"Din djuraffär" och Djurkompaniets pellets
Hur mycket fibrer, fett och proteiner är det i den vanliga pelletsen som man plockar själv på Djurkompaniet och i "Din djuraffär"? (Med "Din djuraffär" menar menar jag den som heter så.) Och är det bra med mycket fett i pelletsen?
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Det är ju olika märken så det är ju svårt att veta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja.. Som frida säger, olika märken.
Plus att i 'vår' djuraffär så lägger dom allt foder i plastpåsar på 1 kg. Det är ju inte så många som har 4 kaniner och mera här..
De har gnagarblandning (Mycket fett), Nån slags pellets, har aldrig hört om märket förut när jag frågade så vet inte om det är bra eller dåligt och Rabbit royal (lite fett).
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag menar att jag vill veta var för sig hur mkt protein och sånt som de innehåller. Är det nån som vet eller har dom inte samma pellets. (Jag menar ingen gnagar blandning nu, bara vanlig pellets)
/Sofia
- Bradley Will Simpson
Förra inlägget var menat till 2.
#3 Här i Kalmar på djurkompaniet kan man plocka själv och då heter det bara pellets. I nybro också i "Din djuraffär" kan man också plocka själv så mycket man vill ha och då heter det också bara pellets.
/Sofia
- Bradley Will Simpson
Nu blev det helt fel!
Förra inlägget var menat till #1 och den jag nyss skrev är till #2 :)
/Sofia
- Bradley Will Simpson
Fråga djuraffären. Vet de inte eller det är dåliga värden så skulle jag byta pellets.
Mycket fett är inte bra nej. 3-4% är max för utställningskaniner som ska va i lite överhull för att va bra, kelkaniner kan ha mindre.
Det är som sagt olika sorter i olika affärer. Här har ena affären bello i lösvikt och den andra har edel (och Rabbit Royale).
Ska man hårddra så finns det bara två bra pelletsorter på den svenska marknaden. Versele-laga och Oxbow. De är inte perfekta men mycket bättre än alla andra.
Vänder man sig till utlandet så finns det några fler bra som Meister Lampe, Pre Alpin, Bunny och Jr Farm Grainless.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#6 o #7 ok :)
/Sofia
- Bradley Will Simpson