(S) Skullebo åker till Skåne!
Jag får ofta frågor från kaninmänniskor i Skåne som är intresserade av mina kaniner. Ofta faller det på leveransen, så därför tänkte jag lägga in en blänkare om att jag åker till Skåne på måndag! På min väg söderut passerar jag Jönköping, Värnamo, Ljungby och Örkelljunga. Slutdestinationen är Åstorp (men jag kan köra en bit extra om det skulle behövas!).
Alla kaninerna på sidan http://skullebo.se/kaninertillsalu.html är till salu och även ett gäng satiner och rexar som ännu inte finns på hemsidan. Jag har bilder på dem i mobilen, så det kan skickas!
På bilden Skullebo Oh Sole Mio som är helt perfekt "holländartecknad" (fast han är ju wienertecknad förstås!). Melerade ögon. Rabatt vid köp av mer än en kanin.
Satiner/rexar, färg, ev wienfria el ev vitörad..?
(har eg fullt men)..
I nuläget har jag inga vitörade tyvärr och wienerfria är de inte! Alla de jag har nu är havanna, kanel och japantecknade i dessa färger med eller utan wienertecken (men pappan är vit blåögd, så alla har wieneranlag). Två rexar är vita blåögda.
Ok tack, lilla Sole Mio är ju perfekt för de som vill ta fram dvv holländarteckn för utställning 
#3 Hans holländarteckning är ju wienerteckning?
#4 jo visst, finns ju inte holländarteckn på dvv ännu men det kan man ju jobba för..
o hittas en sån perfekt teckn för sugen projekt-holländardvv uppfödare är det ju lockande att använda istället för att para dvv o holländare i flera led innan de lägger öronen..
#5 Men man kan ju inte ställa ut en wienertecknad kanin, plus så skulle det ju bli wienertecknade med en hona som inte är fejk holländare :P
#4. Ja, han är wienertecknad. Inget för holländaravel (med sikte på utställning), men kanon om man vil ha fina wienertecknade
.