färg på Sallys ungar?
I morse fick min lilla Sally 8st ungar… men jag är nyfiken på vad det blev för färger - jag kan inte avgöra det själv än… så då undrar jag om nån annan ser redan nu va det blev för färger?
- Mamma: (Sally) svart
- mormor: blå (blå föräldrar)
- morfar: svart (svarta föräldrar)
- Pappa: japantecknad gul-svart
- farmor: japantecknad gul-svart (japantecknade gul-svarta föräldrar)
- farfar: japantecknad gul-svart (japantecknade gul-svarta föräldrar)
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
en till bild
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
Tycker de ser blå ut.
Not your mom, not your milk.
Blå & svart?
ok tack, å jag som väntade mig viltgrå
men jag vill hellre att de är svarta än viltgrå 
blått har jag inte alls väntat mig men det är ju fint det också 
// Matilda
Satin
här kommer ett par till bilder ( ny tagna )
// Matilda
Satin
blå tror jag! och det som är så himmla vackert 
en ljus - blå?
// Matilda
Satin
Blå/svart
en mörk (verkar vara feltecknad - vit/ljus rand på kroppen)
(suddig bild)
// Matilda
Satin
en till mörk
(också suddig bild)
// Matilda
Satin
#7 ser dock blå ut :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#10 den ljusa också? (inlägg 7)
// Matilda
Satin
Är blå mer dominant än japanteckning?
Kastanjegårdens Kaniner
#14 bra fråga… jag har ingen aning. vet bara att om de är viltfärgade ungar kan de få svaga japan ränder….
// Matilda
Satin
#15 Hur får man viltfärgat då?
Kastanjegårdens Kaniner
Blått är dominant över japan har jag för mig. Jag har parat blått med japan två gånger och bara fått blåa och svarta ungar. Då har inte den blåa burit på japan förstås.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
tycker de ser blåa ut :)
hur har du trott att det skulle komma viltgrå när ingen av föräldrarna är vilt? 
#19: Men pappan som är japan kan ju vara vilt.
Jag tycker alla ser svarta ut. Hur ser dom ut nu?
#17: "Blått är dominant över japan" ?
Japantecknat och blått är båda reccessiva anlag som ligger i olika locus. Förekommer båda i dubbel upplaga blir ungarna japan blå-gula. Förekommer båda i enkel upplaga blir ungarna svarta. Japan i dubbel och blått i enkel upplaga resulterar i japan gul-svarta ungar och blått i dubbel upplaga och japan i enkel resulterar i blått.
#19 precis som 18 säjer… jag hade fått för mig att de flesta japantecknade var vilt och räknade med genkoder så som om han varit det… men troligen så är han inte det…
Men jag vet nu att 1 är blå - resten tror jag är svarta (har inre sett nå ljusa magar eller ljusa i öronen så jag antar att de är svarta…)
Ny bild kommer.
// Matilda
Satin
en ny bild på ungarna
(tror det var denna bild den blå inte syns på…)
// Matilda
Satin

// Matilda
Satin
Wienertecknad ?
#25 nä, de är väl "hollänskfärgade" eller vad man nu ska kalla det ^^
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
# 26 Okej :)
Det är Holländska kaniner.