Hjälp! Vad är det här?!
Jag skulle könskolla Willow idag (fick garanti på att det var en hona dock) för jag upptäckte att Charlie håller på att boa! Sambon hjälpte till att hålla och så såg vi detta!! VAD ÄR DET?! Ser ut som en tarm!? 

Ser ut som en pungkula :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#1 Säker?? Den ser så stor och avlång ut liksom, inte som jag skulle föreställa mig att en pungkula ser ut hos en kanin xD Men herregud, då kanske vi får ungar här hemma om hon är en hane!! 
Dom ser lite konstiga ut, det kan ju mycket väl bli ungar, men sära på kaninerna, och så får man hoppas på det bästa :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#2 Har en sån på var sida om könsorganet? Då är det en hane.
Tycker med det liknar pungkula. Hoppas bara hon är skendräktig? då.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Charlie boar ju redan, sitter och sliter av sig päls och läger i en låda vi har där ute på balkongen
Hur gamla ska hanarna vara innan man kan kastrera dem?
helt klart en pung
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Har han det på varsin sida om könet? För då är det väldigt troligt att det är en hane. Honan kan mycket väl vara dräktig som skendräktig?. Så det enda du kan göra är att sära på dem och sen är et bara att vänta o se om det blir bebisar.
Hälsningar Amanda och kaninerna
#5 Om hon sitter och drar päls kan det bara nått på G, min hona boar alltid precis innan hon föder, hur gammal är kaninerna?
Hälsningar Amanda och kaninerna
#5 Sära nu direkt då. Minst 4 månader gamla, sedan ska man vänta minst 4-6 veckor innan man sätter ihop dem. Tycker att, om det blir ungar, så ska dem ha särats ifrån mamman innan man sätter ihop dem igen efter kastreringen
#4 & #7 Jag tyckte jag såg två stycken, kan kolla igen när sambon kommer hem (hon sprattlar så mycket när man undersöker hennes mage och så - kanske borde säga "han" nu..)..
Men nu är det så att Charlie boar utanför buren, i en frigolitlåda fyllt med halm som sambon la dit för lite extra skydd och lek. Ska jag låta henne gå fritt dygnet runt utifall hon är gravid och vill föda där?
Har bara en bur, men får väl sätta Willow på övervåningen och Charlie på nedervåningen om jag lägger dit en låda som hus.
När kan jag kastrera henne (honom)? De är båda lite över 4 månader gamla! 
#10 Se #9 ;)
Åh jag är riktigt förvirrad nu… Det är väl Willow som jag borde kastrera? Alltså hanen… (så skumt att kalla henne för hane!!) Ska jag låsa in Willow i buren på övervåningen så Charlie inte kan komma dit?
Charlies bolåda är för stor för att få plats i buren, så borde jag låta henne springa fritt på balkongen? Så hon kan komma in i buren på undervåningen men gå till bolådan när hon vill?
Om jag kastrerar Willow, ska hon bo sterilt efter kastreringen då? Borde jag ha henne inomhus i några veckor eller hur funkar det?? Och när kan hon och Charlie träffas igen? Först när ungarna (om det blir några) är stora?? (Menar såklart HAN och HONOM)
Haha pungkula… Stackars Charlie :( Kan vara bra att kontrollera könen oftare så man kan upptäcka sådant här i tid ;)
Men hon kommer säkert klara det bra. Skulle nog inte ha hanen så nära så han kan störa. Ha han i en innebur på andra sidan balkongen eller något.. Låt henne boa i fred och ge lite extra mat och mycket hö!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#12 Ja det är hanen du kastrerar.
Men, du måste vänta minst 4-6 veckor efter kastreringen innan du sätter ihop Willow och Charlie igen. Och är nu Charlie dräktig, och får ungar, så bör du vänta att sätta ihop Charlie & Willow tills ungarna kan säras ifrån mamman och vara i egen bur.
#13 Haha ja jag borde nog gjort det lite tidigare, men eftersom uppfödaren garanterade att det var en hona så litade jag på henne.. :/
Så att ha dem på olika våningar är inge bra? De ser ju inte varandra då.. annars måste jag köpa en till bur ><
#14 Oj herregud vad jobbigt… Måste köpa en till bur eller nått då! Får leta efter burar som bortgives.. Mads kommer inte att bli så glad.. xD
#15 Ja det måste du göra.
Men hålelr tummarna att hon är skendräktig?!
#16 Jag med! Fast den lådan hon valde som bolåda har hon hållit på och gnagit en till ingång/utgång till i några veckor nu.. så det känns nästan som om hon har planerat detta! Om det är möjligt. ><
Det är inte så roligt för dig Tirin, men jag kunde inte låta bli o garva när jag såg frågan o bilden.
Men ähm lite jobbigt för dig (och Mads hehe).
Alltså det verkar alltså som man kanske alltid bör ha kaninungar åtskiljda tills man är hundra på att de är de kön de blivit sagda att det är. Har ju sett så många såna historier här nu.
Ja vi hoppas att det är skendräktighet då.
#18 Haha har ju aldrig sett en kaninpungkula så jag visste inte att de var helt avlånga och konstiga.
Men ja, extra jobbigt om det nu kommer ungar… Då måste jag både ta hand om en kastrerad Willow och se till så ungarna mår bra…! Mads är verkligen inte positiv till kaninungar här hemma! haha
Ja, nu vet jag inför framtiden… typiskt! xD Hoppas verkligen att det inte kommer ungar, men om det nu gör det hoppas jag att Charlie blir en bra mamma… Man vet ju aldrig med henne, hon är ju väldigt skygg och så. :/