Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 668 ggr
0___0
0

Lära sig kanin språket

Hej, Jag ska vara kanin vakt åt min kompis i någon vecka, och då tyckte jag det var ett toppen tillfälle att ta reda på hur det är att ha kanin, Eftersom jag måst cykla dit så kommer jag besöka kaninerna 1/2 gånger om dagen, Och jag undrar vad ni som har kaniner tycker jag borde passa på att göra när jag är där för att få reda på hur det är att ha kanin, eftersom det bara är en vecka vill jag göra det som är alldra bäst att "Testa" på. Ge gärna tips? på vad jag kan ge dom att äta 8)

Katten_
0

gräs maskrosblad, verkar vara omtyckt av kaniner! :)

/Christel & kaninerna! Glad

0___0
0

#1 Okej Tack! :)

[Linneape]
0

banan,äpple,morot,jordgubbar, torkade brännässlor tycker endel om också. och om du vill pröva på hur det känns att ha en kanin så kan du ju ta ut honom ur buren, kela med honom, gå med honom i sele. (iofs vet ajg inte nu om det är en hane hahaha)

Suskiv
0

Tänk på att det du ger dem att äta behöver de vara vana att äta, annars kan de bli dåliga i magen.

Med det som inngår i kaninskötsel är ju fodra, städa buren, kolla igenom kaninen så den är frisk, ev klippa klor (om de är långa) och såklart massa gos.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Guldvingens]
0

När jag haft kaninvakter till mina kaniner tidigare så har det varit totalförbud att hantera kaninerna utanför burarna. Just för att jag inte ville att de skulle skada sig eller försvinna.

#TS

Så kolla upp vad din kompis är okej med INNAN du gör något sådant.

Jag var med om en gång att det inte följdes, och fick en tjuvparad kanin. Efter det så fick de aldrig mera vara nära mina kaniner. Mina regler ska följas, de fick betalt för att göra ett simpelt jobb.

Det enda som mina kaninvakter skulle göra var att ge hö, vatten, dagsransonen pellets + en morot. Samt tömma toalådan var tredje dag. Inget annat skulle ges, inget annat skulle göras. Kaninerna överlever att sitta i sin bur en vecka.

0___0
1

#5, Okej men nu råkar detta vara min bästis, Hon litar på mig och vet att jag inte gör något fel med kaninerna om jag tar ut dom i sele, Hon har bara två och dom två är kastrerade, Det är lungt 8)

Tack alla!