Ny kaninunge på ingående!
Hittade en annons med kanin ungar på blocket och fastnade för en så nu har jag tingat honom till ikväll då den som kör kommer hem då! Uppfödaren sa att han var dvärgvädur, har stående öron, vet att vissa har flax öron, har likadant med mina ungar. Han är vit med ljus bruna fläckar :) Kommer bli skoj! :)
Vad kul! :)
Vad roligt! Du får lägga ut bild sen!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Så söt :3
Ser ut som gul/svart japanbrokad :)
Då det ser ut som att han har svarta prickar? ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#5 han har 3 svarta prickar tror jag :)
#7; Då skulle jag tro att han är som jag sa :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#8 ok :)
Jättesöt!!! :)
Jag är sååååå avundsjuk på dig just nu!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#11 haha ok :) Jätte trevlig och social fast jag bara haft han i 24 timmar.. synd att jag fick göra rent rumpan på han bara.. Han gick i en liten dubbel bur på typ 70x50 och hade kakel uppe och halm nere.. Men han är i övrigt frisk och efter jag hade tagit bort den intorkade diarén så var han ren och fin imorse :) Men med tanke på att han gick med 3 vuxna kaniner och 7 ungar i denna buren så är det avmaskning då jag inte har en anning vad som fandes i botten på halmen i denna värmen!
#12 Vänta, anlände han med intorkad diarré?
#13 japp. Blir besviken på sådana säljare men hade redan tingat honom.. Men gjorde mig inget, jag har lätt att få bort sådant. han är nämligen normal i magen igen nu. så det var nog bara tillfälligt. Det värsta att dem honorna, det vill säga mammorna, väntade nytt igen :/ Det ända som man kunde "klaga" på var att det var för litet för så många kaniner.. Hullet var det iaf inget fel på som tur var!
#14 - Ojdå… Vad tråkigt att uppfödaren inte visade sig vara den bästa. Syftar du på att du fick en kanin med intorkad diarré (vilket inte alls är bra) eller fanns det något annat skäl till att det inte är bra att honorna är dräktiga igen?
#15 nej, inte riktigt bra, men annars en mycket trevlig kanin nämligen. dem går 3 vuxna i samma bur som är för liten! och troligtvis är en av dem en hane då man inte sätter in en hane till honor om dem förra ungarna inte är sålda!
Åh så söt, han ser ut att vara en kopia av min lille kille på 10 veckor!!
#16 - Säkert att buren är för liten för tre? Lagmåtten är ganska små trots allt, kanske bara var dina ögonmått som lurade dig lite?
Så uppfödaren hade en hane tillsammans med två honor trots att man inte ska det för att uppf. fortfarande hade ungar i buren? Måste erkänna att du förvirrar mig lite… Om de hade ungar i buren med tre vuxna kaniner undrar jag hur många kaniner det egentligen fanns i den där buren?
Om uppfödaren inte är bra och registrerad i någon kaninförening borde du utan tvekan höra av dig ditt, och sedan får de väl följa upp det. Jag vet inte hur ni gör i kaninvärlden, men jag hade inte sett förbi sådant iallafall…
#18 han inte inte registrerad för det är dotterns kaniner! Man kan ha hanen hos honor med ungar men de är inte särskilt bra då det tillslut blir för många i samma utryme som faktiskt är för litet redan! Det är det jag menar! En seriös uppföddare skulle inte änns tänka tanken att para om honorna om inte förra kullens ungar är sålda då det hela tiden blir fler och fler tills dem mår dåligt av det lilla utrymmet
Den här diskutionen kommer ju inte leda någonstans. Att sitta och klaga på en uppfödare men inte ens vilja göra något åt det (anmäla, prata med uppfödaren/what so ever) och bidra till att det kan fortsätta genom att köpa kaniner därifrån… Enligt mig är det bara fel.
Lycka till med kaninen.
#20 jag hade gärna sagt nej när jag sett hur kaninerna hade det men har man tingat har man. jag håller mitt ord och köpte kaninen som jag sade jag skulle..