Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 789 ggr
oliwwiaa
0

Blå,lila,rött rinnande öga

Hej! Jag har börjat oroa mig för min dvärgvädurs öga. Det rinner en slags röd/lila/blå vätska/flytning från ögat. Det är inget som bekymmrar henne elr så, utan hon hoppar och skuttar som vanligt. Har ngn vart med om liknande elr vet vad det är? Tkr ni jag ska kontakta en veterinär?

[_hsleiufhbtv]
0

Veterinär är en självklarhet!

minaninar
0

EH, ja det är högst onormalt. Självklart veterinär och det omedelbart, jag blir faktiskt orolig att det är blod och att det skulle kunna vara mkt allvarligt.

Ifall du bor i södra sverige kan det vara extra oroande. Men oavsett så är det verkligen ett akut läge.

Har du en bra kaninkunnig veterinär.
Kollade din profil men framgår inte var du bor.

Om inte så ring hit och be dem hjälpa dig. De är alltid vänliga och jag har hänvisat många dit.

Djurkliniken roslagstull

08-612 57 60

De kanske kan hjälpa dig ifall de skulle känna till bra kaninveterinärer där du bor, men inte minst: om du ska gå till annan veterinär som inte kan så mkt om kaniner så kan den veterinären konsultera med Roslagstull om behandling mm. Det vet jag åtminstone en person som de hjälpt då veterinären inte kände till preparatet osv.

Men ring nu!

Har du flera kaniner, så vore det bra om de isolerades. Men å andra sidan, så vore det bra om någon som inte skött den sjuka kaninen gjorde det, eftersom man själv bär smittor.

Men kanske är det inte så illa som det låter, men ring som sagt, så får du bekräftat det ena eller det andra.