Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1057 ggr
[MiniPim]
3

Jätteglad, ska fixa nya burar!

Jo :D

Började tänka på att vi behöver ju 1 till 4 fackare till vintern, så jag och pappa började diskutera! Vi ville ha dom rätt så stora, så det blir 120-140 på längden. Sedan ska vi bygga till den andra sidan av vårat hus, där ska det vara som ett rum! vi ska bygga ännu fler burar där eftersom vi kommer ta detta med uppfödning seriösare, jag kommer få föda upp mer :D

Är sååå glad :))

Jag älskar mitt liv!

[Tilde]
1

Åååh vad snälla föräldrar du har Aynaz, blir avundsjuk<3 Min sambo är inte lika glad för kaniner, hahaha. Tungan ute

pigelina
0

Kul :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Fridaaaa
0

Önskar att jag hade råd att bygga såna burar xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
1

#1 Hihi, det ska du inte vara! :) Du får väll lära honom, ifall Charlie är med ungar så kommer han säkert bli jättekär i bebisar xD Vem blir inte det liksom.. x)

[MiniPim]
0

#2 Ja :))

#3 Haha, vi hade en väldans tur, pappas jobb skulle slänga massa plywood skivor och pappa fick dom gratis :D

Fridaaaa
0

#5 Göttans!: D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#5 Orättvist! Mads älskar att bygga så han hade säkert tyckt det var kul om vi fick gratis material :D

Ska burarna bli rosa igen? ;D

[MiniPim]
0

#6 Thihi, du får komma hit och ta lite :)

#7 Haha x) Jo, det är klart! Japp det tycker jag :)

dermot
1

Då har ni ju plats till en Rex nuju ;D - eller kanske två?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
0

#9 Ja :D Blir ju 1 plats över :))

Beatrice_Love_Kaniner
0

desto större desto bättre! ;) Snälla föräldrar du har!

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[MiniPim]
0

#11 Ja ellerhur :D Haha :)

Frosstis
0

åh vad snällt, jag som inte ens får skaffa EN kanin :(

[MiniPim]
0

#13 naw!:3 visa att du kan ta ansvar så kommer du säkert få! Läs på lite och berätta lite om det :)

Frosstis
0

#14 jag har en egen hamster, de vet att jag kan väldigt mycket om kaniner (eller inte väldigt mycket, men väldigt mycket för de som inte kan något, och jag kan ju det som behövs typ xD) och de vet att jag älskar djur och är djurgalen. Men jag får inte liksom, jag tjatade i typ 5 år om att få en hamster, och fick en förra året i januari.

Så det finns ingen chans att jag får en kanin.. Har tjatat länge och mycket och så.. Så frågar jag också varför och anledningarna, om det var om passningen, så säger de "nej det är mycket mer" och a. De lyssnar typ inte :( Önskar såå mkt att jag fick :( Det skulle inte kosta så mycket att bygga en bur, ingenting om man jämför med storleken (2,5 m, det gick pappa med på när jag sa att han skulle tänka att jag hade en kanin). Så.. Det är verkligen inte pengarna som är problemet. Jag vill veta D; Tänk om jag fick vilket djur jag ville sålänge jag skötte det.. Kaniner, många hamstrar, råttor..<3

Oj vad mkt OT! FÖRLÅT! Skäms

NaDa...
0

Om jag hade sådana snälla föräldrar.. Min pappa vill inte ens hjälpa mig fixa upp en färdigbyggd bur och flytta in en 5e kanin hit.. Du får ha uppfödning och allt o.O

Längtar efter att få se bilder på buren sen! :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Zakarias
0

Undrar bara hur du ska hinna med alla kaniner sen när du börjar gymnasiet? Ta ansvar över en uppfödning och kaniner är mycket jobbigare än du tror, men lycka till iaf :)

