Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 955 ggr
mlouiser
0

Snälla hjälp mig...

På min kanin Humlan känns ryggraden och revbenen supertydligt.. Han ryggrad Syns också! Han är ganska smal längre fram på kroppen och längre bak är han ganska tjock. Jag har gett han ganska mycket mat dom senaste dagarna för han har flyttat ihop med en tjej som behöver lite mer mat. Idag när jag tävlade så ville han absolut inte tävla. Han rev alla hindrerna och la sig ner då och då, Typ som en brunstande hona brukar gör ibland. Men han är en  kastrerad Hane! Och han har ALDRIG gjort så förut. Så nu när jag kände och klämde lite försiktigt på hans mage så  ganska långt bak så var det jätte spänt på ena sidan medans andra sidan var helt som den skulle va. Vad tycker ni jag ska göra??
Hjälp mig snälla du.

dermot
0

Det kan inte vara mask? Eller något bråck? Ring och prata med veterinär, de kanske vill undersöka honom! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

mlouiser
0

Nej, tror inte det. Han bajsar vanligt och han blir ju liksom tjockare men inte längre fram.. :/

mlouiser
0

Nej, tror inte det. Han bajsar vanligt och han blir ju liksom tjockare men inte längre fram.. :/

mlouiser
0

mlouiser
0

Oj, ber om ursäkt att det blev tre inlägg.

dermot
0

Hmm… Hur gammal är han? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

mlouiser
0

Han är född 11 maj 2010. På ett ungefär ett och ett halvt år :)

marty94
0

Tror det kan vara mask iaf :O
Det syns inte alltid i avföringen om de har mask.
Jag skulle oxå rekomendera veterinär.
Håller tummarna för att det löser sig! :)

dermot
0

#7 Okej, bor han utomhus eller inomhus?

Det bästa är nog, som sagt, att kontakta veterinär (iaf på telefon) och beskriva hur det är. Kan hända att de vill klämma och känna på honom :)

// Anka

LizziemedZ
0

Det kan vara mask angrepp ring vet! :(

Fridaaaa
0

#10 1 år gammal tråd.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LizziemedZ
0

Såg det nu xP