Gjorde jag honom illa?
Usch, hände en läskig sak idag. Var ute med en utav mina kaniner, Cola, en lejonhuvad hane på ett år, vi gick i sele, han skuttade runt och var pigg och glad, jag hängde knappt med. Plötsligt kommer min snälla katt fram för att hälsa på kaninen, han blir såklart livrädd och försöker springa iväg, det rycker såklart i kopplet, jag försökte hålla fast honom och luta mig frammåt, men han har ju panik och försöker fly (detta händer inom några sekunder bara). Men jag liksom kastar mig över honom nästan och när jag tog tag i honom skrek han till. Jag tryckte honom emot bröstet och han gömde sig på min axel under mitt hår, jag går därifrån, klappar honom och pratar lugnande med honom. Jag tar in honom, sitter med honom en stund så han får lugna ner sig. Sedan tar jag ut honom, låter honom skutta lite i selen en stund så han förstår att det inte skall vara otäckt att vara ute i selen. Sen fick han komma in i buren med lite godis. Men nu till sak, det där skriket var ju hjärtskärande, gjorde jag honom illa då eller blev han bara rädd?
Hälsningar Amanda och kaninerna
han blev nog väldigt rädd, Men jag ska påminna dej, Ifall han nu lir rädd nogon mera gång så ska du bara lungna ner honom och sedan sätta ner han i buren därekt!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Ja tror att han bara blev rädd! Hände mig åxå en gång å skriket glömmer ja aldrig! Hemskt :( men verkar han må bra efteråt å skuttar runt å äter e de säkert lugnt :)
2# Efteråt skuttade han lungt ja och var sig själv
Hälsningar Amanda och kaninerna
Då behöver du nog inte va orolig :)