Vill ha en kanin!
Hej! Jag vill ha en kanin men mina föräldrar tror inte att jag kan ta hand om en kanin, dom anser att vi åker bort för mycket, Vilket vi inte gör? Vi åker bort till ställen där vi inte kan ta med kanin kanske 1 gång om året… Men JAG vill ta hand om kaninen själv men mina föräldrar säger att jag kommer tröttna och att det endå kommer bli dom som tar hand om den, Men jag vill verkligen hur ska jag göra? Jag har en hund och två katter.
tar du elr dina föräldrar hans om de andra djuren?
jag skulle hyra en kanin på sommaren eller ett lov,kanske ta en kanin på foder och senare köpa kaninen :)
någon kunnig får passa kaninen när du är borta på semester.
kaniner kan lära sig att vara tillsammans under uppsikt med katter och hundar.
vad är det för ras på katterna occh hundarna ?
HAHAHAHAHAHA…..
Visa att du kan ta ansvar och inte kommer att tröttna. Är ni bortresta kan man antingen lämna kaninen till en kunnig privatperson eller ett "djurdagis", om man inte kan ta med djuret dit man åker :) Vad gör ni med de andra djuren när ni reser bort?
Som #2 sa kan det vara bra att hyra en sommarkanin. På så vis visar du ansvar för det djuret under en kortare tid och dina föräldrar kan se att du skulle ta bra hand om din egen kanin :)
#1 Ja det gör vi,
Jag ska försöka övertala dom att få en sommarkanin!
Hunden är en lasha apsalo, (stavning) och en tibbe tansk spaniel ;)
Katterna är bondkatter
#1 undrade inte OM ni tog hand om dom, utan om ni gjorde det tillsammans eller om bara du gör det eller bara dina föräldrar.
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
#6 aha, Trög jag är x)) Men vi tar hand om dom tillsammans!
om du skaffar en större kanin, då ser inte hunden eller katterna kaninen som ett byte.
tex en hemelien skulle vara ett byte attt jaga för dom,för att den är så liten.
HAHAHAHAHAHA…..
#8 Större kaniner är oftast inte så lämpliga nybörjarkaniner.
Bättre med t.ex dvärgvädur eller annat dvärgkanin.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, Men jag kommer bara ha kaninen ute när jag ser den satt det där med katterna är ingen fara, jag håller koll då ;)
köp en kanin som är katt o hund van :)
HAHAHAHAHAHA…..
#4 mena du ELR dina föräldrar :)
#8 detdär håller jag inte med om :P
Mina hundar är mer intresserade av frassen än de 'små' här. ^^
Mina föräldrar säger bara ett starkt nej, Men jag ska fortsätta dröma! :)
#14 Åh, vad synd! Hoppas du lyckas övertala dem till slut!
JAg fick inte heller köpa en kanin från början men jag övertalade dom, jag läste mycket böker om kaniner och lärde mig massor. Sedan berättade jag allt för dom om kaniner och tillslut så köpte vi en. :)
#16, Jag ska läsa böcker och skriva inköpslistor osv, ta hand om en låtsas kanin osv, Jag vill ha en! :))