ju man och därför söker jag hane/hanar med man att låna till Avel året 2013 eller 2014 men den som letar på något gott letar alltid förlänge :D

Är inte en höjdare men om jag fattat någorlunda rätt skulle en hane någorlunda riskfritt (lite risker blir man tvungen att ta om färgen inte finns)

Letar stamborkförd och utställd dubbelmanad hane att avla på. Färgkoden skall helst visa:
A bb C D G som viltgul, bourgogne och saschengold. även anlag Bb elller bB går väl. vilket då också räknar japantecknat med i spelet , enfärgat går också helst med viltanlag någonstans i ledet.

Här borde väl ändå risken för dåliga färger och anlag ligga i luften men finns inte någon viltgul hane så får man ta risker för att komma framåt i utvecklingen.

I slutändan flera, flera år från nu skall det finnas Dubbelmanade Lejonhuvade dvv i viltgult framavlade enligt mina önskvärda kriterier i sitt beteende och personlighet och förhoppningsvis fina hoppkunskaper på dem också :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

inga anlag för zobel, chinchilla, polygena anlaget för Silver p1 inget enfärgat sålänge det finns anlag för viltfärg.

Bara pluss i kanten om där finns polygena anlaget för rödförstärkning y1….

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **