Kanin som halkar på golvet
Jag har min kanin i bur med tillhörande Hage inomhus, men jag funderar på att ha honom helt lös. I hagen har han ett lakan på golvet så att han ska få bättre grepp, men när jag har haft honom utanför halkar han bara runt och vill bara krypa upp i knät på mig.
Ni som har kaniner lösa inomhus, hur fungerar det för er?
du får ha mattor att skutta på,då blir det inte halkigt för din kanin 
HAHAHAHAHAHA…..
Försök ha åtminstone nån lång matta så han får en härlig "run". Fluffigt är härligt men svårt å städa. Men ikea har några långa hallmattor med halkskydd under och som är billiga så om du kan ha nån sån?
Herr kanin här hemma säger: massa fluffiga mattor med halkskydd under är bäst, då kan man spralla och binka.. fast se till att det finns bara golv där jag vill vila och svalka mig: plast, linoleum eller parkett spelar ingen roll. Men i mina krypin vill jag har bara golv att slänga mig på o svalka av mig.
på sommaren kan du ju också rasta kaninen ute på gräset om du har möjlighet ? 
HAHAHAHAHAHA…..
Håller med föregående skribenter, mattor is the shit! Min kanin älskar alla trasmattor som hon springer på och hoppar mellan. Sen ibland vågar hon sig ut på golvet eftersom hon är nyfiken på vad som finns där, men då ser hon ut som bambi på hal is och vänder fort tillbaka till mattan.
När klorna är nyklippta är hon dock lite modigare eftersom att hon inte glider lika mycket då. :)
Tack för era svar! Jag har undvikt mattor eftersom de blir smutsiga så fort, men jag antar att jag får skaffa det då!
Jag har trädgård där han får vara ute ibland, och terass som man kan stänga för så att han kan springa fritt där och det älskar han :-)
Jag kom på en grej till.
Sant det du säger om mattor. Men om du t.ex. ska han kaninen ute fritt ibland, så kan du ju ha en "fulmatta", typ lång hallmatta med inbyggt halskydd från ikea som du slänger ut som kanien kan skutta på bra på. Sedan om den sitter i buren under natt osv, så kan du ju rulla ihop fulmattan.
Jag rekommenderar också några av de där fluffiga ryamattorna i syntet som är billiga på ikea.
Det enda som är jätteviktigt att tänka på är att det inte är öglor i mattan, för då kan klorna lättare fastna och rivas av. Är det fluffmatta så se till att det är inte är öglor.
Lycka till
Åååh vad bra med en sånhär tråd, har precis samma problem med min kanin som också halkar på vårt hala trägolv.
Har "löst" det genom att ha honom på sängen och soffan istället så han får skutta och springa litegrann iaf men inte så jättekul när han pinkar och bajjar där :P
Så fort han blivit tillräckligt gammal (han är 10,5 vecka nu) så ska han få gå i sele utomhus :)
Hahah min har lart sig att go [p marken, annar skuttar han p[ sangen
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#7 Och bara för jag sa det så pinkade han preciiiiis i sängen…. 
*slänger ner allt i tvättrummet*
Minaninar: smart tänkt! Jag kommer inte att ha honom lös alltid eftersom jag vill ha honom lite under uppsikt för säkerhets skull :-) Tack för tipset om öglorna, jag har märkt det när jag har burit honom i handduk (han vägrade att bli buren direkt i famnen första tiden jag hade honom).
#10 hundfiltar är ganska bra.. de finns på djuraffär mm, gjorda av returmaterial också.
Här är en sådan där skuttbana jag tänkte på
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30144455/
inte så fluffig, men ganska lång o billig o m halkskydd
i fluffväg har jag sett någon som har denna som verkar vara bra för den är mjuk o fluffig att sitta på i sin myshörna.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30185422/
typ denna finns massa olika varianter o billigare också i samma material o med lugg..
Tack för tipsen! Den långa mattan hade nog passat bra här hemma!