[_hsleiufhbtv]
3

#17 Jag kommer ha X antal kaniner här hemma i år, antalet ökar succesivt. Jag börjar gymnasiet i augusti och kommer pendla en timme dit, och en timme hem. Har just nu 10 djur här hemma, en kanin flyttar hem nu i juli, sen ska min hona paras i augusti och jag kommer alltså ha massa bebisar då. Där ska behållas minst en ur kullen dessutom. Och allt detta ska jag hinna med med pendling, gymnasie och läxor. Ser inga problem med det, man får bara planera sina dagar väl Glad

Vad kul aynas! Kommer blir grymt med rosa burar :D

Mamabelle
0

# 15

Vet ju inte hur dina föräldrar är… men som mamma kan jag säga att ett tips? är att önska sig BARA det vid födelsedag och jul (om du nu inte redan testat det). Och om du nu inte får det, så be dem sätta undan pengar så att du kan ha till kaninen/grejer när du väl får eller kan köpa en.
Då förstår de kanske hur gärna du vill ha det och att det är viktigt för dig. Då kanske du får det :)  

Men då ska man ju vilja så gärna att man är beredd att offra alla andra presenter för att göra så också :)

Iaf så fungerar jag så… att om barnen önskar sig EN ENDA sak eller pengabidrag för att själv kunna köpa det, så känner man att man inte har så mkt att välja på. Tycker man att det är för dyrt, så vill man iaf ge ett bidrag till det :)

Zakarias
1

#18 är ju från person till person. Vissa klarar det andra inte.

[_hsleiufhbtv]
1

#20 Dessutom går aynas bara i sexan Flört

Frosstis
0

#19 tack så mycket! Skrattande Jo jag gjorde faktiskt en pengabössa igår, det står "DJUR BÖSSAN" på. Kanske ska ändra det till "KANIN BÖSSAN" Tungan ute Ligger där i 130 kr just nu, så ska jag lägga 100 kr där varje månad :) Fast det blir bara 230 kr då för jag fyller år nästa månad.. Men ska göra som du sa, önska mig BARA en kanin! :D De kommer säga att jag ska önska mig andra saker också.. Hmm men kan göra en jättelång lista, överst står det typ 10 rader "kanin kanin kanin kanin" haha.

Vi kan ta det i min andra tråd så att vi inte tar över tråden Glad

Förlåt minipim!

Min tråd

[FiaArne]1
1

Ååå avundsjuk på dig ts!! mina föräldrar tycker inte om djur så jag får inga fler djur än mina 2 kaniner, men om några år när jag flyttat hemifrån då jädrar blir huset fullt av djur !!!

[MiniPim]
0

#15 Aw, du verkar jätteduktig! Nöj dig med hamster ett tag, har själv hamster men nu när det är kaniner med hinner jag inte lägga ner så mycket tid på henne. Du får säkert kanin någongång :)

Det är absolut lugnt, du får skriva så mycket du vill :D

#16 Hahah, så är det ibland :/ Du får komma hit du med xD

#17 Det är ju så att jag har velat ha uppfödning ett tag, mina föräldrar tyckte jag skulle lägga ner mycket tid på skolan, och det gjorde jag. Slutade med jättebra betyg i skolan. Jag har haft väldigt svårt med matte och sådant, men jag la ner så mycket tid jag kunde på skolan och fick inte ett enda fel på sista provet. När jag vill något så vill jag, och då försöker jag verklligen! Mina föräldrar tyckte jag har blivit mer ansvarig nu till sommaren. Så dem vill ge mig en chans, om jag slutar fokousera på skolan och läxor och jätteviktiga saker så får jag inte föda upp eller ha kaniner längre. Och såklart så sköter jag det inte helt själv, får en massa hjälp från mina föräldrar :)  Tack!

#18 Du är grym Linnea, du hinner med så mycket och verkar jätteduktig på alls! Lycka till med allting :))

Hihi tack :D

#19 Precis :)

[MiniPim]
0

#23 Haha :3 Braa! Så ska det låta :D

[_hsleiufhbtv]
0

#24 Precis så ska det låta, helt rätt inställning! :D Man kan göra allt, bara man vill.

