Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1740 ggr
M0lly
0

(K) Kastrerad hane!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, nu "prov" söker jag efter en till kel/sällskaps hane till min lilla molly för nu när jag inte har så mycket tid att vara med henne kanske det är dags att skaffa en kompis!

Hon är en Dvärgvädurs hona på 1 år och några månader, Japantecknad. Hon bor i en bur tillräkligt stor för 2 kaniner.

Mina Krav: Hanen MÅSTE vara kastrerad annars går det inte, Han får inte kosta mer än 200 kr.

Bild på buren:

M0lly
0

Bild på Gullgumman då!

tussen12
0

om du nu inte har tid med henne så ska du inte köpa en till ;)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

M0lly
0

Men jag menar när jag är i skolan och alla andra är på jobbet och så!

tussen12
0

det är inte nödväntigt att skaffa kompis när ii är i skolan eller jobbet.Dom klarar jätte bra endå :) Endel kan tillochmed bli besvärad av en till kanin.Dock kan ni gö köpa eller göra en till bur och hanen flyttar in i en bur jämte henne, men då kan hon bli stressad,..Kastrera hannen isåfall endå even om han bor jämte (Han kan gö ryma non gång)

M0lly
1

#4: Men just min kanin är så ensam att hon varje dag försöker ta sig ut genom gallret, och på en hemsida jag läste på (Teddytassen.se) stog det:

"Vill man slippa tänket med att "nu sitter den där igen" och vet med sig att man jobbar mycket eller om kaninen bor utomhus anser jag att det är bäst att ha 2 kaniner ihop! Kaniner trivs oftast utmärkt tillsammans med en kompis och blir inte mindre social för det."

Stjärnfallets
0

Jag skulle tro att det är tristess. Jag har flera stycken kaniner som bo i par men de käkar på insidan av buren iaf trots att de har saker att aktivera sig med. Denna sommaren har regnat bort och de har inte varit ute så mkt så jag tror det är tristess helt enkelt.

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

M0lly
0

#6: Det är därför jag ska skaffa en kanin till för att hon ska ha någon att leka med eller iallafall så att hon slutar med att försöka rymma då hon är en expert på det!

laika4455
0

Jag har en kastrerad hane, en dubbelmanad lejonkanin, kolla min annons. :)

Fridaaaa
1

En kompis skadar ju inte :)
Mina kaniner mådde bra själva när jag gick i skola hela dagarna, men vissa kaniner uppskattar kompis, så tycker du kan testa. Blir ju ändå bara en bur så blir ju inte så mycket extrajobb :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

M0lly
1

#8: Ska kolla på honom nu!

#9: Precis, Ska testa och se hur det blir om hon slutar att försöka rymma eller inte!

Vincent...
1

du kan ju kanske skaffa en hona till din hon-kanin:)

HAHAHAHAHAHA…..

M0lly
1

#11: Men det kanske inte funkar när båda brunstar då dom kan bli lite aggresiva på varandra och jag måste sära på dem!

tussen12
0

så kan det vara med en hane med! Honan brunstar hon e tjurig, Och poff sslagsmål!

M0lly
0

#13: Det är sant men då särar jag på dem tills efter hon lugnat ner sig!

Fridaaaa
0

#13 Fast den risken är inte lika stor som om man har 2 honor ihop, eftersom då kan båda bli sura.

Jag har 2 honor ihop, även haft 3 honor ihop samtidigt :)

#14 Det är inte bra att sära på dem, sätta ihop dem, sära på dem osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

M0lly
0

#15: Då får jag väll sätta mig i buren och lugna ner henne/honom!

gohlin
0

Hej! Jag tycker att det är upp till var och en hur många kaniner man vill ha. Var bor du någonstans? Vi har en vit blåögd dvärgvädur, hane född 12//4-2012. Säljes med härstamningsbevis. Eftersom han är så ung, är han inte kastrerad, men med tanke på att vi säljer honom för 150:-, borde du ha råd att göra det själv.

M0lly
0

#17: Tyvärr så har jag redan hittat en!

Frida-221
1

Jag tycker det verkar bra att ha en kanin till så hon inte behöver va själv! :)

M0lly
0

#19: Tycker jag me! :)