Otroligt mycket fästingar....
Idag hände en konstig, och förskräcklig händelse. Jag och Aynaz (MiniPim) hade hoppträning med Minipim och selma. Vi hade ute minipim i en kompostgaller Hage en stund, sedan när vi skulle ta in dom lite senare hade Minipim invaderats av fästingar…asså pytte små mini fästingar….hur många som helst, de kröp runt i pälsen, var runt ögonen och ååå….Vi fick sitta i säkert 2-3 timmar eller mer och plocka undan alla fästingar med pincett….De var överallt!! Stackars minipim var dock jätte duktig och satt snällt still när vi plockade bort dem <3 Har verkligen aldrig vart med om något liknande…usch. Vi ringde vetrinären och dem sa bara att vi skulle fortsätta med det vi höll på med. Som tur var slutade allt bra och fästingarna är borta…Men åå….Det var så hemskt va säkert 50 stycken eller nått…
HATA FÄSTINGAR
//Julia
Euww… Vilken tur att det löste sig. Fästingar är inte roliga. :/
Har inte hittat en enda fästing på min kanin när jag har haft henne ute, peppar peppar :)
De är verkligen hemska och inte alls trevliga!
Han hade säkert skuttat rakt i ett fästingbo skulle jag tro, inte alls kul 
Säger samma som #3.
Usch, tycker att fästingar inte borde finnas. De mest obehagliga djuret som finns. Har plockat 3-4 stk på min hund iår, (långhårig) han hade en i ansiktet och när vi skulle rycka bort den så mosades hela fästingen. Fy så äckligt. Förta gången som det gått dåligt att ta bort en fästing, har annars fått bort hela utan problem.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Ja, dom är verkligen vidriga x(
//Julia
Fästingar är ett plågans djur. Då vi är nere hos morfar brukar vi plocka typ 50 fästingar/ vecka. Här uppe har vi inte fästingar men myggor, inte 2-3 stycken utan kanske 200-300 runt bara en person! Fästingar kan man ju undvika genom att gå bland mycket växter (tyvärr svårt för kaninerna) men myggorna tar en vart man än går, då myggsäsången är över kommer knotten som är lika illa och efteråt schwiedan (vet inte hur det faktiskt stavas XD) och den är värst, man ser den knappt men det kliar något så fruktansvärt. Vars man än är i sverige tycks man inte kunna bli av med sådana plågodjur, är det inte fästingar så är det mygg! :(
Åh fy, var som en jädra mardröm! Att det var sant :( Jag bara lyfte upp honom så såg jag MASSA svarta pluppar! USCHHHH, för vidriga fästingar! Mamma fick ju inte bort ALLA på nosen, så små dom va.. Vi tog något medel och dom verkade ha försvunnit.
Sen va det så obehagligt, Julia var jätteduktig och dog bort vid ögonen.. Sen usch, vid pungen och i ''könsöppningen''..
Stackars MiniPim <3
#8 Bättre att snurra den tills den lossnar, då får man med huvudet också 
Men… tänk om det sitter kvar på honom! Jag vet ju inte vad jag ska ta mig till :(
#10 Känn igenom honom noga imorgon bara :)
#11 Jag får göra det!:)
Hade ju säkert 10 st på mig när jag kom hem också :(
#12 Ja dom är räliga, tom jag djurälskaren tycker inte om dom.. Inte så att jag dödar dom (Vad tror ni om mig?
) men obehagliga det är dom. Här är en del ute på ön också, både jag och albin har haft. Fast typ 2-3 st var så inte lika extremt som Minipim 
#9 Hmm brukar vicka och huvud for med då också ^^
#10 Det är ingen fara med honom om de är kvar under natten. Om han vart i ett fästingnäste så kanske inte alla kom bort men kolla igenom honom ordentligt imorn som #11 sa :D
//Joanna
#13 Hemskt!
Jag var så förbannad så jag faktiskt försökte döda dom ._.
Usch :( Hoppas det aldrig mer händer
#14 Jag har bara fått med halva fästingen när jag gjort så ^^ Men jag kan rekommendera alla att köpa en sån här fästingsnara. Ser ut som en penna med en ögla på som man sätter runt fästingen, släpper och snurrar tills den lossnar. Har aldrig misslyckats med att få loss en enda då! :D
#15 Nooooo aynas :(
Att dom hittar värsta fästingboet är inte så vanligt, men någon fästing då och då får du räkna med 
#16 Mjo första gången jag skulle plocka fästig var det skakigt och blir äcklad av spindeldjur av alla slag förutom långben
Hehe har faktiskt en sån :)
//Joanna
#16 Jo, det får jag ju göra! Har ju plockat fästingar i några år, men inte så många tål jag inte, nej. xD Annars är det ju synd om fästingarna också </3
#18 Hahah xD Ja :( 3
#18 Hahah xD Ja :( 3