Vad ska jag göra!?!?!?!!!!
Jag hade min ena kanin i koppel nu och min katt satt vid husen jag höll kaninen i famnen, och tappade snöret på marken jag gick ett steg och skulle ta upp de men min katt trodde de var en leksak '''snöret''' så han sprang pram och tog tag i de, kaninen for ur min famn och skrek som en griis i säkert 10sikunder, jag vart jätterädd och lyfte tillbaka henne i buren, skriket var vekligen hjärtskärande, jag är verkligen orolig….!!!
Kaninen blev nog mest skrämd, selen ryckte inte i henne eller så? Kolla efter sår o.s.v.
Hade en kaninunge en gång. Den hoppa ur famnen och det var en liten bit till marken. Den landade mjukt men när jag tog tag i den skrek den till. Fick panik. Kollade efter skador och såg sen att den rörde sig normalt. Ingen fara verkade det vara som. Den åt efter det bra o.s.v. Så det var ingen fara, den blev bara rädd.
Hälsningar Amanda och kaninerna
#1 ok jo hon hängde i selen kansek 5sikunder men de vr för att jg inte ville att katten skulle ta henne, när hon skrek och försökte springa iväg….
Jag tror att det kan vara bra att inte stoppa kaninen i buren direkt efter en sådan upplevelse. Om möjligt är det bättre att sitta med henn och lugna henne så att allt blir bra igen. Då har du också möjlighet att försiktigt känna igenom kaninen. Men då vi inte vet hur hon hängde osv.. så är det svårt att säga, men försök se om hon verkar röra sig normalt ute på golvet. Och om du får känna runt kring där selen satt när hon hängde i luften.
Verkar något vara fel, så vet du ju vad du ska göra.
Nästa gång kanske katten inte ska vara med.
Ja men katten och hon är bästa kompisar typ, men han jagade oss efter snöret ''kopplet''..
Aha.. ok. Ja då hade det säkert inte varit någon fara. (Men du vet ju att de aldrig ska lämnas ensamma tillsammans? Även om de är bästa vänner?) Det vet du säkert men måste bara säga, utifall att.
Aja, håll koll, känn lite på henne. Verkar allt ok så tror vi väl att det är det. Det enda jag kan tänka mig annorlunda är just att inte sätta kaninen i buren direkt efter en obehaglig grej. Jag tror i varje fall att det är mer lugnande för kaninen att man fortsätter klappa och lugna och gulla. Tror iaf att det är mindre risk att upplevelsen påverkar negativt. Men det är säkert ok alltihop.
Bättre lycka nästa gång.
#5 ja jag lämnar dom aldrig ensamma.!