Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 536 ggr
TwisterJ
0

Vad ska jag göra?

Hur får jag bort tvestjärtar? Har massa sånna inne i ute buren och vill nu inte låta mina kaniner vara där. Nyps det eller är det helt ofarliga?

Katten_
0

Städa oftare? :O Hur kommer de in?

/Christel & kaninerna! Glad

Fridaaaa
0

#1 Hjälper inte. Hade lite sånt problem någon period för några år sedan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
0

Har du möjlighet att flytta kaninerna och buren?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Dipsie'n'Poo
0

Har också sånt problem. Dock är det inte många kvar i buren då jag dödat de flesta :P Ska också byta plats på buren så fort jag kommit på något bättre ställe. Men vad jag vet har dem inte varit på kaninerna och nypts eller något…

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

NelliZ
0

Kanske skura buren med någon typ av bakteriedödande medel? Har ingen aning faktist.

//Julia

[_hsleiufhbtv]
0

Jag hade också det i Albins bur förra året. Dock bara vid bodelen, så jag stängde av den och väntade tills vintern då de försvann självmant och nu är där inga kvar ^^

minaninar
0

De nyps, men inte såå himla farligt. Däremot säger de något om miljön. De trivs där det är fuktigt. Alltså undrar man om träet är fuktigt? Borde kolla runt på väggarna och i taken att det är tätt och torrt och fint. För då borde de ej trivas. Fuktigt trä och fuktig miljö är ju inte heller bra för kaninen.

Hoppas du lyckas få bukt med dem. SKulle inte våga använda insektsmedel, för då kan kaninen få det i sig när den andas, och eventuellt genom munnen.

minaninar
0

http://www.anticimex.com/se/privat/skadedjur/skadedjurskategorier1/andra-skadedjur1/tvestjartar/

Ovanför bilden finns flikar du kan klicka på: t.ex. tips? o råd, vanliga problem med.. osv.

Du kan också ringa dem.

Möjligen om du har spån i buren så kanske ett byte till hampaströ kunde vara bra. Skulle tro att de inte gillar hampa, eftersom insekter inte gillar det generellt eftersom det är svagt giftigt för dem. (inte för kaninen dock)

Dessutom se till att städa o byta ofta. Samt ev. prova något av anticimex gratistips där på sidan?

Frosstis
0

#7 jag brukar hitta sånna på min gräsmatta när det är varmt ute, så då är de väl itne bara där det är fuktigt?

juliafrojd
0

Jag har också de problemet fast jag flyttar burarna varannan dag..

dermot
0

#9 De tycker om fukt och värme. Jag har fått i en av de burarna som är utomhus (den enda som är isolerad) så den har jag "stängt av". (Han har tre hus)

I stallet har de aldrig varit så jag antar att det är just värme och fukt som gör att de trivs, men visst kan man hitta de lite var som helst. Fick en i handen nu precis när jag plockade hallon. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~