Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 714 ggr
andorabell
0

Tips på veterinärer i örebro !

Min kanin har troligen dragit på sig en förkyldning och imorgon ska jag beställa tid hos veterinären. Men då ja inte har hat så mycket sjuka kaniner innan så skulle jag vilja ha lite tips? på vart jag ska höra av mig. Vi har ju lite olika veterinärer som tar emot smådjur, men jag skulle vilja veta vem det är som är bäst att vända sig till ? Vad har ni för tips? och erfarenheter ? Väldigt tacksam för svar !!!

minaninar
0

Har inte skaf eller skhf några egna forum eller medlemssidor där man kan fråga dem som hör till ditt distrikt vad de rekommenderar? Jag skulle nog vända mig till skaf eller skhf i ditt område o fråga dem i styrelsen el dyl. De har säkert mailadressesr eller dylikt utskrivna på hemsidan.

Om ingen här hinner ge dig råd. Kom bara ihåg att om kaninen blir rosslig o börjar få andningsbesvär så kan det vara bråttom att komma iväg.

andorabell
0

Tack ! :)

Än så mår han relativt bra, hade kontakt med strömsholm igår men de sa att jag skulle avvakta då han inte rosslar eller liknande utan bara är lite blöt om nosen, så de tyckte att ja kunde åka imorron :)

PrinzeZz
0

selvens smådjursklinik i hidinge är kanon, åker alltid dit med mina kaniner

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |