Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 3409 ggr
[Tilde]
0

Kan man känna magen röra sig?

Charlie är antingen dräktig eller skendräktig?, hon har boat i ca 5 dagar nu och har blivit översocial. Jag bestämde mig för att känna på hennes mage, utifall man kunde känna ungar eller liknande. Förutom hennes hjärtslag så kändes det som om något rörde sig sig ca två gånger. Kan det ha varit ungar? Eller kan man känna när deras mage (tarmar) rör sig?

devilsdaughter
0

Om man känner längst ner på magen kan man känna ungarna, vid ljumskarna (fast på magen då) tycker jag det är lättast att känna..

[Tilde]
0

#1 Rör de sig mycket eller är det som med människor att man känner en spark då och då liksom?

tussen12
0

kaninens mage ska inte röra sig,Antagligen dräktig :), Dock så rör den sej såklart eftersom den andas,..Men om du värklige känner nåra bulor så e det ungar

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[Tilde]
0

#3 Alltså det var typ som en "spark" eller vad man ska säga, som om det var ungar som rörde sig där inne. Men jag ska försöka känna igen, för säkerhetsskull :)

EmiliaLeander
0

Natten före mina kaninungar kom, kände jag ungefär som du säger en  spark! Jag kände det flera ggr och det kunde liksom kännas som en puff från ett huvud eller en spark från ett ben. :D

[Tilde]
0

#5 Spännande! :D Fast det har fortfarande inte kommit några ungar… men hennes mage känns riktigt spänd nu, så det borde vara något där i!

ninor
0

Hur går det Tilde, blivit några ungar än? :)

[Tilde]
0

#7 Nej inte än, men det känns som om hon blir tjockare för varje dag! Hon brukar även möblera om i bolådan… så om det inte kommer ungar snart så tar jag för givet att hon är skendräktig? trots allt. Tungan ute

Linnet
0

Hur länge sen är det hon parades?

Benne
0

Hoppas att det kommer ut några sötnosar snart! :)

[Tilde]
0

#9 Jag har ärligt talat ingen aning! :/

#10 Ja det hoppas jag med!

Linnet
0

#11 Men har du parat henne?? Vet du inte när?

Fridaaaa
0

#12 Hon köpte 2 kaniner som skulle vara 2 honor och det visade sig att ena är hane. Dem är 4 månader gamla nu ungefär har jag för mig

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sweety
0

Jag har också kännt att det typ sparkar eller rör sig i magen på dräktiga honor så hon kan mycket väl vara dräktig.. :3

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[Tilde]
0

#12 Som Frida skrev så hade vi två garanterade (av uppfödaren) honor, men den enda var en hane trots allt. Vi har såklart separerat dem nu när vi vet att de är av olika kön

Det har inte kommit några ungar än, men Charlie är fortfarande tjock! Dock vill hon inte att jag rör henne under magen… Ska testa igen senare medan jag ger henne något gott att äta! :)

Katten_
0

haha, kul att du prata om ungar i magen, så är de en reklam för de under! xD

Tyckte bara de va kul! xD

/Christel & kaninerna! Glad