Bolåda till kanin bäbisar^^
Hej! har gjort en bolåda med dessa måten:
Längd 35 cm
bredd: 28 cm
höjd: 20 cm
detta var minsta måttet på bolådan, (Då det är en kanin under 2 kg)
men hennes innebur är 100cm lång 50 cm bredd och 50 cm i höjd,
Hon har inte alls mcket plats och skutta runt i buren, Typ 2 skutt sen vända-.-
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Köp en större bur.
!40-160x60x60 är mer lagom till dvärgkaniner.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Det blir ju så om buren är liten, det du kan göra är att ta ut henne utanför buren mycket helt enkelt! Men det hoppas jag att du alltid gör.. :>
vi har gö presis köpt en ny bur typ förra veckan, :( då den nya kaninen fick den andra
Självklart tar jag ut henne så hon får skutta varge dag!
#3 Fast det ska väl inte spela nån roll, har man valt att ha husdjur så ska de ju ha lämpliga burar också.
Den är väl laglig? Köpte den på djuraffärern skit dyr, 900 kr utan tillbehör
Ja den är lagligt, betyder inte att den är lämplig. Min guldhamster bor i en bur med de måtten, det är lagom till henne.
Ok, :( Känner mej som en dålig ägare,….
Men du kan i alla fall ändra på det
Jag vet inte hur mycket du tar ut henne men om det är några timmar och hon får vara i buren resten av tiden så räcker det inte tycker jag. Fixa en större bur, den låter väldigt liten för att ha en kanin och dessutom ungar i.
Kan du inte ha Ha henne lösgående i rummet?
Jag har ett litet rum som står tomt, Kan jag ställa buren där och sedan ha kompost galler för så hon får hoppa in o ut ur buren?
Hur menar du med kompostgaller för ? ;P
jag har en gång med en massa smårum utan dörrar, Kan man ställa buren där inne så hon kan skutta där inne hela dan och sedan ta in henne i buren på natten?
#11 Låter jättebra med en kompostgallerhage runt buren, då får hon större, utan att det kostar mycket.
Förörvrigt anser jag att djuraffären varit riktigt fräcka med att ta ett sånt högt pris för en så liten bur. Här får man en 140x70x55 bur för 800 kr.
ja dom måste ha varit helt ;P
Ska fixa det redan nu!
Det fungerar jättebra, om du vill kan du ha henne frigående i det rummet under nätterna också. Men buren måste såklart vara öppen så hon kan skutta in i den. Och om hon skall vara frigående så måste hon ju lära sig att göra behov i buren, eller om man ställer en toalåda u det hörn hon väljer. Men det är upp till dig. Hade jag varit du hade jag låtit henne och ungarna vara frigående i rummet med förutsättningar att kunna hoppa in och ut ur buren :) Se till så att det inte finns farliga saker i rummet för kaninen. Sedan om du skall ha kompostgaller måste du fixa något annat runt kompostgallret, annars lär ungarna ta sig igenom hålen på kompostgallren.
Hälsningar Amanda och kaninerna