Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 6687 ggr
[MellMell]
0

Burar till Belgisk jätte

Ni som har belgisk jätte, kan ni lägga upp bilder på era burar? Funderar på att skaffa en, men vill ha lite inspiration till vad jag ska ha för bur, och vilka mått :)

Fridaaaa
0

Har tyvärr ingen bild, men våran jätte bor i en bod, på en stor yta på ca 2,5 kvm tror jag det är. Där har han spån & halm, hus, en stol att sitta på och en tunnel plus mat & vattenskål då :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Praefatio
1

Är det inte så att många som har belgisk jätte inomhus (dvs inte i en bod eller liknane) inte har någon bur utan sätter upp en rejäl (minst ett par kvm) Hage av kompostnät eller liknande? Och däri har toalettlåda, sovlåda och aktivering. Lär vara omöjligt att hitta en så stor "vanlig" bur.

[MellMell]
0

Jo det är väl det vanligaste, men jag har ingen möjlighet till det så jag tänkte se hur dom andra har löst det :) Tänker självklart ha en stor Hage, men ska även ha en bur. Tänkte bygga en av pallkragar som kommer bli 200 x 80 x 80 har jag kommit fram till :P

Fridaaaa
0

#3 Bur ska vara minst 0,9 kvm, höjd minst 70cm, bredd minst 70cm, men rekommenderar mycket större ;)

[MellMell]
1

#4 matte va inte mitt starkaste ämne, men de måtten jag rabblade upp måste väl bli mer än 0.9 kvadrat? och han kommer bara vara instängd på natten, på dagen kommer han få vara på vår inhägnade gräsmatta, så han kommer absolut inte vara i buren hela tiden! :)

AkaiTsuki
0

2m*0,8m*0,8m = 1,28 kvadratmeter :)

//Joanna

[MellMell]
0

Åh det är så man räknar ut det…xD men då borde det väl vara ok med en tillhörande rasthage? Ingen som har bilder på sina burar? :-)

AkaiTsuki
0

Kanske fråga folk på http://jattekanin.ifokus.se/ om de har några bilder att visa :)

//Joanna

[MellMell]
0

Oooh finns det en sån sida också? Det visste jag faktiskt, tack för tipset! :D

AkaiTsuki
0

Hehe det finns för dvärgkaniner, harkaniner, rexkaniner och Kaninhoppning också :)

//Joanna

Fridaaaa
0

Även hermelin.ifokus och lejonkaniner.ifokus ;)

AkaiTsuki
0

och teddykaniner :D

//Joanna

Mamabelle
0

Måste bara lägga mig i måttdiskussionen lite…

Om man ska räkna kvadratmeterytan, så räknar man väl bara 2x0,8 = 1,6kvm (alltså längden gånger bredden)

Däremot om man vill veta kubikmeterytan, så är höjdmåtten viktigt att få med också :)

Rätta mig gärna om jag har fel! Det är ju sent och kanske är  det jag som bara snurrar till det ännu mer nu… :P

viggebys
0

#13 tänkte precis skriva det. Men ja, arean (ytan) är bara bredd x djup. volym = bredd x djup x höjd :)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

Fridaaaa
0

200x80 (cm) = 1,6 kvm :)
Arean är Längden x bredden :)

viggebys
0

#15 har redan skrivit det ;)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

Fridaaaa
0

#16 Skrev till Ts ;)
Plus skrev från telefon, då syns inte alltid alla kommentarer :/

AkaiTsuki
0

Oj då :o Räknade visst kubikmeter :o Men aja xD Nu vet ni hur man räknar ut kubikmeter/volym också xD

//Joanna

Fridaaaa
0

Denna sidan är toppen, där är det bara att skriva i, så kommer mått upp :D
Dock står det hur många marsvin det får vara på den ytan enligt lag men det är ju sak samma ;)