Nja.. jag hinner inte med bakningen som jag vill utvecklas inom.. Men det får gå ändå ^^ Sen lär det bli ganska jobbigt tror jag, men jag vet vad jag vill och så ska det va! Sorry för OT Tyst

[MiniPim]
0

#26 Japp :)

Men du bakar ju grymt bra :o om jag skulle göra en sån tårta skulle det bli en… jag vet itne xD

Det är lugnt :)

[_hsleiufhbtv]
0

#27 Hahhah nej xD Väntar på en stor beställning med tårtgrejer nu, då lär det blir bättre, fast nu.. njae.. Foten i munnen

Frosstis
0

#24 Tack <3

Jag undrar om jag skulle ha tid för en kanin nu? Jag börjar i åttan. Då är det väldigt mycket skola. Men alltså, man har ju inte sin dag såhär 5 dagar i veckan: börjar kl 8, slutar 3, kommer hem halv 4 och pluggar till kl 18, äter middag, pluggar till kl 22 och lägger sig. Jag brukar plugga efter jag ätit tills jag blir klar, eller om jag har prov till kl 10. Så man har ju mycket fritid ändå!

Men jag ska skriva på min önskelista att jag ska kämpa hårt i skolan (och verkligen göra det!) så får jag köpa en kanin..

Hur bygger man en vindtät och regntät bur? Behöver man flera lager trä då? Med tanke på att jag skulle ha byggt en minst 2 meters bur.. Och en till fråga.. (ska inte ta din tråd mer sen!) kan man låta kaninen gå fritt i mitt rum första året (fast ha en bur också, mindre bara, så den får gå ut och in) och sedan flytta ut andra året till en bur?

[Djurlinnea]
0

Vad roligt!

Lycka till med bygget och uppfödningen och allt. ^^

Zakarias
0

#21 haha ja det är ju sant :-)

NaDa...
0

#29 Jag hade 4 kaniner och en hamster i åttan (och har fortfarande till nian) :) Plus att jag fotograferar och simmar mycket.
Jag slutade med de betygen jag strävade efter. :D Det gäller, som Ninne säger, att prioritera :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

[MiniPim]
0

#28 lycka till, kommer nog bli suveränt :D

#29 Gör det :), vi har ju inte speciellt ''isolerade'' burar, men kaninerna klarar ju det, sen bor dom under våran balkong så det är ju rätt skyddad.. kanske lite svårt att förklara.. Men det är nog inga problem, sen kan man ju ha dom frigående som du säger bara man aktar sig för kablar och sånt som kaninen kan gnaga på ;)

bambiiii
0

Åhhhh vad ku, lycka till gmn <3

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Mannez
0

Oj vad kul det låter! Jag får max ha 5 kaniner och då hos min mormor på landet, men visserligen låter hon mig ta en kull varje sommar så jag klarar mig. Men i höst börjar jag 9:an och efter det Gymnasiet, så 5 kaniner får räcka just då, vill ju fortfarande hålla på med ridningen. Fast efter att jag utbildat mig och flyttat hemifrån tänker jag skaffa uppfödning på riktigt, tänker då föda upp hermeliner, lejonhuvade kaniner, lejonhuvade dvärgvädurar och dvärgvädurar. Det är en stor dröm jag har. - Blev lite mycket OT nu men, men.

Lycka till med uppfödningen Aynas!

Hälsningar Amanda och kaninerna

[MiniPim]
0

#34 Tack Jana :D <3

#35 hihi :3 det är ju rätt bra, vissa får ju inte ha 1 kanin så man får vara glad för det man harr :) kommer ha 7 kaniner, om vi får sålt de andra 2 men jag får somsagt hjälp av mina föräldrar. :)

Tack så mycket :) Detsamma!