Köpes/Sökes hermelinhona
Jag letar efter en hermelin hona som man kan använda till Avel, alltså med stamtavla. Är intresserad av enfärgade eller med vita tecken. Honan kan vara unge eller vuxen (redo att paras). Vill inte ha någon rex eller liknande.
Länka gärna till uppfödare som har kaniner till salu, för jag hittar själv inga..
Finns i Västra Götaland
/Olivia
Ingen som vet?
Putt..
http://www.bergumskaf.se/index.php?option=com_content&task=category§ionid=6&id=25&Itemid=30
där är alla uppfödare som är medlemar i bergumskaf,men tror att det är dålig uppdatering på uppfödningarna (?)
HAHAHAHAHAHA…..
http://www.teddytassen.se/kanin/kaniner_till_salu-5.html
dom har bara en hermelin just nu tillsalu men du får vänta lite på en annan som du vill ha :)
annars finns det andra kaniner till salu där på den uppfödningen.
HAHAHAHAHAHA…..
Har mejlat Teddytassen två gånger nu, men inte ett svar. Hon har ju flera kullar på väg så hoppas hon svarar!
Ja, jag har fått känslan av att det är dåligt med uppdateringen på många sidor, tyvärr. Jag vill ju gärna se djuret innan jag bestämmer mig för att köpa den.
Väntar en kull Bourgogne hermeliner nu om ca 3 dagar efter utställda trevliga föräldradjur :) För mer info gå in på: www.viggebys.weebly.com
eller PM.a mig :)
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
glömde säga, finns i Mariefred, Strängnäs. Men transport brukar gå att ordna :)
San- Går det att fixa transport isf? Har du en bild på henne?
Jag hör av mig viggeby!
kan även tänka mig att sälja en äldre :)
Hej!
Jag föder upp Hermelin och en kull väntas komma i Augusti :)
PM:a mig eller maila till henningsson.linn@gmail.com och kika gärna in min hemsida, Crazy Rabbit's :)
Viggeby- Vad har du för någon annan till salu då?
Linn H - Tyvärr lite fel färg :/
kan tänka mig att släppa en bourbonen hona. har även en kull hoppkorsningar hermelin/dvärgvädur.
ipaden rättar var jag skriver, bourgogne ska det stå!
vad* !!
Har du mer än Henna?
nej, henna är min enda bourgogne hona för tillfället, hom ska ev. få en kull nu vilken dag som helst. riktigt fin liten tjej!
Hon känns lite för gammal dock, vill starta från början med en hona. Det mest perfekta är väl en hona på 6 månader eller yngre..
hon kagård ca 2-3 kullar till om hon hålls i god hälsa och kondition. kan sälja henne parad. annars kanske du vill ha en bebis efter henne? är du bara intresserad av rasren hermelin? vad ska du ha den till förutom Avel? :)
Japp hermelin är det som gäller!
Har en korsning som jag inte har hemma än men som jag ska ta hem nästa vecka från ett dåligt ställe (har haft henne där sen hon föddes, det är alltså inte jag som har fött upp henne).. Fick henne gratis, men har inte kunnat kolla tänderna på henne än pgr. av att hon inte vill bli kollad. Så är tänderna dåliga så avlivas hon..
Men jag gillar att dom är små och deras söta uttryck!
Avel och kel och kanske lite hoppning om den uppskattar det :)
ja okej för annars har jag en kull hoppkorsningar. men du kanske vill ha en henna bebis? :)
När får hon då? Pris?
vilken dag som helst nu, om hon inte går tom dvs. men hon ser tjock ut. ungarna kommer kosta ca 300kr. om det inte blir ungar nu kan jag sälja henne parad om intresse finns
Är det ingen som har en unge till salu?
Har bara "kakan" (Nosahills Zelda) med sin kull (hoppkorsningar) för tillfället i hermelinväg..
Säljer du Zelda?
Nej, henne släpper jag aldrig tyvärr :/
Jaha, tänkte det var bäst o fråga eftersom man kunde tolkat det som att du sålde henne efter det du skrev ;)
jaha nej du fråga om jag hade en hona m ungar och då sa jag att hon va den enda :)
Då vet jag ;)
Hos mig blir det hermelinungar i början av nästa år om du fortfarande är intresserad då.
Blå Zobel med stamtavla och Viltgrå wt med härstam.
Är du enbart intresserad av renrasiga hermeliner? Jag kommer få en kull i höst, där pappan är hermelin/lejonhuvad och mamman lejonhuvad, dock enkelmanad och med väldigt lite fluff, så jag förmodar att ungarna mest kommer att se ut som hermeliner. :-)
Ja, renrasiga är det jag vill ha!
Jag kommer antagligen ta kull efter min VBÖ hermelinhona senare i höst.
Isf kommer de gå att tingas för 100 kr och sedan säljas för ca 3-400 :-
de kommer säljas med härstamningsbevis, eller möjligen stamtavla & de kommer vara renrasiga vit blåögda. ^^
Detta är inte svart på vitt än, men om det blir kull så! 
Denna tråd kan låsas, har hittat en kanin. (av annan ras..)